2024-01-19, 15:56
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Sara är en underskattad politiker som borde ha en topposition i SD, och de I SD som skvallrade till KD ska sparkas ut.
Hennes sunda inställning till CB och vapen gör att hon tillhör framtidens värderingar.
SD måste sluta med sin gubbiga boomer inställning till cannabis.

Jag tror enbart de i SD som skulle vilja ta i Sara med tång är de i toppen av partiet som har samma nasala hobbies som Sara. Det är ju lite ironiskt denna petning kommer nu när det uppdagats om svenska politikers cola intag på toaletterna.

Finns för övrigt inget sunt någonstans med CB. Göder enbart terrorister och blattar så de slipper jobba.
Citera
2024-01-19, 16:06
En ung exhibitioniskt kvinna byter ut en ung exhibitioniskt kvinna mot en annan ung exhibitioniskt kvinna.

Det är uppenbart att vanliga medelålders män som saknar både X- och OF-konto inte längre behöver göra sig besvär i partiet.
Citera
2024-01-19, 16:07
Medlem
Om SD accepterar henne kan de lika gärna byta namn till Mudshark-partiet.
Citera
2024-01-19, 16:11
Medlem
Det är öppna slussar mellan KD och SD....den gode Charlie Weimar var tidigare en närma förbundsförvant med Lasse A i KD. Nu har han ju lämnat KD för SD. Den där lunchen med potatismos och korv(eller vad det var) mellan Ebba och Jimmy i Visby kanske inte var så iögonfallande.
Citera
2024-01-19, 16:14
Medlem
Slackoffs avatar
Enda fördelen med Sara är att hon inte kan kallas för nazistrazist av Anders Lindberg.
Citera
2024-01-19, 16:23
Medlem
Ratads avatar
Just nu känns Skyttedal som inrikespolitikens motsvarighet till Linda Staaf.

Det är oftast enklare att vara partiet som någon byter till (så länge personen inte är helt slut som artist) än att vara det som någon byter från. Det blir alltid nyfikenhet kring positioneringar, utfrysning eller interna bråk som kan ligga bakom.

Vad har Skyttedal egentligen för aktuellt marknadsvärde för ett parti? Personligen har jag svårt att tycka något om henne trots att hon ansågs vara "kontroversiell" för att hon inte är som en rabiat "Hem & Skola"-kärring i knarkfrågan.

Hon åkte till Israel på semester och är Israelvänlig - precis som 90% av alla KD:are. Det är säkert en aning mer uppblandat om frågan i SD men hon skulle inte direkt sticka ut. Hon tycker att folk ska stå med mössan i hand i arbetsmarknadsfrågor. Inte oväntat.

Tänker hon ligga lågt i SD och bara lyfta hygglig lön och ha privat jobbtoalett eller ska hon försöka bli en megafon som tillför kontaktnät i partier och bland lobbyister.
Citera
2024-01-19, 16:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Enda fördelen med Sara är att hon inte kan kallas för nazistrazist av Anders Lindberg.
Jo, men det är ju inte unikt. Du, jag och Göran Greider är nazistrasister om man ska gå enligt den sojapojkens skala.

Jag har svårt att se att hon skulle tillföra något till SD mer än den goa känslan man kan få när en höjdare byter till ens parti. Jag kan ha fel såklart.
Citera
2024-01-19, 16:29
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jo, men det är ju inte unikt. Du, jag och Göran Greider är nazistrasister om man ska gå enligt den sojapojkens skala.

Jag har svårt att se att hon skulle tillföra något till SD mer än den goa känslan man kan få när en höjdare byter till ens parti. Jag kan ha fel såklart.

Hon är ingen Charlie Weimers direkt .
Citera
2024-01-19, 16:33
Medlem
Hon bjuder enbart ut sig till det parti som ger henne den största politiska avkastningen för sin egen vinning och svårare än så är det inte om man heter Sara Skyttedal.
Citera
2024-01-19, 16:33
Medlem
Månsans avatar
KD är ett totalt onödigt parti som mycket sällan haft någon vettig politiker. Bästa lösningen är de utraderas en gång för alla och deras fåtal väljare delar upp sig lika på M och SD.

Sara Skyttedal gjorde en nyttig insats när hon kraschade den djupt odemokratiska Decemberöverenskommelsen. Det ska hon ha all heder av. Resten av hennes politiska karriär är ett spektakel, nu har hon fått sin tid i rampljuset och det ska bli skönt att slippa henne ett tag.

Snart dyker hon troligen upp igen som liberal — partiet har ju en osviklig förmåga att dra till sig bottenskrapet av mediekåta oförmågor (Martin Mellin, Bildts rugguggla till fru, PG Gyllenhammar, polskan i Army of lovers och massa andra löjliga figurer).
Citera
2024-01-19, 16:35
Medlem
Undrar vad Sara Skyttedal kommer med för utspel nu. Hon verkar tänka efter extra länge.
Citera
2024-01-19, 16:43
Medlem
KD skulle ha gjort sig av med Skyttedal för länge sedan, nu riskerar hon sänka partiet i EU-valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in