2024-01-18, 18:59
Medlem
Jag fick en tjänst för ett par månader tillbaka som innebär en säkerhetsklassaning. Jag har gjort alla steg och väntar nu på svar men undrar hur lång tid det tar och ifall det är en bra eller dålig sak att det dröjer? Jag var på min säkerhetsintervju för lite mer än 1 månad sen.
Citera
2024-01-18, 19:04
Medlem
Klass 3,2 eller 1? Klass tre brukar ta 3-4 veckor. Sen har det ju varit helger som kanske gör att det drar ut på tiden. Tjänsten kan du väl inte ha fått ännu, eftersom du väntar på godkänd säkerhetskontroll
Citera
2024-01-18, 19:05
Medlem
Permafloxs avatar
Regel nr 1. Nämn inte att du har en säkerhetsklassning.
Citera
2024-01-18, 19:38
Medlem
ps870s avatar
Det tar för närvarande ungefär 6- 8 veckor.
Citera
2024-01-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Får man fråga varför?
Citera
2024-01-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Klass 3,2 eller 1? Klass tre brukar ta 3-4 veckor. Sen har det ju varit helger som kanske gör att det drar ut på tiden. Tjänsten kan du väl inte ha fått ännu, eftersom du väntar på godkänd säkerhetskontroll
Tack för svar! Jag misstänker också att det kan ha varit på grund av helgerna som har varit
Citera
2024-01-18, 21:31
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanderkinder
Tack för svar! Jag misstänker också att det kan ha varit på grund av helgerna som har varit

Det har legat på 6-8 veckor under en längre tid iaf för klass 1 och 2. Det är dessutom inte helt ovanligt att en godkänd SSB fastnar internt på säkerhetsavdelning och inte skickas vidare till rekryteringsansvarig.
Citera
2024-01-18, 23:09
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2024-01-19, 06:20
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox

Om man vet var personen jobbar är det inte så svårt att vet om de har en säkerhetsklassning.
Citera
2024-01-19, 08:22
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanderkinder
Får man fråga varför?
Om din tjänst har en säkerhetsklassning har du sannolikt tillgång till kännslig information vilket innebär att det finns en hotbild mot dig. Därför är det bra att vara försiktig med att berätta att du har en säkerhetsklassning.
Senast redigerad av ps870 2024-01-19 kl. 08:24.
Citera
2024-01-19, 08:26
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Det har legat på 6-8 veckor under en längre tid iaf för klass 1 och 2. Det är dessutom inte helt ovanligt att en godkänd SSB fastnar internt på säkerhetsavdelning och inte skickas vidare till rekryteringsansvarig.

Det tog två månader för min son och då är det inte någon högre klass på det jobb han sökt. Men det är många säkerhetsklassade jobb som skall tillsättas numera pga den allmänna samhällsutvecklingen och de som jobbar med detta har inte fått så värst mycket mer resurser.
Citera
2024-01-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Om din tjänst har en säkerhetsklassning har du sannolikt tillgång till kännslig information vilket innebär att det finns en hotbild mot dig. Därför är det bra att vara försiktig med att berätta att du har en säkerhetsklassning.
Tack för dina svar och förtydligande. Jag uppskattar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in