2024-01-25, 18:14
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Har en gammal mail från 2013 som vart hackad, den mailen är från 2001 och jag har inge nr eller alternativ konto kopplat till det. Med andra ord så har jag inget jag kan gå på för att få tillbaka det. Hur kan man lösa att få tillgång till det igen?

Dom vill att man ska svara på frågor som min favoritfilm osv. Det enda jag kan ge dom är mitt nr som jag har nu ( inte samma som då )
Citera
2024-01-25, 18:26
Medlem
Det är inte alldeles lätt att fatta exakt vad du menar (2013, 2001, ...) men hotmail som inte används tas ju bort automatiskt efter ett par år.
Citera
2024-01-25, 18:38
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Selkirk
Det är inte alldeles lätt att fatta exakt vad du menar (2013, 2001, ...) men hotmail som inte används tas ju bort automatiskt efter ett par år.
Jag skaffade mailen 2001 och det vart hackad 2013
Om det tas bort vad händer då med mina konton som är kopplad till den mailen?
Citera
2024-01-25, 19:06
Medlem
3Godisars avatar
Jag var i precis samma situation för några år sedan, och tyvärr fick jag inte tillbaka kontot. Jag kunde inte heller svara på dessa lösenordsfrågor, och det spelade ingen roll hur många mail jag skickade till deras hjälpcenter. Det var bye bye.

Hade inte mailen kopplat till nån annan sida som tur var, hur man gör då vet jag inte.
Följer tråden för vill gärna veta.
Citera
2024-01-25, 19:20
Medlem
Har du provat att registrera mailadressen igen?
Det har fungerat för mig. Om det inte går så är det någon annan som regelbundet loggar in på adressen.
Citera
2024-01-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Jag skaffade mailen 2001 och det vart hackad 2013
Om det tas bort vad händer då med mina konton som är kopplad till den mailen?
Två frågor då bara:
1. Varför kom du på efter 11 år att du behöver denna mejl?
2. Tror du på riktigt att kontot ens är kvar om du inte loggat in på 11 år?
Citera
2024-01-25, 19:43
Medlem
3Godisars avatar
om den är raderad är det väl egentligen bra? MYCKET bättre än att nån annan har kontroll över den.
Citera
2024-01-25, 19:45
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Jag var i precis samma situation för några år sedan, och tyvärr fick jag inte tillbaka kontot. Jag kunde inte heller svara på dessa lösenordsfrågor, och det spelade ingen roll hur många mail jag skickade till deras hjälpcenter. Det var bye bye.

Hade inte mailen kopplat till nån annan sida som tur var, hur man gör då vet jag inte.
Följer tråden för vill gärna veta.
Ja då kanske man bara ska lägga ner och försöka

Citat:
Ursprungligen postat av iea
Har du provat att registrera mailadressen igen?
Det har fungerat för mig. Om det inte går så är det någon annan som regelbundet loggar in på adressen.
Inte provat

Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Två frågor då bara:
1. Varför kom du på efter 11 år att du behöver denna mejl?
2. Tror du på riktigt att kontot ens är kvar om du inte loggat in på 11 år?
Det bara ploppade upp i skallen och ville logga in och se vad jag hade på mailen
Risken finns om nån har hackat den och använder den, då den även va till min gamla facebook
Citera
2024-01-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Risken finns om nån har hackat den och använder den, då den även va till min gamla facebook
Då kommer Microsoft tycka att det är deras mejl idag.
Citera
2024-01-25, 19:59
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Då kommer Microsoft tycka att det är deras mejl idag.
Då är det bara och ge upp
Jag som hade sett fram i mot och läsa vad jag fått för skit i mailen efter alla dessa år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in