Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-19, 12:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Pubarna har under senare tid fått kraftigt höjda kostnader. Efter Covid kom inflationen och en av världens högsta energipriser. Allt har ökat i pris. Energi,lokalhyra,leveranser... Inte helt otroligt att det har bildats en kultur att dricka lite mer och oftare genom att pubarna har introducerat nya produkter. Kanske därför man dricker mer shots . En shot har bättre profit än en pint.
Dessutom är nog fenomenet binge också en typ av "kultur" som hjälper pubarna att överleva. Det är ju ganska lätt att manipulera fram en ungdomsvåg eftersom allt handlar om grupptryck och rädslan att hamna utanför

Ja, det är väl många pubar som tvingats stänga eller blivit utmanövrerade av kedjor. I Sverige, någon gång i tiden, var det absolut nödvändigt med förfest eftersom det var så dyrt att dricka på krogen. Förfesterna blev ofta åt bingedrinking hållet...Det har väl hänt något liknanade i England, med höjda priser nu. När jag var i England förr i tiden hade alla råd att ta två-tre öl på puben, det kändes som en mänsklig rättighet.
Citera
2024-01-20, 16:16
  #14
Medlem
Jag bor i England och var pa pubben senast i gar eftermiddag. Vi som ar lite aldre dricker inte shoots. Jag tror knappast att de finns i de pubbarna jag dricker i. Vi kor med "rounds", vilket egentligen bara innebar att alla betalar rattvist for en runda var.
Om jag ska dricka undviker jag pubbar som serverar mat.
Ibland aker jag till Manchester bara for att dricka hela dagen. Pa pubbar som absolut inte serverar mat. Nu var det ett tag sen jag var i Sheffield, men jag vill minnas att det fanns bra pubbar dar med.
Ska man pa en pubbrunda sa maste man undvika sodra delarna av landet. Pubbarna dar ar for dyra. Och sa serverar de mat.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3582689

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback