Igår, 17:40
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvaIMangden
Det är för mig helt klart uppenbart att Sommarflickan är Linda själv. Vad jag grundar det på är hur hon uttrycker sig i skrift. Det är helt klart att Sommarflickan och Linda tänker exakt lika, och passar även på att försvara sig själv. Om man kollar tillbaka på inläggen som är skrivna är det för mig helt uppenbart.
Antar att den som kallar sig Farling också kan vara Linda själv, eller en mycket närstående.

Du, som har ett nystartat konto här borde nog ta dig en stund och läsa igenom reglerna för forumet.
Sedan kan du ju kolla igenom de ämnen jag varit aktiv i, samt kommentarer jag skrivit under ca 15 år och återkomma om du fortfsrande tror att jag är Linda eller någon närstående.

Tips! Kollar du bakåt i denna tråden kan du se att jag också krtiserat Linda för inte alltför länge sedan och t.ex. jämfört henne med andra, helt uppenbart narcisisstiska mödrar som figurerat i olika mediadsammanhang.
Citera
Igår, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Du, som har ett nystartat konto här borde nog ta dig en stund och läsa igenom reglerna för forumet.
Sedan kan du ju kolla igenom de ämnen jag varit aktiv i, samt kommentarer jag skrivit under ca 15 år och återkomma om du fortfsrande tror att jag är Linda eller någon närstående.

Tips! Kollar du bakåt i denna tråden kan du se att jag också krtiserat Linda för inte alltför länge sedan och t.ex. jämfört henne med andra, helt uppenbart narcisisstiska mödrar som figurerat i olika mediadsammanhang.

Ojoj, men förlåt om jag har fel. Även om jag har ett nystartat konto menas det inte att jag läst ett tag. Men nu ville jag säga nåt. Det kommer inte ske så ofta så var lugn.
Citera
Idag, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag har inga egna erfarenheter av att flytta runt, men redan nu verkar det som att tvillingarna frångår schemat. Nils vill spela bandy med sitt lag, och är det träning i Strömsund på helgen vill han vara med oavsett föräldrarnas planering (så länge de inte ska resa på semester, då är det väl det som gäller). Signe vill vara med Moa och passar det att hälsa på henne hos Erik så gör hon det, även om det kanske är vara med storasyster som lockar minst lika mycket som pappa. Nils vill ha mycket egentid med de vuxna, och tycker mycket om Niklas så är han hos Hampus är han extra gärna där och pysslar.

Jag tror inte att Hampus primärt stör sig på att han har barnen 50% för att det kostar pengar med mat och tiden han lägger ner, jag tror det han stör sig på mest är att Linda och Erik verkar så nöjda med upplägget att de inte ser orättvisan i att de vant sig vid det och tycker det är självklart att det ska vara så. De vill inte ens sätta sig ner och diskutera saken och hitta en annan lösning. Linda tycker tvärtom att det är så givet att hon har sina fyra yngsta en halv vecka varannan vecka att hon tog sig friheten flytta 10 mil därifrån. Fast tvillingarna inte alltid ens följer med till Östersund när hon har barnen på helgen.

Det som stör (utgår jag från) är att Hampus blev kär i en kille med hus, men istället för att tänka på SIG SJÄLV och flytta in på andra sidan kommunen så köpte han ett eget hus där barnen går i skola. Erik har kvar jobbet med arbetstider som inte funkar med småbarn, men tog in de äldsta barnen som fortfarande bodde hemma (nu är det "bara" Moa). Och Linda, hon sätter singellivet i en enrummare i Östersund främst. En tidsfråga innan hon lyckas hyra ut huset för var det upp till henne själv hade det skett långt innan jul.

För övrigt tycker jag det låter totalt idiotiskt att Hampus och Erik ska sätta sig ner med barnen och förklara att nu vänder vi blad, och Hampus ska se Nils rakt i ögonen och säga "du är inte min son, du är inte välkommen, jag är inte din pappa. Från och med nu får du och din syster bo hos dina biologiska föräldrar. Nästa vecka tar jag med MINA barn på fiskehelg hos Nicklas. Vi ska äta pannkakor till frukost, sen ska vi göra keramiklera. Du ska inte vara med, du ska aldrig mer följa med". Herregud.

Så du har facit på hur upplägget och samtalen med barnen skulle se ut? Grattis Saida.
Så lägger man inte upp ett samtal med barnen om deras DNA och boende.
Fylld av negationer. Hoppas detta inte är ditt upplägg när du tar svåra samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in