Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackdasen
Varför snackas det så mycket om global uppvärmning bland politiker när det vi är i akut behov av är lokal uppvärmning?
Enorma mängder snö. Kyla med minusgrader. Snökaos även nere i Skåne.
Vem bryr sig om global uppvärmning. Jag skiter väl i vad temperaturen är på andra sidan jorden. Det är här lokalt som jag skulle vilja få det lite varmare.
Borde politikerna inte försöka eftersträva lokal uppvärmning?
Hur mycket röster skulle detta budskap kunna få? Kan det nå egen majoritet i riksdagen om man tillfredsställer folkets hunger efter mer värme?
Javisst borde politikerna det. Om någon frågar folket (inklusive mig) så skulle jag tro att många tycker att en klimatuppvärmning är en klimatförbättring. Men politiker i Rosenbad och riksdagshuset har inte svenska folket nå mera som sina uppdragsgivare, utan de har lierat sig med en rik global elit. Denna elit är intresserad av att utöka sin kontroll över världen. Problematiseringen av koldioxid är därför något de sysslat med i decennier nu, främst via massmedia och public service. Men det är fejk, eftersom vi får aldrig ta del av vetenskapliga bevis på att ett klimathot föreligger med nuvarande utsläppstakt av koldioxid.
Jag tror tvärtom mot propagandan att vi kommer att gå mot kallare tider, med ett så kallat
grand solar minimum.
För, det är solens aktivitet som till absolut största del avgör klimatet här på jorden, och har alltid varit det. Koldioxid, där människor görs ansvarig för utsläpp, är en försvinnande liten faktor till klimatuppvärmningen.
Så vi kommer aldrig att höra politiker säga att vi borde öka koldioxidutsläppen för att motverka nedkylningen av jorden (på grund av att solens aktivitet förändras), eftersom de flesta politiker i toppskiktet ingår i den rika elit som vill öka kontrollen över allting globalt.
Edit: Kanske skulle du kunna få till ett politiskt parti som kommer in i riksdagen med mera värme som kärnfråga, men då kanske du måste omvända flera indoktrinerade, och/eller räkna med att ta den evighetslånga debatten med dem. Räkna inte heller med några subventioner från den globala eliten, utan snarare kommer de att motverka ditt parti på alla tänkbara sätt (via EU, alla riksdagspartier, public service,..etc).