• 2
  • 3
2024-01-22, 08:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Förr kommer jag ihåg automater man kunde köpa godis smörgåsar dricka tobak och sånt men det funkar inte i dagens samhälle dom skulle slås sönder och nu har affärer öppet efter kl 18 och bensinstationer har natt öppet så dom behövs inte längre

Den stora förändringen kom 72 med ny affärstidslag. Före det stängde affärerna 18 på en vardag och 13 på en lördag. Anställda stod sedan och fyllde på automater inifrån affären.

https://svd.vgc.no/v2/images/4e9322b...w=800&03ada4e8
Citera
2024-01-22, 09:23
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
När jag var i Japan så kunde man köpa pizza i en varuautomat.
Och den var dessutom riktigt god.
Det kan du i Borås också. Om pizzan där är lika god som en japansk pizza vet jag dock inte då jag inte testat någon av dom.

Edit Såg att detta redan avhandlats i tråden, dessutom är dom tydligen utlokaliserade till Finland. Ber om ursäkt.
Senast redigerad av Heisenburg 2024-01-22 kl. 09:25.
Citera
2024-01-22, 09:58
Medlem
Biggedys avatar
Finns ingen sån kultur i Sverige som det finns i Japan..

Enda jag sett funkar convini som har matlådor lite överallt på arbeten. Goda hemlagade rätter för typ 80-90 SEK.
Citera
2024-01-22, 11:20
Medlem
Sliskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Hahaha! Lösfittor i en varuautomat? Hur kan man ens komma på idén?

Tack för morgonens garv
Det var såna riktigt skabbiga också. Sladdrig tunn plast med nån slags gummibands-strap på. Jag vet inte om tanken var att man skulle hålla den i handen eller spänna fast den nånstans.

Det var ett helt ok ställe också. Typ familjieställe där folk satt och åt korv och drack öl på söndagar. Tyskarna är helt klart mer frigjorda än oss svenskar.
Citera
2024-01-25, 01:45
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:

Tack för morgonens garv

Varför inte?
Allt som är genant att köpa borde vara lättare att sälja på postorder och i automater.

Små (typ 40x30x15 cm) vägghängda kondomautomater som säljer gummina styckvis har funnits på toaletter i restauranger, barer etc. men även på bensinmackar, tågstationer och flygplatser.
Citera
2024-01-27, 02:48
Medlem
calvinclowns avatar
Om man skulle vilja göra något på allvar för miljön så kunde man ställt automater och aktiverat Klarna. Istället för hemleverans så går man ner till automaten. Känns som man inte gör rätt med affärsidén som råder nu.
Citera
2024-01-28, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Har du gått förbi en varuautomat säg de senaste tio åren? Finns ingen modern automat som inte har betallösning med kort. Och de automater som uppställs används mer än vad man kan tro. Speciellt på arbetsplatser där massvis med 20-30 åringar jobbar som köper energidryck och godis för ockerpriser p.g.a lathet.

HAr aldrig köpt en produkt från dessa skitmaskiner när de slutade ta kontanter.

Ägarna är lata och orkar inte ens tömma sina kunders pengar utan springer globalisternas och bankernas ärenden istället.

Många turister blir också förbannade och går in i en butik istället när automaterna inte tar mynt eller sedlar som i övriga europa.
Citera
2024-01-28, 07:13
Medlem
Citat:

Tack för morgonens garv

Jo han har rätt.

De sålde det i en varuautomat på flygplatsen i tyskland också (inne vid herrtoaletterna)

Du sätter in 3 euro i mynt och får lösfitta med på flyget.
Citera
2024-02-06, 16:48
Medlem
Hej!
Vet någon var man kan köpa en gammal varuautomat?
Citera
2024-02-06, 20:32
Medlem
Tranquility Bass avatar
Intressant att vissa totalsågar konceptet och sedan finns det automater på varenda t-banestation och pendeltågsstation i Stockholm och har så gjort i många år. Med andra ord finns en lönsamhet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in