2024-01-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Stämmer äldre kurd ifrån GA, dom höll väldigt låg profil och syntes knappt. Smart drag om du frågar mig.

Dock inte låg nog.
Encro telefonerna ställer till det för de kriminella även 3, 4 år senare.
Citera
2024-01-26, 15:29
Medlem
Är det Dilsh*d och Nivd*len som HD nämner som huvdmännen eller är det den andra brodern (Dilw*d)?
Citera
2024-01-26, 16:31
Medlem
Har någon häktningsframställan? Hade varit intressant att se vilka advokater de valt.
Citera
2024-01-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Stämmer äldre kurd ifrån GA, dom höll väldigt låg profil och syntes knappt. Smart drag om du frågar mig.
Absolut håller med, trodde inte ens han var kriminell längre
Edit: någon som vill droppa namn på hans närmsta? Känner jag har inte tillräckligt med kött på benen, vill inte outa fel. Men nyfiken är man ju
Edit2: ja hans närmsta är väl kanske dom som häktats. Men är min känsla rätt så finns det en handfull som är närmre honom. Jag personligen tycker egentligen att dessa personer är bra mkt bättre människor än l@l@-sfären. Så ja.. man kanske ska låta dom fortsätta i tystnad 😬 äh ut me namnen 😂
Citat:
Ursprungligen postat av DDMinc
Dock inte låg nog.
Encro telefonerna ställer till det för de kriminella även 3, 4 år senare.
Sant men bra mkt bättre än de flesta.
Senast redigerad av skurresnurre 2024-01-26 kl. 16:41.
Citera
2024-01-26, 17:06
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finneiaslet
Två av dem betraktades som unga småbrottslingar som när de blev lite äldre ansågs vara kapabla till avancerade värdetransportrån. Sedan försvann de ur polisens horisont samtidigt som det började komma in underrättelseuppgifter om att de vuxit sig väldigt stora inom narkotikabranschen.
Som jämförelse misstänktes de befinna sig ett par nivåer högre än det kända Adolfsbergsgänget, som varit det dominerande kriminella nätverket i Helsingborg.
.

Helsingborgd Dagblad (HD) har numera raderat infon ”kapabla till avancerade värdetransportsrån” helt och hållet.

För övrigt var den ena av Osm@n-bröderna misstänkt för guldsbutiksrånet i Ängelholm 2013.

https://www.expressen.se/kvallsposte...t-i-angelholm/

Det är märkligt att HD skriver att brotten begåtts 2020-2021.
Ska det tolkas som att inga brott finns dokumenterade på nära 3 år….?
Senast redigerad av Budikate 2024-01-26 kl. 17:09.
Citera
2024-01-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Helsingborgd Dagblad (HD) har numera raderat infon ”kapabla till avancerade värdetransportsrån” helt och hållet.

För övrigt var den ena av Osm@n-bröderna misstänkt för guldsbutiksrånet i Ängelholm 2013.

https://www.expressen.se/kvallsposte...t-i-angelholm/

Det är märkligt att HD skriver att brotten begåtts 2020-2021.
Ska det tolkas som att inga brott finns dokumenterade på nära 3 år….?
Vem av bröderna? Denna 0sman släkt är inte densamma som mard1n 0sman i Malmö va? Om någon vet. Han är bra mkt blekare än D1lshad iaf.
Det skulle inte förvåna mig om dom inte blivit lagförda för något, dom har gått cokt under radarn
Edit: efter läst din länk så kanske dom inte är så mkt bättre än alla andra kriminella 😂 skottskada 3 pers vid ett rån, vafan.. Onödigt. Var det civila som försökte hindra dom eller vad?
Senast redigerad av skurresnurre 2024-01-26 kl. 17:23.
Citera
2024-01-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Due-pajas
Har någon häktningsframställan? Hade varit intressant att se vilka advokater de valt.

Här är samtliga fem.

https://easyupload.io/m/aro8rd
Citera
2024-01-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Här är samtliga fem.

https://easyupload.io/m/aro8rd

Super, tack!
Citera
2024-01-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
MF är smart och gör många kreativa affärer men pengarna han tjänar kommer inte från sån skit. Finns nog anledningar till varför CN puttats ut från företagen. Tråkigt att MP EL skall svärtas ner. En av de få pålitliga hantverkarna i stan. Tycker det luktar lite avundsjuka.

Någon som sitter på en bild av CL?
Citera
2024-01-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ie94dab
MF är smart och gör många kreativa affärer men pengarna han tjänar kommer inte från sån skit. Finns nog anledningar till varför CN puttats ut från företagen. Tråkigt att MP EL skall svärtas ner. En av de få pålitliga hantverkarna i stan. Tycker det luktar lite avundsjuka.
Och jag tycker det luktar lite som att någon försöker försvara sitt / kompis namn.. Är ju tydligen inte första gången han nämns i narkotikasammanhang
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Någon som sitter på en bild av CL?
CL? Edit: Inte meningen o va jobbig, du menar antagligen CN. Tänkte om jag missat nån bara..
Citera
2024-01-26, 20:22
Bannlyst
https://blog.zaramis.se/2022/12/19/d...gborg-just-nu/

Enligt polisen och en programserie i SVT som gjordes 2020 har 10 kriminella nätverk delat upp Helsingborg mellan sig. Antalet nätverk inkluderar gatugäng, troligen även Bandidos MC och Hells Angels MC samt några kriminella nätverk som bygger på familjer/släkter (av polisen ibland kallade klaner) som Zubeidi, El Heich och Gültekin. Gatunätverken sysslar huvudsakligen med narkotikahantering.

Dessutom finns andra nätverk kring dominerande kriminella som exempelvis knarkungen Ivan Cicak. Av allt att döma har polisen inte räknat med dem.

Några av gängen kontrollerar enligt var sitt stadsdel när det gäller narkotikaförsäljning. Dessa stadsdelar är Planteringen, Söder, Centrum, Stattena/Tågaborg, Laröd/Mariastaden och Drottninghög/Fredriksdal/Dalhem. samt öster därom Drottninghög, Fredriksdal och Dalhem. Exakt vilka grupperingar som dominerar var är oklart men de flesta i släkten Gültekin bor i Fredriksdal och Drottninghög men även i Mariastaden. Samtidigt ska det sägas av de allra flesta med namnet inte är engagerade i kriminell verksamhet. Familjen El Heich kan knytas till Söder. Drottninghögsnätverket dominerar förstås i Drottninghög.

Det märkliga är polisens uppdelning inte har med Adolfsberg där ett av Helsingborgs mäktigaste kriminella nätverk, Adolfsbergsgänget, uppges husera. Om det inte är sönderslaget vilket Helsingborgs Dagblad hävdar. Ett nätverk lett av tre bröder som också ska ha försökt infiltrera olika myndigheter. Ett annat nätverk, Drottninghögsnätverket uppges ha drygt 10 medlemmar.

Antalet kriminella grupperingar i Helsingborg är osedvanlig högt för att vara en så liten stad. Orsaken är troligen att Helsingborg är en viktig införselort av narkotika till Sverige och resten av Norden. Staden har också en del del gängskjutningar och sprängningar.

Till stadens hamn kommer exempelvis det mesta av den frukt som importeras till Sverige, klementiner och andra citrusfrukter från Marocko och bananer från Sydamerika och Centralamerika. I fruktcontainrarna kommer också cannabis (främst hasch) från Marocko och kokain från Sydamerika och Centralamerika. Dessutom kommer narkotika med långtradare via färjorna från Helsingör.
Citera
2024-01-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Och jag tycker det luktar lite som att någon försöker försvara sitt / kompis namn.. Är ju tydligen inte första gången han nämns i narkotikasammanhang

CL? Edit: Inte meningen o va jobbig, du menar antagligen CN. Tänkte om jag missat nån bara..
Ja , jag känner honom tillräckligt väl för att vara ytterst förvånad och ännu mera besviken om jag hade fel. MF är driftig och företagsam till skillnad från många andra i denna stan som steker runt med pengar från uppenbar kriminalitet. CN känner jag inte och har därför ingen uppfattning i hans fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in