• 1
  • 2
2024-01-21, 15:36
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
https://skatteverket.se/omoss/presso...f8e4f5e3a.html

Konkreta implikationer?
Gäller bara inkomst av tjänst + näringsverksamhet så du kan fortfarande se totalen, men ändå..
Citera
2024-01-21, 16:19
Medlem
Det är nog välbehövligt i dagens samhälle.
Frågan är varför den totala förvärvsinkomsten fortfarande skall vara offentlig?
Vad har folk med att göra vad andra tjänar?
Citera
2024-01-21, 16:34
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är nog välbehövligt i dagens samhälle.
Frågan är varför den totala förvärvsinkomsten fortfarande skall vara offentlig?
Vad har folk med att göra vad andra tjänar?
Ameh, när jag var emot sådana uppgifter för ett antal år sedan blev jag söndersågad. Var har man ändrat sig nu? Enbart för att rika drabbas ? Spelar ingen roll om man har något värdefullt som gängkriminella vill ha om man är fattig... då hånas man sönder och förtalas... då går det bra. Tycker alla uppgifter ska ligga ute.. Vad var det man sa då? Transparent samhälle är ju vad som är ETT måste för ett välfungerande samhälle samt tryggt!!!

Ok, du fick kängan, inte menat som det, du får välja att svara på mitt inlägg eller inte.. men faktum kvarstår att det lät såhär för 3-5 år sedan.

Fuck this, Alla arroganta jävlar förtjänar att brinna som har haft det bra ekonomiskt är mitt slut citat!
Citera
2024-01-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Ameh, när jag var emot sådana uppgifter för ett antal år sedan blev jag söndersågad. Var har man ändrat sig nu? Enbart för att rika drabbas ? Spelar ingen roll om man har något värdefullt som gängkriminella vill ha om man är fattig... då hånas man sönder och förtalas... då går det bra. Tycker alla uppgifter ska ligga ute.. Vad var det man sa då? Transparent samhälle är ju vad som är ETT måste för ett välfungerande samhälle samt tryggt!!!

Och du fick kängan, inte menat som det, du får välja att svara på mitt inlägg eller inte.. men faktum kvarstår att det lät såhär för 3-5 år sedan.

Fuck this, Alla arroganta jävlar förtjänar att brinna som har haft det bra ekonomiskt är mitt slut citat!

Jag har alltid tyckt det varit konstigt att sådana här uppgifter varit offentliga.
Det är en privatsak vad folk tjänar eller vad deras hus har kostat.

En bättre sak vore väl att redogöra för hur mycket skatt alla bidrar med.
Eller ännu bättre, vad all skatt går till.
Citera
2024-01-21, 16:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
https://skatteverket.se/omoss/presso...f8e4f5e3a.html

Konkreta implikationer?
Gäller bara inkomst av tjänst + näringsverksamhet så du kan fortfarande se totalen, men ändå..

Ja, utmärkt. Nu kan de strama åt resten oxå, så slipper vi Ratsit och liknande siter.
Citera
2024-01-21, 16:48
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag har alltid tyckt det varit konstigt att sådana här uppgifter varit offentliga.
Det är en privatsak vad folk tjänar eller vad deras hus har kostat.

En bättre sak vore väl att redogöra för hur mycket skatt alla bidrar med.
Eller ännu bättre, vad all skatt går till.
+1, plus andra uppgifter.
Citera
2024-01-21, 16:49
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ja, utmärkt. Nu kan de strama åt resten oxå, så slipper vi Ratsit och liknande siter.
Är ärligt talat nyfiken... För 2-3 år sedan så gick det ju inte alls, det var omöjligt. Vilka lagar o regler har ändrats på nu för att det ska kunna ske ??
Citera
2024-01-21, 16:54
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Är ärligt talat nyfiken... För 2-3 år sedan så gick det ju inte alls, det var omöjligt. Vilka lagar o regler har ändrats på nu för att det ska kunna ske ??

Lagarna har nog inte ändrats. Men medborgarna behöver skyddas från nyfikna individer.
Senast redigerad av Mullret 2024-01-21 kl. 17:11.
Citera
2024-01-21, 16:59
Medlem
Citat:
Lagarna har noginte ändrats. Men medborgarna behöver skyddas från nyfikna individer.
Varför då? Ifrån vem? Då är ju som tidigare postare antytt avtjänade domar osv. värre än vad någon tjänat.
Citera
2024-01-21, 17:07
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Lagarna har noginte ändrats. Men medborgarna behöver skyddas från nyfikna individer.
Ok. För 2-5 år sedan så gick det inte. Så något måste ha ändrats.
Citera
2024-01-21, 17:36
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Sverige - världens mest öppna samhälle utan att ifrågasättas.

Varför i helvete ska allt vara offentligt? Behövs en säkerhetsprövning göras så gör SÄPO den, det är inte meningen att Nicke Nyfiken och kontrollerande potentiella arbetsgivare har någon nytta öht av informationen.
Citera
2024-01-21, 17:44
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ok. För 2-5 år sedan så gick det inte. Så något måste ha ändrats.

Står i länken i TS. Det är Skatteverkets bedömning om vad som är offentligt som har ändrats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in