2024-01-25, 11:03
Medlem
Enligt haveibeenpawned har mitt konto inte blivit drabbat men går ändå inte att byta lösenord.
Någon som lyckats?
Citera
2024-01-25, 11:06
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Någon babbe loggar in, byter lösen och du kommer inte in med resultat att Netflix fortsätter dra från ditt kort för prenumeration. Kan tänka mig det inte kommer vara supersmidigt att avsluta prenumerationen om du inte kommer åt kontot. Maila med deras support och hålla på.

Detta var nog den konstigaste "hackning" jag hört talas om... Menar du att random babbar är intresserade av att jag ska tvingas fortsätta betala för Netflix? De är ute efter att ruinera det svenska folket genom att tvinga dem att fortsätta betala för Netflix, medan de själva sitter hemma och kollar på film?

Isåfall kan du ju testa att först återställa lösenordet, funkar inte det så får du väl spärra kortet. Så himla svårt är det ju inte.
Citera
2024-01-25, 11:12
Medlem
Antar att det är därför jag fått flera ”ditt paypal-konto kommer tas bort om du inte..”-mail senaste veckorna. Tyckte bara det var skönt då jag inte använt skiten på åtminstone 10 år haha
Citera
2024-01-25, 11:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Hash med fel algoritm, och utan salt är lätt att knäcka... Hela 30 % använder de 5000 vanligaste lösenorden. Helt galet!

ABC1234 måste ju toppa
Citera
2024-01-25, 11:17
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Men detta måste väl ändå vara fake news, eller åtminstone en sanning med väldigt stor modifikation? Är det någon som på allvar tror att Facebook, Netflix, mfl. lagrar lösenord i klartext, eller hashade med typ md5 utan salt? Och vet du inte vad hash, md5 eller salt är, så uttala dig inte om något i trådar som denna.

Själv finns alla mina 20 epostadresser som jag använder på haveibeenpwned.com, men inget av lösenorden som används på de hackade sajterna. Slutsats - ja, någon har kommit över "användaruppgifter", eller det intetsägande "records" som engelskspråkiga nyheter använder. Nej, de sitter inte och glor på lösenord i klartext, åtminstone inte från sajter som Facebook och liknande.

Vänta bara tills du har en sida på ryska vk.com med massa porrbilder...

Det fick jag för en massa år sedan p g a att mitt lösenord hade läckt via communityt på Sweclockers...
Det dröste in mail från vk.com om att jag hade lagt upp porrmaterial på min sida där.
Ett helvete att avsluta kontot på vk.com, för det dök bara upp ett nytt konto senare...
Citera
2024-01-25, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Jag är tydligen drabbad. Vad ska det ens betyda?
Tyvärr går det inte filtrera på när läckan först dök upp på den där sidan. Så det kan vara något konto för 5-10 år sedan där du använt din mailadress som kontonamn.
Du bör se till att uppdatera dina "viktiga" lösenord ibland så brukar det vara lungt.
Citera
2024-01-25, 11:32
Medlem
Whitney Webb har sagt att WEF varnat i flera år för att de tänker utföra hackerattacker, och att WEF själva säger att målet är att utrota kontanter och införa nät-ID för alla civila så att ingen är anonym längre. Hon sa t.o.m. att attackerna skulle utföras 2024. Och nu är vi här.
Citera
2024-01-25, 11:40
Medlem
brianmolkos avatar
aäar det ryssar som gjort det ?
Citera
2024-01-25, 11:49
Medlem
Racquel.Darrians avatar
haveibeenpwned har ju hängt med bra länge.

Hur kommer det sig att detta blir en stor nyhet nu idag? Varenda medium kablar ut detta och slår på stora trumman. Själva läckan inträffade väl i september '23?
Citera
2024-01-25, 12:03
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
"Glasmästarens son pangar flest rutor."

Hur vet man vem som ligger bakom
https://haveibeenpwned.com/
?

https://haveibeenpwned.com/About

idiot

även på troy hunts blogg

https://www.troyhunt.com/tag/have-i-been-pwned-3f/

https://www.troyhunt.com/inside-the-...stuffing-list/
Citera
2024-01-25, 12:08
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag fattar att det är allvarligt om ens bankuppgifter läcker men vad fan spelar det för roll om mitt Netflix-lösenord hamnar på nån server?

Tror du får tänka några steg längre. Det är inte bara Netflix uppgifter som läckt som tråden påvisar. Vidare är det VÄLDIGT många (ja idioter men ändå) som återanvänder lösenord till sina olika konton. Detta gör att fler konton av större dignitet än Netflix ligger i farozonen. Det ena med det andra och det tredje osv..
Citera
2024-01-25, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Enligt Göteborgsposten mfl har en databas med över 70 miljoner inloggningsuppgifter till bland annat Netflix, PayPal och Facebook läckt.

Infon är i nuläget ganska knapphändig verkar det som. Från GP: https://www.gp.se/nyheter/sverige/mi...-2d9ea4482c1c:

Någon som vet mer om denna enorma läcka? Vad kan vi förvänta oss nu? Dags att byta lösen antar jag....
Vad är det för databas och varifrån har den läckt? Varför har en databas lösenord till olika sajter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in