• 4
  • 5
2024-01-19, 18:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är denna lösning du vill se. Etnisk rensning och sedan tillsättande av en ny Lukasjenko. Det är väl just därför som Ukrainarna kämpar så tappert.

Nej, jag vill inte se någon etnisk rensning av vare sig ryssar, ukrainare eller andra folk, och jag tror inte heller att ryssarna vill det. Du gör fel om du sätter likhetstecken mellan de nazianstuckna etnonationalisterna och det ukrainska folket.

Ryssarna vill inte att västra Ukraina ska bli en bas för USA-stödd terrorism, på samma sätt som Idlibprovinsen i Syrien, men de vill inte fördriva de ukrainare som bor där.
2024-01-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag vill inte se någon etnisk rensning av vare sig ryssar, ukrainare eller andra folk, och jag tror inte heller att ryssarna vill det. Du gör fel om du sätter likhetstecken mellan de nazianstuckna etnonationalisterna och det ukrainska folket.

Ryssarna vill inte att västra Ukraina ska bli en bas för USA-stödd terrorism, på samma sätt som Idlibprovinsen i Syrien, men de vill inte fördriva de ukrainare som bor där.

Ryssarna har ju egentligen ingen rätt alls att bestämma över Ukraina, vilka som bor där eller inte. En stor del av det ukrainska folket vill uppenbarligen inte ha ryssarna där. Hur skall ryssarna veta vilka som är "nazianstuckna etnonationalister" eller vad du kallar dem?
I praktiken handlar det om stenhård diktatur och utrensning av misshagliga personer. Detta kommer man att hålla på med trots att det helt är i strid med internationella regler och mänskliga rättigheter.
Allt bara för att Putin tycker att Ukraina skall tillhöra det ryska imperiet.
2024-01-19, 18:09
Moderator
vfs avatar
Finns en hel tråd om sanktionerna där allting om sanktionerna diskuteras. Sök innan trådstart/Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in