Citat:
Ursprungligen postat av
RumleGaasegg
Jeg orket ikke lete selv, men for å være mer eksakt så fortalte jeg om en mann, som da barna var voksne og forøvrig hadde skaffet ham flere barnebarn, oppdaget at han ikke var biologisk far. Han reagerte da med å slå hånden av barna og barnebarna, samt gå til rettssak mot mor, med krav om å få tilbake alle pengene han hadde brukt på familien oppigjennom alle år, samt begjære skilsmisse. Det jeg ikke skrev i det innlegget var at mannen fikk rede på at han var steril, og hadde vært det siden han hadde kusma som ung tenåring, konen hadde altså ordnet dem barn "på egen hånd".
Som om B*ente liksom skulle stått i med en annen mann enn S*teinar og fått barn med denne i to runder, og fortsatt forholdet til S*teinar i 30 år etterpå,
Dere må slutte med disse eventyrfortellingene som både er usannsynlige og grovt krenkende, særlig for B*ente.
Menn kan drepe når de blir forlatt, og/eller at fruen har funnet en annen (toppen på ondskap er å henrette hele familien, men lar fruen leve i evig sorg), og det er ofte et økonomisk motiv,.
I S*teinars tilfelle: frugan eide boligen, selv hadde han «bare» en million kr i skattbar formue. Ikke mye å etablere seg på nytt for; godt oppe i sekstiårene som han var og pensjonist. Dog skulle han jobbe syv dager i uka på OSL, men ikke mye å betjene et millionlån med, over kanskje 20 år. Da ville han først vært gjeldfri som 85 åring.
Det fristet kanskje heller ikke å flytte inn i en leid leilighet.
Motivet er emosjonelt (B gjorde det slutt) og økonomisk (ikke penger til å etablere seg på nytt som pensjonist)