2024-01-21, 03:12
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Har nu fått 2-3 mail från vad det ser ut som "Photobucket.com" varje vecka sedan 4-6 månader tillbaka om att mitt konto med bilder kommer att deletas om jag inte verifierar mitt konto,inte för jag har nått viktigt där, men ett normalt företag skickar väl inte konstant nya mail i 6 månader om att jag måste verifiera mitt konto för att behålla mina bilder
Scam eller äkta?
Nån som fått liknande
Citera
2024-01-21, 04:39
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Har nu fått 2-3 mail från vad det ser ut som "Photobucket.com" varje vecka sedan 4-6 månader tillbaka om att mitt konto med bilder kommer att deletas om jag inte verifierar mitt konto,inte för jag har nått viktigt där, men ett normalt företag skickar väl inte konstant nya mail i 6 månader om att jag måste verifiera mitt konto för att behålla mina bilder
Scam eller äkta?
Nån som fått liknande

Jo det är äkta. De har gjort om sidan till en betalsida, och de är desperata till att få folk att betala

Förr eller senare kommer de deleta accounts, men de vill så klart hellre att folk tecknar abonnemang. Så då blir det massa spam istället
Citera
2024-01-21, 04:44
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Det var en bra sida förr. Men efter det blev en betalsida så spammar de med epost att de ska radera ens sida.

De skickar kanske en gång i veckan sedan 7 år eller något, varje gång med samma hot att de ska radera.

MEN RADERA DÅ!
Citera
2024-01-21, 14:22
Medlem
killdozer666s avatar
Har fått samma. Loggade in och deletade mitt konto när jag lessnade på dessa mailen. Jättebra tänkte jag. Sen fick jag ett sånt jävla mail igen. När jag då skulle logga in och deleta mitt konto på nytt (tänkte att det kanske blivit fel förra gången) så kan jag inte logga in på kontot för det står att det inte finns. Men mailen fortsätter komma.
Citera
2024-01-21, 16:27
Medlem
scam
Citera
2024-04-13, 14:01
Medlem
Fått meddelande om att jag kan gå in och hämta mina bilder innan dom tas bort.
Sen vill man ha betalt för att jag skall kunna göra det.
Samma som andra molntjänster, tex Google.
Först gratis, sen abbonemang.
Senast redigerad av Tulk 2024-04-13 kl. 14:03.
Citera
2024-04-13, 14:05
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag hade aldrig betalat för Photobucket. De var bättre förr när sidan var gratis. Nu ska man betala och lagringsutrymmet är reducerat med 75% jämfört med när det var gratis. Varje gång någon vill att vi ska betala för att få det sämre, då ser jag rött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in