2024-01-18, 11:24
Medlem
Skellefteå är en stad man ska undvika så länge man kan.

Jag ska vara helt ärlig med dig när det gäller den staden.
Där kommer inte utomstående in i gemenskapen då Skellefteå borna är enormt slutna och reserverade av sig. Många har försökt men gett upp och flyttat.
Skellefteå är en stad där man bara måste hålla koll på varandra, vem du är, din historik, vart du jobbar, vart du bor, vad du tjänar.

Skvaller är Skellefteå bons bästa vän!
Alla håller varandra om ryggen (lokalborna)
Ungdomar som inte sportar är rena pesten tycker alla, ungdomarna som inte sportar har ett rent helvete då dom ses som annorlunda.

Du kan inte köra båt eller vattenskoter i den sk levande älven, då stör du folket och polisen till kallas.
Du kan inte köra bil sent på kvällen utan att misstänkas för olagligheter, absolut inte köra där du inte hör hemma!

Du kan inte cykla genom staden då tar.polisen dig, du kan inte köra elkick till ex då ska du få klagomål.

På sommaren när folk ska vara ute och grilla,ta promenader,bada och njuta såsom sommaren hör till, då håller sig Skellefteå borna gärna inomhus och staden är helt död! Detta är ett fenomen vi många icke lokal bor reagerat och funderat på!

Är det 20+ då är det för varmt!

Men vinter tid i snö slask och kyla, då är dom ute och stortrivs.

Vädret? Större delen av året är det antingen snö,mörker och kyla. Sommaren kan du med tur få max 18 dagar av, men det var längesedan nu. Förra året var det det 13 dagar som var riktig sommar i Skellefteå, sedan regnade det och var grått.

Priset? Ja allt är dyrt, mat,boende,el och de stackars nöjen som finns tar dom sjuka priser för.

Vill du ta dig ifrån Skellefteå med flyg så får du betala mer än ett flyg från sthlm-italien till ex.

Man kan säga att Skellefteå är en sorts sekt, detta kan du även googla på så ska du se att flera upplevt staden så!

Hade jag varit du så hade jag ABSOLUT INTE flyttat till den staden även om jag fick ett boende gratis.

Ta Piteå istället eller umeå,Luleå...där har du inte denna sekt eller vidriga saker som Skellefteå borna håller på med.
Citera
2024-01-19, 23:04
Medlem
Det är fint och bra i Skellefteå, nästan ingen kriminalitet förutom någon enstaka pundare som håller sig inomhus för det mesta eller hänger i slutna grupper om två tre personer i centrum som inte stör varandra eller allmänheten nämnvärt (se bara Kriminalitet i Skellefteå tråden). De flesta originalen som bråkade och ställde till problem historiskt har dött eller flyttat. Vi åtminstone lika många aktiviteter för barn som andra städer såsom Luleå och Umeå, t.ex Leos, trampolinhuset, lilleputtlandet och badhus samt gott om lekparker. Vi har fin strandpromenad, skidbacke, bra hotellmöjligheter (varav ett i kulturhuset). Så jag tror inte att du kommer att ångra att flytta hit.

Någon skrev att det var svårt att lära känna nya människor i Skellefteå, det är svårt att bedöma för någon som inte är utomstående förstås men har inte sett att det skulle vara svårare än andra städer.
Citera
2024-02-29, 09:47
Medlem
staden som Gud glömde haha
Citera
2024-02-29, 11:12
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obama77
Skellefteå är en stad man ska undvika så länge man kan.

Jag ska vara helt ärlig med dig när det gäller den staden.
Där kommer inte utomstående in i gemenskapen då Skellefteå borna är enormt slutna och reserverade av sig. Många har försökt men gett upp och flyttat.
Skellefteå är en stad där man bara måste hålla koll på varandra, vem du är, din historik, vart du jobbar, vart du bor, vad du tjänar.

Detta låter nästan som en beskrivning av östersundsborna!
Citera
2024-02-29, 11:20
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Detta låter nästan som en beskrivning av östersundsborna!
Det spelar nog ingen roll vart man än flyttar så är man en utböling till motsatsen bevisats.
Försök att närma dig någon här i Fjollträsk och du blir betraktad som konstig.
Det är möjligen genom olika aktiviteter som man kan bli upptagen i gruppen.
Antingen hittar man kompisar på jobbet eller så deltar man i någon idrottsklubb, hundklubb eller annat där man delar ett intresse och kan hitta vänskapsband.
Enklast har nog yngre personer som inte är låst av småbarnsåren och har tid över för sociala aktiviteter.
Citera
2024-02-29, 11:52
Medlem
Adelaides avatar
Om du vill bo lååångt från allt, älskar vinter, mörker, WT och jantelag så är det paradiset på jorden.
Citera
2024-02-29, 11:59
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Om du vill bo lååångt från allt, älskar vinter, mörker, WT och jantelag så är det paradiset på jorden.
Får man fråga vart du bor?
Citera
2024-02-29, 12:02
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S2024
Jag är mamma till två små barn och tänker flytta till Skellefteå, är det värd att flytta just nu bor jag i Linköping!
Absolut inget fel på Skellefteå. Dessutom är den staden i en expansionsfas vilket innebär att mycket nytt kommer. Bostäder, skolor, restauranger, nöjen osv.
Lyssna inte på hatarna här på fb, de flesta har ingen aning om hur livet fungerar utanför deras pojkrum.

@obama77 Du har fel på så många punkter att det inte ens är lönt att bemöta dem. Har själv bott där och har många vänner där.
Senast redigerad av Thyrell 2024-02-29 kl. 12:05.
Citera
2024-02-29, 19:46
Medlem
Solstol28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Är i Fjollträsk på en timme typ, Umeå & Luleå 45 minuter, ett antal charter resmål direkt, vinter några månader, ja. Men då blir det ljust och trevligt tack vare snön som man sen kan ha massa roligt med/på. Mörker? Garanterat mer mörker i skåne här är det ljust massor av dagar och nätter under maj/juni/juli/aug. wt/jante är inte värre än andra orter.
Citera
2024-06-01, 19:20
Medlem
Köpte ett förstahandskontrakt av Anders på runnstadens fastigheter. Är inte gratis och du får inte pengarna tillbaka men var en jobbarkompis som tipsade och det funkade för mig
Citera
2024-06-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S2024
Aa jag förstår min man jobbar där därför 😂
Är han också pappa till barnen eller ska du slita upp barnen från deras nuvarande tillvaro för att du träffat en ny karl i andra ändan av landet?
Citera
2024-08-02, 18:02
Var uppe i Skellefteå i somras och tja det har hänt en del där, mycket nya restauranger och ett klart större utbud än tidigare.
Är lite chockad över hur mycket det har byggts då det gäller bostäder, men om man skulle flytta dit har jag inte superbra koll på vilka områden som är bäst ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in