Citat:
Ursprungligen postat av
EmMEw0w93
Aha... Så det är Putins eller Trumps fel vad jag väljer att prioritera och investera i?
Sverige har investerat i allt annat förutom att hjälpa sitt eget folk långt innan Putin och Trump. Man kan inte lägga över skulden på någon annan, Sveriges prioriteringar och beslut är ett helvete för den Svenska befolkningen.
Jo jag skojade.
Det är bara det att folk utgår ifrån att politiker tjänar allmänheten. Något annat existerar inte. Och där har vi kärnan av problemet.
Alla som på något sätt kritiserar förhållandena och belyser problemen i Sverige målas ut som en "förrädare". En som försöker förstöra det trevliga. Ingen lag-spelare. Främmande makt som påverkar?
Det förklarar sig ju självt med att all kritik mot Sverige slås alltid bort. Det finns alltid en förklaring som den svenska överheten presenterar som måste vara sanningen. Allt annat är "påverkansoperationer" .
Dom har fyllt landet med brottslighet, centraliserat allt globalt, outsorucat vår infra, byggt ekonomin som en ponzi scheme och ett vapen mot länder som inte följer deras pipa.. Men jag och andra är ryss-troll och provokatörer?
Min familj är långt äldre än samtliga som kallar mig förrädare. Jag har mer Sverige i mitt lillfinger än någon inflyttad "Valon". Och det i sig spelar ingen som helst roll. Det har aldrig gjort det.