Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-21, 08:58
  #1
Medlem
Hejsan , Mod får gärna flytta tråd om jag kommit fel men hittade inget efter sökning.

Jag har nyligen köpt en Garmin instinct 2 Solar, mest för alla dess hälso metrics.

Detta är första gången jag använder klocka på armen och orginal gummi armbandet kliar rätt ordentligt så det är svårt att somna med denna på.

Jag har tränat med klockan samt duschat med den men det ska väl inte spela någon roll ang kliandet.

Finns det några här som har varit med om liknande?
Om så är fallet vilket armband har ni bytt till för att undgå detta

Jag har inte heller någon aning om "hur" hårt den ska sitta runt armen, finns det någon bra tumregel ?
Citera
2024-01-21, 10:34
  #2
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Finns lädervarianter till garminklockorna, även tyg.

https://www.teknikdelar.se/produkt/g...8aAjK3EALw_wcB

Du behöver inte dra åt bandet speciellt hårt för att klockan ska sitta stilla på handleden. Det är lätt att fra för hårt eftersom det är silikon och töjer sig. Spänn fast klockan så den känns stabil, och utan att dra något extra. Det kliar nog för att den sitter för hårt, skulle jag tro.
Citera
2024-01-21, 17:39
  #3
Avstängd
tirnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aminosyran
Hejsan , Mod får gärna flytta tråd om jag kommit fel men hittade inget efter sökning.

Jag har nyligen köpt en Garmin instinct 2 Solar, mest för alla dess hälso metrics.

Detta är första gången jag använder klocka på armen och orginal gummi armbandet kliar rätt ordentligt så det är svårt att somna med denna på.

Jag har tränat med klockan samt duschat med den men det ska väl inte spela någon roll ang kliandet.

Finns det några här som har varit med om liknande?
Om så är fallet vilket armband har ni bytt till för att undgå detta

Jag har inte heller någon aning om "hur" hårt den ska sitta runt armen, finns det någon bra tumregel ?
En fråga är klockan bra måste man ladda den?
Citera
2024-01-22, 10:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tirnap
En fråga är klockan bra måste man ladda den?


Jag är riktigt nöjd med klockan, har bara ägt den sedan i lördags men om man kopplar bort notiser från sms och sånt samt kopplar bort gpsen så är det är en batteritid på runt 25 dagar utan sol-laddning inräknat.

Nu måndag så har jag 23dagar kvar står det. Jag har varit ute varje dag och promenerat och handlat mat osv inget mer än så. Appen som följer med är också riktigt bra, den följer sömn, stress och massa annat. Stress har jag lite problem med så man kan ställa in larm för när man får högre puls fast man sitter still. Det har funkat mycket bra.

En negativ sak dock, Duschar jag med den eller efter jag sovit så kan armbandet börja klia, Har tagit av den och torkat av med papper även smort in handleden med hudkräm men just nu denna morgon har jag bytt arm.

Svarar gärna på fler saker om du undrar något men jag rekommenderar den verkligen , snygg är den också !
Citera
2024-01-23, 09:47
  #5
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aminosyran
Hejsan , Mod får gärna flytta tråd om jag kommit fel men hittade inget efter sökning.

Jag har nyligen köpt en Garmin instinct 2 Solar, mest för alla dess hälso metrics.

Detta är första gången jag använder klocka på armen och orginal gummi armbandet kliar rätt ordentligt så det är svårt att somna med denna på.

Jag har tränat med klockan samt duschat med den men det ska väl inte spela någon roll ang kliandet.

Finns det några här som har varit med om liknande?
Om så är fallet vilket armband har ni bytt till för att undgå detta

Jag har inte heller någon aning om "hur" hårt den ska sitta runt armen, finns det någon bra tumregel ?

Skumt att det kliar, du kanske är allergisk mot silikonmaterialet kanske ? Men du kan ju byta mot ett annan, dom har rostfritt stål och andra material.. Själv tycker jag att armbandet som följer med oftast räcker men kliar det så är det värdelöst såklart.

Det ska inte sitta för hårt heller är samma som med en vanlig klocka egentligen du ska inte strypa handleden direkt.

https://www.garmin.com/sv-SE/p/775697#accessories finns ju lite olika armband här att köpa.
Citera
2024-01-24, 09:23
  #6
Avstängd
tirnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aminosyran
Jag är riktigt nöjd med klockan, har bara ägt den sedan i lördags men om man kopplar bort notiser från sms och sånt samt kopplar bort gpsen så är det är en batteritid på runt 25 dagar utan sol-laddning inräknat.

Nu måndag så har jag 23dagar kvar står det. Jag har varit ute varje dag och promenerat och handlat mat osv inget mer än så. Appen som följer med är också riktigt bra, den följer sömn, stress och massa annat. Stress har jag lite problem med så man kan ställa in larm för när man får högre puls fast man sitter still. Det har funkat mycket bra.

En negativ sak dock, Duschar jag med den eller efter jag sovit så kan armbandet börja klia, Har tagit av den och torkat av med papper även smort in handleden med hudkräm men just nu denna morgon har jag bytt arm.

Svarar gärna på fler saker om du undrar något men jag rekommenderar den verkligen , snygg är den också !
En klocka som ska laddas efter 25 dagar är bara jobbig synd att det är en smarthklocka
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback