2024-01-19, 17:39
Medlem
Detta var då ett nytt försök till att försöka komma undan ifrån grov rattfylla.

Hans kvinna försökte också hjälpa till med lögnen och hävda att han skulle uppnått 0.97 promille genom att äta en räkpasta innehållandes en halv flaska vin (14.5 procent).

Matematiken haltar en del i förklaringen…

” Saeed är inte medgörligt initial och är ifrågasättande, han trycker upp en mobiltelefon i ansiktet på undertecknad med kollega och säger att han ska filma för sin säkerhet. Undertecknad höjer rösten och säger till Saeed att lugna ner sig. Saeed flaxar med händerna och håller samtidigt telefonen i handen och är inte samarbetsvillig och patrullen väljer att ta ut misstänkt ur bilen och säger till honom att släppa det han håller i handen vilket är telefonen. Han blir tillsagt att han får filma och spela in men att han inte ska ha något i händerna samt lugna ner sig. Detta gör inte Saeed så ingripande patrull blir tvungna att ta tag i honom samt höja rösten emot honom.”

Och här kommer försöket :

” Golaleh hörs som vittne. Med på förhöret är tolk från språkpoolen med nr:552
Kan du berätta om den maten som du lagade till Saeed?
Den här maten jag lagade, jag hade ingen aning vad jag skulle laga. Jag använder mat som finns i kylen. Jag tänkte på en räkpasta. Det fanns ingredienser i kylen. Maten jag lagade innehöll räkor, pasta, vitt vin, jag visste inte att jag skulle använda vinet i mitten av matlagningen. Jag hällde vinet i slutet av processen. Men jag kom inte ihåg att jag skulle varna Saeed om att det var vin i pastan.
Har du kvar receptet?
Behöver jag berätta mer om maten?
Har du kvar receptet?
Om jag hade receptet så hade det inte aldrig hänt. Jag såg ett matlagningsprogram. Jag kommer bara ihåg att det var att det var pasta, räkor, vitt vin, paprika och chili. Om jag hade haft recept så hade det inte hänt.
Vilken typ av vin använde du?
Vitt vin.
Hur mycket vin skulle man använda i receptet?
En halv flaska hällde jag i.”
Citera
2024-01-19, 17:39
Medlem
Fup: https://anonymfile.com/XjlK/alingsas...otokoll-23.pdf
Citera
2024-01-19, 18:13
Medlem
Afghan. Jaha?
Tja, nu klagas det på att de integrerar sig också! Och kör rattfulla, som vilken Svensson som helst. Men det klagas knappast på att riktiga muslimer kör nyktra i parti och minut.
Just i det här fallet verkar de ha kokat ihop en riktig soppa som inte lär falla rätten i smaken.
Citera
2024-01-19, 20:06
Grov rattfylla ligger på minst 1,0 promille och med 0,97 promille har han ju rätt i sak att han inte begått grovt rattfylleri.
Citera
2024-01-19, 20:16
Medlem
Vore han 5 år och väga 25kilo och åt allt direkt efter hon hällt i vinet så skulle vinpastan kanske dra promillen på dessa nivåer.
Citera
2024-01-20, 11:22
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refuserad
Afghan. Jaha?
Tja, nu klagas det på att de integrerar sig också! Och kör rattfulla, som vilken Svensson som helst. Men det klagas knappast på att riktiga muslimer kör nyktra i parti och minut.
Just i det här fallet verkar de ha kokat ihop en riktig soppa som inte lär falla rätten i smaken.

Svensk nyhetstorska heter det. Man letar nålen i högsäck med invandrare.
Citera
2024-01-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Svensk nyhetstorska heter det. Man letar nålen i högsäck med invandrare.

Det är väl iofs bra att vi granskar invandrarnas brottslighet ?
Citera
2024-01-20, 16:11
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Det är väl iofs bra att vi granskar invandrarnas brottslighet ?

Självklart, all kriminalitet ska utredas. God forbid att han kör på någon med alkohol i kroppen. Men detta har gått överstyr att man letar nålen i en höstack när det gäller invandrare och kriminalitet. Jag har inga problem som vilken vettig människa att säga att flesta av brotten begås av invandrare och att man ska utvisa och fängsla person som begår brotten.
Citera
2024-01-20, 16:22
Medlem
Han har säkert kommit som ensamkommande barn med .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in