• 1
  • 2
2024-01-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Men varför måste batteriet bytas. Att det har gått sönder har ju hänt men det är ju knappast givet att det kommer gå sönder.

Då ska man ju likväl räkna in 50-90k för ett motorbyte när man kollar på en fossilbil också.

För de håller typ max 10 år.
Citera
2024-01-26, 09:14
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
För de håller typ max 10 år.
Enligt?

Har inte sett några studier som stödjer att en stor majoritet av batterierna är slut efter 10 år. Vore intressant att läsa då ämnet intresserar mig så hänvisa mig gärna till dina källor så man kan förkovra sig lite.
Citera
2024-01-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Enligt?

Har inte sett några studier som stödjer att en stor majoritet av batterierna är slut efter 10 år. Vore intressant att läsa då ämnet intresserar mig så hänvisa mig gärna till dina källor så man kan förkovra sig lite.

Jag läste en artikel om det i bussinessinsider för något år sedan att Tesla garanterat att de ska hålla i ca 8år
Citera
2024-01-26, 09:25
Medlem
Mullrets avatar
Köp en Y med 50% restvärde på finans. Blir inte mycket dyrare, men du har ny bil och garantier.
Citera
2024-01-26, 21:09
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Jag läste en artikel om det i bussinessinsider för något år sedan att Tesla garanterat att de ska hålla i ca 8år

Och en TV har ofta 2 års garanti. Betyder ju inte att den nästan garanterat går sönder efter 3?
Citera
2024-01-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Och en TV har ofta 2 års garanti. Betyder ju inte att den nästan garanterat går sönder efter 3?

Garanti och ett glatt ord är 2 olika saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in