• 1
  • 2
2024-01-25, 11:52
Bannlyst
Har ett mindre sprit förråd, där finns bla 80% sprit. Fick lite udda input av en person. Denne tyckte jag skulle hälla ut denna sprit, om jag skulle få inbrott och någon skulle stjäla min sprit, så kan denne skada sej på 80% sprit.

1) Är min sak att bry sej? Ingen tvingar någon att vara kriminell och göra inbrott. Det är väl snarare en bonus om personer kan skada sej på 80% sprit, eftersom rättsväsendet inte klara bestraffa den gruppen av brottslingar.
2) Dessutom står det på etiketten att det är 80% sprit i flaskan.

Spriten är inte köpt i Sverige, men innanför EU.

Vad tycker flashback?
Senast redigerad av 53280 2024-01-25 kl. 11:55.
Citera
2024-01-25, 12:08
Medlem
Sn0o0oZs avatar
flashback anser att du bör bryta kontakten med din bekant.

du kommer enbart att förlora pga er association.
Citera
2024-01-25, 12:12
Medlem
Ja, det var ju ett märkligt resonmang att man ska hälla ut spriten pga en ev. inbrottstjuv inte skulle kunna bli alldeles för fulla.
Det har ju faktiskt varit ett antal tjuvar genom åren som varit så korkade att de druckit upp spriten på plats och somnat, samt blivit gripna.
Citera
2024-01-25, 12:56
Medlem
sigurdnaukhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Har ett mindre sprit förråd, där finns bla 80% sprit. Fick lite udda input av en person. Denne tyckte jag skulle hälla ut denna sprit, om jag skulle få inbrott och någon skulle stjäla min sprit, så kan denne skada sej på 80% sprit.

1) Är min sak att bry sej? Ingen tvingar någon att vara kriminell och göra inbrott. Det är väl snarare en bonus om personer kan skada sej på 80% sprit, eftersom rättsväsendet inte klara bestraffa den gruppen av brottslingar.
2) Dessutom står det på etiketten att det är 80% sprit i flaskan.

Spriten är inte köpt i Sverige, men innanför EU.

Vad tycker flashback?

Det var en ny nivå av försiktighet....... LOL. Det samma gäller väl alla typer av kemikalier. Rent teoretiskt kan ju någon brytas sig in i ens hus och dricka upp all glykol för att det ser så blått och gott ut.
Citera
2024-01-25, 13:02
Bannlyst
Du har efterblivna vänner, och du verkar inte heller vara helt 100% bakom pannbenet som måste rådfråga om man ska ha Stroh-rom hemma eller inte
Citera
2024-01-25, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sigurdnaukhoff
Det var en ny nivå av försiktighet....... LOL. Det samma gäller väl alla typer av kemikalier. Rent teoretiskt kan ju någon brytas sig in i ens hus och dricka upp all glykol för att det ser så blått och gott ut.

Jag tyckte väl något liknade. Det är inte min sak att bry mej. Jag är bara glad om en inbrottstjuv skadar sej.
Citera
2024-01-25, 13:20
Medlem
Brmcs avatar
Jag tror jag talar för hela flashback när jag säger: Den personen är en cp jävla glasögonorm som aldrig borde yttra en enda till åsikt någonsin.
Citera
2024-01-25, 13:25
Medlem
sigurdnaukhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Jag tyckte väl något liknade. Det är inte min sak att bry mej. Jag är bara glad om en inbrottstjuv skadar sej.

He he ja, och även om du inte hade vart glad så är det ju inte ditt ansvar.
Citera
2024-01-25, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sigurdnaukhoff
He he ja, och även om du inte hade vart glad så är det ju inte ditt ansvar.

Tyckte det bara var en "intressant" vinkling. . Att man skall man hänsyn till spritens akholhat så inte inbrottstjuvar skadar sej.
Citera
2024-01-25, 13:48
Medlem
Onanikrems avatar
Ställ en flaska träsprit i barskåpet ifall du får oväntat besök
Citera
2024-01-25, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ställ en flaska träsprit i barskåpet ifall du får oväntat besök

Det skulle man faktiskt pröva. Ta använda spritflaskor fulla dem i träsprit och lägga dem källar förrådet. Sedan kan den lokal pundare och inbrotts mandören får en glad överaskning.
Citera
2024-01-25, 15:48
Bannlyst
Bäst du gömmer undan köksknivarna också. En eventuell mördare kan skära sig i fingret. Slipa även av alla hörn så att dina eventuella inkräktare inte slår sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in