Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-25, 17:13
  #1
Medlem
OneTaps avatar
tja. en kompis e intresserad av min bulgariska matta som e hand gjord från 50 talet o mycke fint skick för sin ålder. hur mycke tycker ni matt experter att ja ska våga ta betalt? hon buda 500 spänn men de låter på tok för billigt enligt mitt tycke. vet att bulgariska mattor börjat bli trendiga igen o att många vill ha tag på äkta varan. hur mycke tror ni ja kan få betalt? e de värt o få den värderad o autenticitets kontrollerad hos ett proffs innan ja säljer den?
Citera
2024-01-25, 17:19
  #2
Medlem
EdwardStenhards avatar
Det finns väl ingen vettig människa som har hört talas om bulgariska mattor?
200 spänn max
Citera
2024-01-25, 17:37
  #3
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. en kompis e intresserad av min bulgariska matta som e hand gjord från 50 talet o mycke fint skick för sin ålder. hur mycke tycker ni matt experter att ja ska våga ta betalt? hon buda 500 spänn men de låter på tok för billigt enligt mitt tycke. vet att bulgariska mattor börjat bli trendiga igen o att många vill ha tag på äkta varan. hur mycke tror ni ja kan få betalt? e de värt o få den värderad o autenticitets kontrollerad hos ett proffs innan ja säljer den?
500 kr låter rimligt. På Ebay finns två sålda bulgariska mattor, den ena gick för $38 och den andra gick för $63.

Det går att köpa en semi-antik handknuten orientalisk (s.k persisk) matta för några tusenlappar, och då är det nog ingen som vill ge mer än en 500-ing för en bulgarisk matta i samma stil.
Citera
2024-01-25, 17:48
  #4
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Det finns väl ingen vettig människa som har hört talas om bulgariska mattor?
200 spänn max
200 spänn? av mig så hade du inte ens fått klippa en liten hörn bit för dom pengarna. e man lite intresserad så vet man. men dom börjar bli trendiga hos gemene man oxå. kort fakta

__________________
Senast redigerad av OneTap 2024-01-25 kl. 17:52.
Citera
2024-01-25, 17:52
  #5
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
500 kr låter rimligt. På Ebay finns två sålda bulgariska mattor, den ena gick för $38 och den andra gick för $63.

Det går att köpa en semi-antik handknuten orientalisk (s.k persisk) matta för några tusenlappar, och då är det nog ingen som vill ge mer än en 500-ing för en bulgarisk matta i samma stil.
dom som säljs på ebay för några ynka hundringar e väl bergis fake? har sett på tv att dom säljs för betydligt dyrare =)
Citera
2024-01-25, 18:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja. en kompis e intresserad av min bulgariska matta som e hand gjord från 50 talet o mycke fint skick för sin ålder. hur mycke tycker ni matt experter att ja ska våga ta betalt? hon buda 500 spänn men de låter på tok för billigt enligt mitt tycke. vet att bulgariska mattor börjat bli trendiga igen o att många vill ha tag på äkta varan. hur mycke tror ni ja kan få betalt? e de värt o få den värderad o autenticitets kontrollerad hos ett proffs innan ja säljer den?
Lägg upp en länkad bild på den plus mått.
Citera
2024-01-25, 19:10
  #7
Medlem
nyfiken på hur den ser ut. har själv några gamla bulgariska mattor
Citera
2024-01-25, 21:13
  #8
Medlem
Ta med den till antikrundan i sommar.
Citera
2024-02-03, 18:04
  #9
Avstängd
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Det finns väl ingen vettig människa som har hört talas om bulgariska mattor?
200 spänn max

Bulgariska mattor är kända för sin höga kvalitet och unika design.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback