Citat:
Ursprungligen postat av
mormor43
Det mesta som skrivs här har handlat om L och hennes egoistiska handlande men till hennes försvar vill jag påminna om att de varit 3 st i förhållandet som gjort så många obegripliga val i livet. De har ju kunnat röstat ner L men nej de hängde bara på. Killarna har varit väldigt naiva mer än en gång. Det märks ju nu att det inte var det liv de ville leva nu när de bestämmer själva.
Håller med dig, de var tre och hade kunnat stoppa alla galna idéer. Istället hakade de på/ valde att tiga och göra som hon ville. Men de har ju valt andra liv nu, vilket L inte gör. Därav ser man tydligt vem som drev/driver allt.
Den galnaste idéen var ju när de skulle lämna ekorrhjulet och lämnade fyra ungdomar ensamma i Sverige på obestämd tid och drog utomlands. Isabelle hade inget annat val än att avstå din pappa på obestämd tid. Hur tänkte man där???? Moa och Isabelle var 13 och 14 år! Moa hade enbart mormor som kom och ”tittade till” henne och tvillingarna (som var 17) som bodde ensamma i det uthyrda huset. Att ingen i deras omgivning gjorde orosanmälan är obegripligt!
Eller så gjordes anmälan för de fick ju återvända hem innan skolstarten med svansen mellan benen.
Men i min värld, som har en jämnårig dotter med Moa, så skulle jag aldrig lämna henne på samma sätt ens en hel sommar, ännu mindre på obestämd tid, ens nu då hon är snart 18, för att flytta in i husvagn/husbil och åka ner i Europa, ev till Turkiet som det pratades om.
Jag begriper inte hur de kunnat dela familjen på detta vis, alla resor med de yngre barnen, och de andra hemma, exkluderade i familjen. Det är något i anknytningen gör L som är så så fel.