2024-01-21, 12:11
Medlem
Vitiss avatar
Jag tänker köpa en (begagnad) roddmaskin för hemmabruk.
Vilken är bäst?
Budget: max 2000:-
Citera
2024-01-21, 14:00
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markowitz
Är problemet att du helt enkelt inte har pengar att avvara för en roddmaskin, eller är det bara att du inte vill lägga mer pengar på en roddmaskin?

Om du har pengarna skulle jag lägga på lite och köpa en begagnad Concept 2. Den begagnade jag köpte för 10 år sedan kan jag sälja för nästan samma pris idag, och är som ny trots att jag rott den över atlanten i meter räknat. Förutom kvalité så är en positiv aspekt att detta är rättesnöret inom rodderg, så alla tider du klarar kan du sätta i relation till tävlingar och rekord etc, om du är lagd (eller blir) åt det hållet.

Jag ska ha den för att få igång musklerna inför kommande säsong (som kräver fysisk aktivitet), så den behöver inte vara märkvärdig alls.
Citera
2024-01-21, 14:13
Medlem
Ok. För 2000 så skulle jag säga att det mesta är ganska likvärdigt, Master/Casall skulle jag förmodligen hellre satsa på än no-name plastklump om jag fann en i sökt prisklass. Hellre några år på nacken men av ordentligt kvalite, än en nästan ny av sämre (dvs hellre en välskött med nypris 8k som säljs för 2k än en nästan ny med nypris 3k som säljs för 2k).

Notera att roddmaskin inte är en muskelträningsmaskin, utan en främst kardiovaskulär övning.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag ska ha den för att få igång musklerna inför kommande säsong (som kräver fysisk aktivitet), så den behöver inte vara märkvärdig alls.
Citera
2024-01-21, 14:17
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markowitz
Ok. För 2000 så skulle jag säga att det mesta är ganska likvärdigt, Master/Casall skulle jag förmodligen hellre satsa på än no-name plastklump om jag fann en i sökt prisklass. Hellre några år på nacken men av ordentligt kvalite, än en nästan ny av sämre (dvs hellre en välskött med nypris 8k som säljs för 2k än en nästan ny med nypris 3k som säljs för 2k).

Notera att roddmaskin inte är en muskelträningsmaskin, utan en främst kardiovaskulär övning.

Så tänker jag också.

Jag behöver träna upp både rörlig- och uthålligheten, även mag- och svank- / ryggmuskler.
Citera
2024-01-21, 14:21
Medlem
Då låter det som rätt spår. Kör hårt (och sätt en TV framför så blir livet mindre miserabelt...)

Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Så tänker jag också.

Jag behöver träna upp både rörlig- och uthålligheten, även mag- och svank- / ryggmuskler.
Citera
2024-01-21, 17:36
Medlem
Jag tycker att du även ska kolla ljudnivån innan du bestämmer dig så att du inte stör dina grannar för mycket.
Citera
2024-01-21, 22:00
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Jag tycker att du även ska kolla ljudnivån innan du bestämmer dig så att du inte stör dina grannar för mycket.

Bor i hus, slipper grannar.
Men bra synpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in