2025-05-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedOboy

Linda fyllde inte jämt i år och va inte ensammen på födelsedagen hon hade mamma och hennes sambo över på fika och mat och det va Springmeet i Östersund det är 1 gång per år och började 09:00 då skulle jag också släppa iväg barnen och inte bli arg på barnen för att dom inte var hemma sen va inga av dom andra barnen heller hemma så jag skulle göra som Linda gjorde och fika och äta mat med mamma/pappa/och deras partner om dom har nån och sen nån annan dag fika med barnen när alla är i Ström eller ja kanske inte Oscar men dom andra.

This. Hur många gånger har man inte som vuxen av olika anledningar firat sin födelsedag själv? Oftast har man då firat en annan dag som passar bättre. Som vuxen ska man inte förvänta sig att firas på just sin dag på så sätt. Om man nu inte fyller jämnt. Men annars. Vi har blivit så fokuserad på att det ska firas på rätt dag, vad fan spelar det för roll om du firas ett halvår senare. Du blir ju firade åtminstone.
Springmeet är väl viktigare som är just bara en dag och att E for med några av de äldre barnen till dina anhöriga. Det kanske inte gick en annan helg.

Om de minsta har H vecka så kan jag förstå att de inte heller var med. För de kan lika gärna fira L denna vecka om hon har de.
Citera
2025-05-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
This. Hur många gånger har man inte som vuxen av olika anledningar firat sin födelsedag själv? Oftast har man då firat en annan dag som passar bättre. Som vuxen ska man inte förvänta sig att firas på just sin dag på så sätt. Om man nu inte fyller jämnt. Men annars. Vi har blivit så fokuserad på att det ska firas på rätt dag, vad fan spelar det för roll om du firas ett halvår senare. Du blir ju firade åtminstone.
Springmeet är väl viktigare som är just bara en dag och att E for med några av de äldre barnen till dina anhöriga. Det kanske inte gick en annan helg.

Om de minsta har H vecka så kan jag förstå att de inte heller var med. För de kan lika gärna fira L denna vecka om hon har de.

Håller med. Som vuxen är det inte viktig när man blir firad, det är bara en dag som andra. Vi firar inte heller småbarnen när de fyller om det är en vardag, utan väljer då en helgdag då alla är lediga.
Citera
2025-05-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Det är inte heller någon som påstått att L blev arg. Vad jag menar är att inget av barnen närvarade, inte ens av dom som faktiskt hade kunnat. Dom äldre barnen väljer vad dom prioriterar.

är det dom fyra minsta barnen du menar? dom va hos Hampus och han har ingen skyldighet att påminna barnen att mamma fyller år eller kräva att dom ska gå hem till henne och fira henne med tanke på vad Linda utsatte hans dotter för sen sa Linda i videon att dom skulle fira henne när dom kom till henne.
Citera
2025-05-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats

Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Håller med. Som vuxen är det inte viktig när man blir firad, det är bara en dag som andra. Vi firar inte heller småbarnen när de fyller om det är en vardag, utan väljer då en helgdag då alla är lediga.

Ju äldre jag har blivit så gillar jag knappt att fira min födelsedag MEN kan ta en fika med närmaste familjen och ja man får ju fira när dom andra kan jag brukar inte vara så petig när det blir
Citera
2025-05-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Nix,,tittar inte på sånt.

Hade du följt dom så kanske du hade skrivit annat och förstått att det inte står rätt till.
Citera
2025-05-20, 22:06
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Hade du följt dom så kanske du hade skrivit annat och förstått att det inte står rätt till.
Det hade inte gjort någon skillnad. Jag står fast vid att så länge alla är lyckliga och ingen blir skadad så skiter jag i vilket.
Citera
2025-05-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha

Ja men exakt. Enda gången det kan betyda något är väl när man fyller jämnt och som barn 13 och 18 typ. Annars är det ingen större grej. Det är ju inte heller så att man är ledig då man fyller år om man inte är född på sommaren under semestern. Och när man fyller 50.
Så vi behöver ändra tankesättet.
Citera
2025-05-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ju äldre jag har blivit så gillar jag knappt att fira min födelsedag MEN kan ta en fika med närmaste familjen och ja man får ju fira när dom andra kan jag brukar inte vara så petig när det blir

Ja men exakt. Ett år fick jag till och med påminna pappa att jag fyllde år för han hade glömt det. För när man blir vuxen är det totalt oviktigt. Det är en dag som vilken annan. Jag brukar beställa från Max och trycka i mig allt jag vill ha där. Mina anhöriga bor många mil bort så inte kräver jag att de ska komma rätt dag. Jag är vuxen utan barn i och för sig. Men jag skulle aldrig kräva att mina barn skulle komma.
Minns inte senast jag var hemma då pappa fyllde år. Men han bryr sig inte om det. Bara man ringer så är han nöjd.

Så L är bara i behov att kunna visa sina barn som troféer då hon fyller år. Att visst vill barnen vara med henne. Fast de inte vill och hade hundra gånger bättre med H och kanske till och med fick se Eurovision.
Citera
2025-05-21, 16:55
Medlem
Citat:
är det dom fyra minsta barnen du menar? dom va hos Hampus och han har ingen skyldighet att påminna barnen att mamma fyller år eller kräva att dom ska gå hem till henne och fira henne med tanke på vad Linda utsatte hans dotter för sen sa Linda i videon att dom skulle fira henne när dom kom till henne.
Hur får du "Dom äldre barnen" till dom fyra minsta barnen? Med dom äldre barnen menar jag dom äldre barnen.
Citera
2025-05-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Hur får du "Dom äldre barnen" till dom fyra minsta barnen? Med dom äldre barnen menar jag dom äldre barnen.

Men ingen av dom äldsta va i Strömsund på Lördagen hur skulle dom då kunna gå hem till Linda? 2 av dom va inne i stan på springmeet som är 1 gång per år och dom andra 2 va med Erik i Göteborg dom som va inne i stan lär ha åkt in tidigt eller kvällen innan, Springmeet började nio sen var det cruising genom stan som höll på långt in på natten det va även superfint väder då stressar man inte hem för att morsan fyller ojämt sen sa Linda att hon och barnen skulle fira senare när dom mindre kom hem till henne då lär hon även bjuda hem dom äldre.
Citera
2025-05-22, 12:11
Medlem
Det mesta som skrivs här har handlat om L och hennes egoistiska handlande men till hennes försvar vill jag påminna om att de varit 3 st i förhållandet som gjort så många obegripliga val i livet. De har ju kunnat röstat ner L men nej de hängde bara på. Killarna har varit väldigt naiva mer än en gång. Det märks ju nu att det inte var det liv de ville leva nu när de bestämmer själva.
Citera
2025-05-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Det mesta som skrivs här har handlat om L och hennes egoistiska handlande men till hennes försvar vill jag påminna om att de varit 3 st i förhållandet som gjort så många obegripliga val i livet. De har ju kunnat röstat ner L men nej de hängde bara på. Killarna har varit väldigt naiva mer än en gång. Det märks ju nu att det inte var det liv de ville leva nu när de bestämmer själva.
Håller med dig, de var tre och hade kunnat stoppa alla galna idéer. Istället hakade de på/ valde att tiga och göra som hon ville. Men de har ju valt andra liv nu, vilket L inte gör. Därav ser man tydligt vem som drev/driver allt.

Den galnaste idéen var ju när de skulle lämna ekorrhjulet och lämnade fyra ungdomar ensamma i Sverige på obestämd tid och drog utomlands. Isabelle hade inget annat val än att avstå din pappa på obestämd tid. Hur tänkte man där???? Moa och Isabelle var 13 och 14 år! Moa hade enbart mormor som kom och ”tittade till” henne och tvillingarna (som var 17) som bodde ensamma i det uthyrda huset. Att ingen i deras omgivning gjorde orosanmälan är obegripligt!
Eller så gjordes anmälan för de fick ju återvända hem innan skolstarten med svansen mellan benen.
Men i min värld, som har en jämnårig dotter med Moa, så skulle jag aldrig lämna henne på samma sätt ens en hel sommar, ännu mindre på obestämd tid, ens nu då hon är snart 18, för att flytta in i husvagn/husbil och åka ner i Europa, ev till Turkiet som det pratades om.
Jag begriper inte hur de kunnat dela familjen på detta vis, alla resor med de yngre barnen, och de andra hemma, exkluderade i familjen. Det är något i anknytningen gör L som är så så fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in