Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-03, 13:53
  #253
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
En rad orkar du författa där du utropar att jag ljuger utan att själv bidra med något underlag för detta samtidigt som du kritiserar undertecknad för bristande underlag för sitt påstående.

Är det här verkligen din maxnivå

Alla som vet något om Amerikans politik vet att Biden dag 1 ändrade immigrationen.
Sedan skall man inte underskatta signalpolitiken heller som fungerar ytterligare
som en belastning.



https://www.vox.com/22233711/biden-d...th-citizenship

Här kan du läsa själv om Bidens first day executive orders;

https://www.politico.com/interactive...cutive-orders/

Måste man verkligen hålla er i handen hela tiden?

Inte konstigt att dom stod på kö vid gränsen med Biden T-shirts på sig förväntansfulla
strax efter hans tillträde.
Trots allt du skriver, så har ändå inte Texas de rättigheterna de försökte med och det är olagligt.
Ämnet är inte hur många som släppts in i USA, utan om att Texas tar sig friheter de inte ens har.

Sen också för ämnet, så ser vi precis ingenting som pekar på att Texas vill bryta med Unionen.
Kommer det snart eller?
Eller får vi vänta för evigt efter detta?
Citera
2024-03-20, 02:07
  #254
Medlem
Japhys avatar
Texas fick rätt att upprätthålla sina migrationslagar. Stor seger. Kabalen surar.

The Supreme Court on Tuesday cleared the way for Texas to immediately begin enforcing a controversial immigration law that allows state officials to arrest and detain people they suspect of entering the country illegally.

Texas can now immediately enforce its own law imposing criminal liability on thousands of noncitizens and requiring their removal to Mexico,” Sotomayor wrote.

https://edition.cnn.com/2024/03/19/p...law/index.html
Citera
2024-03-20, 02:13
  #255
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Guvernören Greg Abbott för Texas vill bryta med den amerikanska regeringen, för att de inte upprätthåller samhällskontraktet. Väldigt mycket har att göra med att Biden har gått emot Texas vilja att upprätthålla gränsen, då de har stor illegal invandring.

Är det begynnelsen till Texit vi ser?

https://www.washingtonexaminer.com/p...nder-invasion/

Nej, Texas kommer inte att bryta med USA din idiot.
Citera
2024-03-20, 17:12
  #256
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrBwisser
Nej, Texas kommer inte att bryta med USA din idiot.

Vilket starkt imponerande argument du kommer med. Det blir svårslaget. Du tror inte att jag medvetet spetsar till första inlägget lite för att skapa en diskussion?
Citera
2024-03-20, 17:24
  #257
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Vilket starkt imponerande argument du kommer med. Det blir svårslaget. Du tror inte att jag medvetet spetsar till första inlägget lite för att skapa en diskussion?
Dock är ditt påstående löjligt skrattretande och pga av att stödja argumentet att de ens funderat på det praktiskt att lämna Unionen.

Och ska du komma med något, så funkar inte skräptidningar som examiner.
Utan här pratar vi om officiella uttalande och sm beskriver arbetet.(Det är lugnt, det kommer inte, men det är intressant du inbilla dig detta.)
Citera
2024-03-20, 17:26
  #258
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Texas fick rätt att upprätthålla sina migrationslagar. Stor seger. Kabalen surar.

The Supreme Court on Tuesday cleared the way for Texas to immediately begin enforcing a controversial immigration law that allows state officials to arrest and detain people they suspect of entering the country illegally.

Texas can now immediately enforce its own law imposing criminal liability on thousands of noncitizens and requiring their removal to Mexico,” Sotomayor wrote.

https://edition.cnn.com/2024/03/19/p...law/index.html
Det betyder ju det inte, utan det betyder fortsättning kommer och adresseras som en liten seger för Texas.
Det är långt kvar som jag förstår det, för överklagningar kommer.
Citera
2024-03-20, 17:58
  #259
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock är ditt påstående löjligt skrattretande och pga av att stödja argumentet att de ens funderat på det praktiskt att lämna Unionen.

Och ska du komma med något, så funkar inte skräptidningar som examiner.
Utan här pratar vi om officiella uttalande och sm beskriver arbetet.(Det är lugnt, det kommer inte, men det är intressant du inbilla dig detta.)

Jag ställer mig högst tvivlande att Texas kommer att bryta sig ur. Då är det mer sannolikt att det blir Kalifornien som bryter sig ut före, och den sannolikheten är också minimal.
Citera
2024-03-20, 18:29
  #260
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag ställer mig högst tvivlande att Texas kommer att bryta sig ur. Då är det mer sannolikt att det blir Kalifornien som bryter sig ut före, och den sannolikheten är också minimal.
Tycker ordet minimalt här är lite väl överdrivet, och med tanke på hur hopplöst långt ifrån det är.
Ingen kommer lämna Unionen som läget ser ut idag.

Inte ens om det blir bakläxa för Texas för forcera detta de vill, så kommer de försöka gå ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback