2024-01-25, 09:15
Medlem
Hej undrar om någon fått förfrågan av en Magnus silverberg att få hjälp med att starta en aktie?
Du betalar 300 kronor så hjälper han dig vidare.

Men kräver sen 5000 i skatt för att man sen ska få ut pengarna.
Känns som en stor bluff, men han säger att kvitto finns på summan man tjänat in via http://taxoffice.zone/ om man skriver in en viss kod.

Stämmer detta?
Sidan känns inte helt hundra heller om man går in och tittar på den, men okunnig som man är på sådant här, behöver jag nu hjälp.
Citera
2024-01-25, 09:25
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liloliee
Hej undrar om någon fått förfrågan av en Magnus silverberg att få hjälp med att starta en aktie?

Känns som en stor bluff, men han säger att kvitto finns på summan man tjänat in via http://taxoffice.zone/ om man skriver in en viss kod.

Stämmer detta?
Sidan känns inte helt hundra heller om man går in och tittar på den, men okunnig som man är på sådant här, behöver jag nu hjälp.

Du borde stängas av från internet permanent. Det är självklart att det är en bluff 100%.

Kolla på den där tattiga sidan

Citat:
FOR THE SECURITY OF THE SITE, ALL QUESTIONS ABOUT THE TAX SERVICE SHOULD BE SENT TO THE OFFICIAL MAIL OF THE UNIFIED EUROPEAN TAX SERVICE

EUROPEANJOINTAUTHORITY@GMAIL.COM

https://taxoffice.zone/content

Känns det som Magnus sida?
Senast redigerad av T2Frank 2024-01-25 kl. 09:34.
Citera
2024-01-25, 09:26
Medlem
Citat:

Stämmer detta?

Klart det är en scam. Förstår verkligen inte hur man kan vara så naiv och tro att nån okänd person skall kontakta en via pm och säga att du kan tjäna pengar. Saknar folk kritiskt tänkande nuförtiden?
Citera
2024-01-25, 10:42
Medlem
anothes avatar
Citat:
Du betalar 300 kronor så hjälper han dig vidare.............
Där stannade jag pga bedrägeriklockan.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...bedrageribrott
Citat:
Antalet anmälda brott ökade 2023, och mest av allt ökade antalet anmälda bedrägeribrott, enligt preliminär statistik från Brå.
Citera
2024-01-25, 11:21
Medlem
Citat:

Vadå "starta en aktie"? Låter ju som en formulering som man använder för att sålla bort någorlunda tänkande människor (scammers vill ju inte behöva lägga tid på folk som de inte kommer kunna lura).
Citera
2024-01-25, 12:04
Medlem
Det är minst sagt skrämmande att folk ens tänker tanken "Kan detta vara sant?".

TS måste ha en funktionsnedsättning. Det är uppenbart bara en scam. Hur överlever folk som TS egentligen?
Citera
2024-01-25, 12:20
Medlem
Haha tack för svar, även om ni dum förklarar mig till tusen, fattar ju att det borde vara bluff, men hade hoppats på annat då man ville ha pengar.

Man vet aldrig med folk heller om de faktiskt vill hjälpa eller stjälpa.

Tror det var en app det kom ifrån där du kan tjäna pengar via att kolla på videos, sånt som går runt på Instagram och Facebook, vet inte hur han kom till då det var mamma som klickade, men ville jag skulle kolla upp detta.

Så tack för hjälpen även om ni tror jag är helt bakom flötet 🤣🤣
Citera
2024-01-25, 13:37
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Haha tack för svar, även om ni dum förklarar mig till tusen, fattar ju att det borde vara bluff, men hade hoppats på annat då man ville ha pengar.

Man vet aldrig med folk heller om de faktiskt vill hjälpa eller stjälpa.

Tror det var en app det kom ifrån där du kan tjäna pengar via att kolla på videos, sånt som går runt på Instagram och Facebook, vet inte hur han kom till då det var mamma som klickade, men ville jag skulle kolla upp detta.

Så tack för hjälpen även om ni tror jag är helt bakom flötet 🤣🤣

Ett jobb genererar pengar. Inte snabba pengar på en aktie som inte finns.
Större chans att vinna på triss än från en random ryss på telegram.

Varför är du ens på telegram?
Citera
2024-01-25, 22:13
Medlem
Eftersom TS tydligen lämnade ett litet utrymme för att det fanns pengar att tjäna här är han tyvärr totaltorsk när det dyker upp ett scam-erbjudande tusen gånger mer raffinerat än detta.
Citera
2024-01-26, 15:28
Medlem
jewclaws avatar
Nej för fan, kör bara. Du ser väl på mailadressen att det är legit, den är ju t.om i capslock?
EUROPEANJOINTAUTHORITY@GMAIL.COM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in