2006-08-10, 22:58
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Ingen INGEN INGEN!
Kommer NÅNSIN att slå Suzanne som snackar på P3 kanalen "vår gata" i att vara irriterande!
Människan är otroligt patetisk som radiopratare. Hon snackar varannan mening på dålig engelska och envisas med att bräka ur sig patetiska livsbetraktelser som ligger på en 7årings mentala nivå. Hon berättar anekdoter från sitt händelselösa liva som antingen är handlar om att noppa ögonbrynen eller om att hon tycker om att äta sesambröd. Vem bryr sig!?

Faktum är att jag är tolerant med radiopratare generellt sett, men just hon måste vara det mest värdelösa och talanglösa som någonsin sänts i radio.

Med risk för att verka rasistisk så tror jag till 100% att hon enbart är med i radio för att hon skall representera de unga invandrartjejerna i Malmö.
Inget fel med det men om man ändå måste ha en kvotblatte kan man väl välja en med talang?

Alltså jag hatar henne så mycket att jag bumpar mig själv!
Skicka Suzanne till svenska för nybörjare del 2!
Citera
2006-08-11, 01:09
Medlem
Stålfarfars avatar
Till min stora glädje verkar Amanda Jävla Rydman ha försvunnit från radion, jag avskyr henne och hennes påklistrade engagemang för revolter i Basutoland nåt så in i bänken. Rösten är den mest odrägliga som finns på denna sida om Viasat-reklamen på MTG:s kanaler.
Citera
2006-08-11, 05:23
Medlem
arneanka1s avatar
Ekot har kvoterat in nån invandrare nu. Hörde det igår. Kul att 3 minuters nyheterna tar 10 min numera eftersom att han inte kan läsa eller tala i normalt tempo.
Hon bruden som var med i musikjournalen tror jag det var, har inte hört henne på länge. Hon snackade precis som den bruden i filmkrönikan gjorde. Kan inte säga "R" utan rullar r:et så att det låter som om hon har en snorloska i halsen ungefär. Mådde bokstavligt talat illa av att höra henne snacka. Mailade p3 om det också. Hehe
Citera
2006-08-12, 03:28
Medlem
Löwenhertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneanka1
Ekot har kvoterat in nån invandrare nu. Hörde det igår. Kul att 3 minuters nyheterna tar 10 min numera eftersom att han inte kan läsa eller tala i normalt tempo.

EDIT: Jag läste slarvigt, trodde du skrev "hon" och trodde det var Nur Tutal du tänker på. "Jag blev kurd när jag kom till Sverige". Sug på den, pojkar och flickor i I&I!

Hon pratar l-å-n-g-s-a-m-t på bruten svenska. Jag välkomnar invandrare i radion, men då får de gärna tala normal svenska.
Citera
2006-08-12, 10:28
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Ja just det ja!! Doktor bartos! Visste att det var någon jag glömt! Men efter att nu sett hemsidan så hatar jag alla fall Baronen 120000 ggr mer!!!! vilken jävla fjant!

Doktor Bartos slutade i vintras. Startade eget företag som ska producera radioreklam, vill jag minnas.

Jag har också lite svårt för Titti Schultz faktiskt, men jag tror MorronZoo behöver henne som motvikt till Gert Fylkings kiss-och-bajs-humor.

Hur många gånger per dygn hör man följande på Rix FM:
"Ny och fräsch musik, här på Rix FM, du får Cascada och så ska jag spela Linda Bengtzing för dig, strax i 45 minuter musik-non-stop, men först reklam". En låt är "ny och fräsch" i en vecka ungefär, sen är den inte ny längre, kan jag tycka.

Sanna Bråding i P3 gillar jag inte, hon låter så korkad. Men jag skulle nog inte ha nåt emot att ligga med henne.

I "Ring P1" har de ibland en invandrartjej som jag tycker bryter lite för mycket. Nina Glans pratar asjobbig skorrande småländska. Täppas Fogelberg eller Thomas Tengby är bättre.

Godmorgon världen är alltid bättre med Olle Hägg eller Erik Arnér än när det är Clara Tesch.

Generellt kan man säga att kvinnoröster gör sig sämre i radio än mansröster. Det är mycket behagligare att lyssna på en dov röst än en gäll.
Citera
2006-08-12, 16:41
Citat:
Ursprungligen postat av EMN
Min radio börjar grina varje gång Sanna Brådings röst hörs.

Fy helvete alltså.
Ja, jag håller med! Jag lyssnar för det mesta på P3, o hur j-vla många gånger säger hon "gryyymt" i varje program?
Citera
2006-08-12, 16:48
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happy_Seashell
Jag tänker på de här människorna som jobbar för rix fm och liknande. Nån måste väl gilla dom annars skulle de väl inte få jobba kvar.

Det måste finnas en viktig anledning till att de tar in folk som låter på ett visst sätt. Är det ett skönt sätt att få känna att någon verkar mer korkad än en själv?

Jag tänker på killen med "radiorösten" som presenterade jinglar i Nile City...
Citera
2006-08-12, 17:27
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Har jävligt svårt för Annika Lantz, tycker hon är överlägset jobbigast...
Håller med, hon har verklinget inget driv i rösten. Dessutom är hon helt värdelös på att improvisera, jämför gärna med Pontus Enhörning som är den genrens mästare.

Titti tycker jag är helt ok, tillsammans bildar de på Rix en bra mix av röster. Kan stundtals reta mig lite på hur Roger säger Mmmmm. Han tar det för djupt ur halsen och utan spets.

En annan jag retar mig på är han som läser vädret på Rix, Hasse. Han får det att låta som en jävla reklamjingel för ögonskugga.

Krister i P3 är också stundtals jävligt jobbigt. Är det någon som kan höra skillnad på Morgan och Krister? Tyvärr börjar deras bögiga snack i radion att bilda skola för andra.

Sist men inte minst...Mårten och Peter på Radio City, vilka jävla tomtar Har inte ens kanalen inställd på radion.
Citera
2006-08-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Jag tycker inte det ens går att jämföra SR med reklamradio vad beträffar kvalité. Özz har en asskön röst och ett mysigt/barnsligt garv så han gillar jag. Men den där finnen.... vet inte vad han heter, men han har väldigt behaglig röst och det där sköna finnebrytet. Problemet är bara att det blir lite för mycket. Jag kan inte ha radion på i bakgrunden när han pratar för jag kan liksom inte göra annat än att lyssna då. Han är svinstörande, men jag förstår om många gillar honom.

Reklamradio förstår jag inte ens varför ni lyssnar på? Det är ju helsjukt egentligen.

HAhahaa Patti Hansén ... jag blev allvarligt glad av att höra honom... finlandssvenska ÄGER men jo jag förstår precis vad du menar med att det blir för mycket ibland, men han var väldigt mysig att vakna upp till ibland..

Jag gillade Özz och Bobbo Krull... gillar Annika Lantz extremt mycket...

någon skrev "är det någon som hör skillnad på Christer och Morgan det är EXTREMT svårt att göra...

Gillar även Marcus Birros röst de gånger han är med i radio ...
Citera
2006-08-14, 22:50
Medlem
Roland Janssons avatar
Anton Berg har en riktigt mesig o töntig röst.
Citera
2006-08-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag tänker på killen med "radiorösten" som presenterade jinglar i Nile City...

"Skö-skö-skööna ..... låtar"
Citera
2006-08-15, 18:06
Medlem
Jag har väldigt svårt för Täppas Fogelberg i programmet "Ring P1"

Både hur han behandlar lyssnarna samt hur han snackar...

Vilken översittare alltså..

Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in