Hur vet man hur mycket pengar man får när man säljer fonder?
Eller finns det inget sätt alls att veta detta, får man reda på det i sekunden då man säljer?
Har kommit så långt att jag skapat ett fondsparande men fattar fan inte.
En fond ska du helst äga i flera år för bra avkastning (förhoppningsvis). Inget man tradar med så att säga.
nej okej, jag fattar..
Men jag har fortfarande lite svårt att förstå varför det skulle vara bättre att köpa fonder än att ha pengarna på ett sparkonto.
nej okej, jag fattar..
Men jag har fortfarande lite svårt att förstå varför det skulle vara bättre att köpa fonder än att ha pengarna på ett sparkonto.
För att då du genom en fond äger en massa aktier tar en större risk och då kan förvänta dig en större vinst eller förlust än om du skulle ha dina pengar på ett sparkonto.
För att då du genom en fond äger en massa aktier tar en större risk och då kan förvänta dig en större vinst eller förlust än om du skulle ha dina pengar på ett sparkonto.
Ja iofs.
Ska göra så att jag köper lite fonder varje månad automatiskt så kan jag sälja det om tusen år när jag går i pension. Om världen finns kvar då osv.
Ja iofs.
Ska göra så att jag köper lite fonder varje månad automatiskt så kan jag sälja det om tusen år när jag går i pension. Om världen finns kvar då osv.
Det blir förmodligen mycket bra och ännu bättre om du lyckas leva i 1000 år.
Om det inte är en räntefond, "brukar" vara bättre än bankränta
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!