Citat:
Ursprungligen postat av
2023-06-24
Ingen har sagt den är slutkörd. 1000 mil är mycket för en hoj jag skiter i hur många mil du åker på en och samma hoj det talar snarare att du inte har råd att köpa ny så du lagar din gamla. Kör du så mycket bör du byta oftare, precis som med en bil.
Du kanske bör läsa tråden innan du svarar då eftersom att det är precis vad du sa när du svarade.
Haha, måste man vara fattig för att man sköter om motorcyklar och håller dom i gott skick? Det är nog snarare så att jag tjänar en hel del pengar på såna som dig som hela tiden byter motorcykel och bil för att dom saknar mekaniskt kunnande och är rädd för att behöva använda ett verktyg.
Dina lokala bil och mc handlare skrattar hela vägen till banken varje gång du springer dit för att byta in något nästan nytt som dom kommer tjäna tiotusentals kronor på.
Varför inte bara säga att du inte är mekaniskt kunnig, det är inget fel med det, ditt svar blir mindre dumt då också. Klarar man inte av att hålla i ett verktyg så är det mer logiskt att hela tiden byta till nytt fordon, men det är fortfarande onödigt och extremt dåligt ekonomiskt.
Sen är det ingen bra jämförelse att dra in bilar, bilar är dyrare och tar mer tid att sköta om och slänger man på detaljen att dom flesta använder bilen dagligen medan motorcykeln är en hobby som utförs en handfull månader om året så att man har många månader på sig där man kan putsa upp den inför dom månader den ska köras så blir det en väldigt skev jämförelse.
Har man ombyggda motorcyklar för specifika ändamål så är det heller inget man bara byter eller köper nytt för att man kör mycket... Skulle gissa att jag haft motorcyklar där bara extrautrustningen kostar mer än din motorcykel, men absolut, du är rik och jag är fattig.