2024-01-26, 12:34
Medlem
Tre av fem har blivit häktade. Jag har begärt häktningsframställan men ännu inget svar.
Citera
2024-01-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dominusalfa
Om ett företag misslyckats så gravt som du beskriver, hur kan dess ägare leva vad som bara kan beskrivas som jetset liv?

Nu verkar det väl som att Maria Park El inte är inblandade i detta, jetsetlivet fortsätter.
Senast redigerad av Frost37 2024-01-26 kl. 13:23.
Citera
2024-01-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Exakt det som var min undermening i mitt inlägg, jag ville dock bara tillägga att det inte är något bevis för att det pågått olagligheter.....

Ahh, the irony gick förlorad.. My bad.
Citera
2024-01-26, 13:05
Medlem
Laguppställningen ser ut enligt följande:

D*nnis Nguy*n *=e
Dilsh*d Osm*n *=a
Dil*war Osm*n *=a
H*mid Al-F*rtoosi *=a
Christi*n Nivd*len *=a
Citera
2024-01-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comex1

D*nnis Nguy*n *=e
Dilsh*d Osm*n *=a
Dil*war Osm*n *=a
H*mid Al-F*rtoosi *=a
Christi*n Nivd*len *=a

Men bara tre häktade?
Citera
2024-01-26, 13:14
Medlem
Finneiaslets avatar
HD.se: Klockan sex på tisdagsmorgonen slog polisen till på olika platser i Helsingborg och grep fem män, misstänkta för omfattande yrkesmässig hantering med narkotika. Tre av dem har häktats, två väntar på förhandling.
Citera
2024-01-26, 13:15
Medlem
Finneiaslets avatar
De fem som gripits tillhör inte de man vanligen kopplar samman med narkotikabrottslighet.
En av dem, en småföretagare, är inte dömd för brott tidigare men har haft umgänge med människor som kopplats till systematisk hantering av narkotika.
Två av dem betraktades som unga småbrottslingar som när de blev lite äldre ansågs vara kapabla till avancerade värdetransportrån. Sedan försvann de ur polisens horisont samtidigt som det började komma in underrättelseuppgifter om att de vuxit sig väldigt stora inom narkotikabranschen.
Som jämförelse misstänktes de befinna sig ett par nivåer högre än det kända Adolfsbergsgänget, som varit det dominerande kriminella nätverket i Helsingborg.
Men till skillnad från ledarna i Adolfsbergsgänget har de två männen hållit en låg profil och aldrig rört sig ute i nöjesliv eller andra offentliga sammanhang i Helsingborg.
Och slutligen, de två sista som häktats i ärendet beskrivs som de som utfört tjänster. De har till skillnad från de andra dömts för brott och varit brottsaktiva på senare tid.
Citera
2024-01-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finneiaslet
HD.se: Klockan sex på tisdagsmorgonen slog polisen till på olika platser i Helsingborg och grep fem män, misstänkta för omfattande yrkesmässig hantering med narkotika. Tre av dem har häktats, två väntar på förhandling.

Ok, men då häktas alla. Så de inte kan undanröja bevis eller på annat sätt förstöra utredningen.
Citera
2024-01-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDMinc
Men bara tre häktade?

Citat:

D*nnis Nguy*n *=e
Dilsh*d Osm*n *=a
Dil*war Osm*n *=a
H*mid Al-F*rtoosi *=a
Christi*n Nivd*len *=a

Sista häktningsförhandlingen är 14 eller 15.00 idag.
Citera
2024-01-26, 13:17
Medlem
Finneiaslets avatar
Polisens spaning och utredning av de fem männen och de misstänkta narkotikaaffärerna inleddes ifjol och grunden för arbetet var material från krypterade chattar.
Eftersom de fem männen inte visste att polisen granskade dem och deras påstådda affärer kunde polisen i lugn och ro analysera materialet från de krypterade chattarna.
På samma sätt kunde det omfattade tillslaget planeras noggrant och i tisdags morse klockan 06.00 inleddes aktionen. Samtliga fem greps omedelbart.
Brotten de misstänks för ska ha genomförts år 2020 och 2021.
Citera
2024-01-26, 13:34
Medlem
Citat:

D*nnis Nguy*n *=e
Dilsh*d Osm*n *=a
Dil*war Osm*n *=a
H*mid Al-F*rtoosi *=a
Christi*n Nivd*len *=a

Citat:
Ursprungligen postat av Finneiaslet
De fem som gripits tillhör inte de man vanligen kopplar samman med narkotikabrottslighet.
En av dem, en småföretagare, är inte dömd för brott tidigare men har haft umgänge med människor som kopplats till systematisk hantering av narkotika.
Två av dem betraktades som unga småbrottslingar som när de blev lite äldre ansågs vara kapabla till avancerade värdetransportrån. Sedan försvann de ur polisens horisont samtidigt som det började komma in underrättelseuppgifter om att de vuxit sig väldigt stora inom narkotikabranschen.
Som jämförelse misstänktes de befinna sig ett par nivåer högre än det kända Adolfsbergsgänget, som varit det dominerande kriminella nätverket i Helsingborg.
Men till skillnad från ledarna i Adolfsbergsgänget har de två männen hållit en låg profil och aldrig rört sig ute i nöjesliv eller andra offentliga sammanhang i Helsingborg.
Och slutligen, de två sista som häktats i ärendet beskrivs som de som utfört tjänster. De har till skillnad från de andra dömts för brott och varit brottsaktiva på senare tid.
Spännande. Känner bara igen ett namn, d1lshad, kallas väl för d1lle? Har jag för mig. Var en av dom ”äldre” på GA för många år sen, men sen har iaf jag inte hört nåt på många år. Är det han och brodern som det här om värdetransportrån gäller tro?
Edit: det är nog många av dom äldre från GA som är uppe i toppen nuförtiden. Trodde dom blivit bortkörda av L@l@ & co, men är d1lshad kvar finns det nog en hel del kvar runt honom av hans gamla umgänge
Senast redigerad av skurresnurre 2024-01-26 kl. 13:39.
Citera
2024-01-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Spännande. Känner bara igen ett namn, d1lshad, kallas väl för d1lle? Har jag för mig. Var en av dom ”äldre” på GA för många år sen, men sen har iaf jag inte hört nåt på många år. Är det han och brodern som det här om värdetransportrån gäller tro?
Edit: det är nog många av dom äldre från GA som är uppe i toppen nuförtiden. Trodde dom blivit bortkörda av L@l@ & co, men är d1lshad kvar finns det nog en hel del kvar runt honom av hans gamla umgänge

Stämmer äldre kurd ifrån GA, dom höll väldigt låg profil och syntes knappt. Smart drag om du frågar mig.
Senast redigerad av Cassius58 2024-01-26 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in