• 1
  • 2
2024-01-25, 17:09
Medlem
Hej,

den 2a januari när jag kom hem från jobbet så ser jag att det står en civilpolis utanför mitt parkeringshus där jag parkerar. Jag åker in och parkerar som vanligt, men polisen följer efter och stannar bakom mig.

Poliserna börjar först med att be om körkort och alkoholtest. Sedan sa dom att dom skulle göra en besiktning på bilen.

Men innan dom ens har börjat kolla på bilen så börjar dom prata om narkotika med mig, fråga vad jag tycker om det osv. Jag svarar naturligtvis att det är inget för mig.

Sedan börjar dom misstänka mig för att vara påverkad. Grejen är att jag hade tagit kokain på nyårsafton. Två dagar tidigare. Jag nekar hela tiden. (Notera att jag kommer med arbetskläder och agerar inte suspekt alls. Var inte ens nervös för jag tänkte ju att de finns ingen chans att dom tar in mig)

Dom börjar dra en penna framför ögonen på mig och be mig följa pennan med ögonen varpå dom säger att dom kan se att jag tagit droger. Så dom tar in mig på pisse- och blodprov. Det visar positivt.

Sedan gör dom en husrannsakan hos mig, men hittar ingenting. Dom tar mitt körkort på plats.

Men för mig är hela den här situationen så sjuk. Kunde dom verkligen se på mig att jag tagit? Eller har dom på något sätt fått reda på att jag har tagit, sedan väntat på mig utanför mitt parkeringshus? Nån polare som har golat?

Brukar dom ta in folk som kommer hem från jobbet på pisseprov?

Mvh Bang
Citera
2024-01-25, 17:19
Bannlyst
Du har blivit nergolad på nyårsfesten, byt kompisar eller ändra sina vanor och bli mer diskret

Pisset borde vara grönt om det är 48h efter du snörvlat
Citera
2024-01-25, 17:22
Medlem
Rebiselles avatar
Måste ju haft span på dig. Annars skulle dom inte ha gjort så.
Citera
2024-01-25, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Måste ju haft span på dig. Annars skulle dom inte ha gjort så.
Ja, det osar katt om hela grejen. Knappast standardförfarande att punktmarkera på det där viset i nån slumpkontroll.

Nånting har de på dig.
Citera
2024-01-25, 17:33
Medlem
Tror också dom haft span på något sätt, eller att en polare har golat.

Jag antar att mitt körkort är fucked? Drog ganska mycket på nyår, så tror de kan visas på pisseprovet också.

Fick hem ett brev från transportstyrelsen där det stod att jag fick chans att yttra mig om mitt körkort. Fick ordbajsa lite men tror ni att de finns chans att få tillbaka körkortet, alternativt inte bli indraget ett helt år?

Samt sa poliserna att om jag kör nu på återkallat körkort så väntas 6 månaders fängelse. Stämmer det?
Citera
2024-01-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangman

Jag antar att mitt körkort är fucked? Drog ganska mycket på nyår, så tror de kan visas på pisseprovet också.

Fick hem ett brev från transportstyrelsen där det stod att jag fick chans att yttra mig om mitt körkort. Fick ordbajsa lite men tror ni att de finns chans att få tillbaka körkortet, alternativt inte bli indraget ett helt år?

Samt sa poliserna att om jag kör nu på återkallat körkort så väntas 6 månaders fängelse. Stämmer det?

Straffskalan för grov olovlig körning sträcker sig upp till 6 månaders fängelse ja, men det är ju absoluta maxstraffet. Skalan börjar på böter
Citera
2024-01-25, 17:41
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:

Byt polare.

Det med körkortet kan jag dessvärre inte svara på för jag tog aldrig det och nu är jag för gammal..

Hoppas att nån kan hjälpa dig med dina frågor.
Citera
2024-01-25, 18:04
Medlem
Citat:

Spärrtid pä 12 månader eller mindre så får du tillbaka lappen, mer än 12 så får du ta om det. Räkna med att behöva hosta upp för att lämna urinprov om du vill ha tillbaka det.

På ditt yttrande skulle din arbetsgivare ha varit med och sagt du behöver lappen i arbetet.
Citera
2024-01-25, 18:07
Medlem
Airwave92s avatar
Det låter faktiskt som att dom väntade på dig. Byt umgänge
Citera
2024-01-25, 18:20
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Hej,

den 2a januari när jag kom hem från jobbet så ser jag att det står en civilpolis utanför mitt parkeringshus där jag parkerar. Jag åker in och parkerar som vanligt, men polisen följer efter och stannar bakom mig.

Poliserna börjar först med att be om körkort och alkoholtest. Sedan sa dom att dom skulle göra en besiktning på bilen.

Men innan dom ens har börjat kolla på bilen så börjar dom prata om narkotika med mig, fråga vad jag tycker om det osv. Jag svarar naturligtvis att det är inget för mig.

Sedan börjar dom misstänka mig för att vara påverkad. Grejen är att jag hade tagit kokain på nyårsafton. Två dagar tidigare. Jag nekar hela tiden. (Notera att jag kommer med arbetskläder och agerar inte suspekt alls. Var inte ens nervös för jag tänkte ju att de finns ingen chans att dom tar in mig)

Dom börjar dra en penna framför ögonen på mig och be mig följa pennan med ögonen varpå dom säger att dom kan se att jag tagit droger. Så dom tar in mig på pisse- och blodprov. Det visar positivt.

Sedan gör dom en husrannsakan hos mig, men hittar ingenting. Dom tar mitt körkort på plats.

Men för mig är hela den här situationen så sjuk. Kunde dom verkligen se på mig att jag tagit? Eller har dom på något sätt fått reda på att jag har tagit, sedan väntat på mig utanför mitt parkeringshus? Nån polare som har golat?

Brukar dom ta in folk som kommer hem från jobbet på pisseprov?

Mvh Bang
”Notera att jag kommer med arbetskläder och agerar inte suspekt alls”
”Kunde dom verkligen se på mig att jag tagit?”
Skiter björnar i skogen herr hantverkare?

Fler frågor?
Citera
2024-01-25, 18:21
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Det här är ett solklart fall av goleri utan att tveka.
Citera
2024-01-25, 18:27
Medlem
JayJayAdamss avatar
Fick du lämna blod- eller urinprov? Låter märkligt om du fick lämna bägge. Brukar vara det ena eller det andra av min erfarenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in