Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
24-01-18, 05:21
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Som trådrubriken lyder. Varför cyklar ni i snöstorm till jobbet? Är det för att ni vill kunna inbilla er att ni räddar jorden även i ur och skur?

Därför att det får mig att må bra (både fysiskt och psykiskt)
Jag sparar pengar på att cykla. (Jag betalar lika mycket i reparationskostnad och underhåll om året, som det kostar varje månad för en bil)

Inga problem med att det kan vara spårigt under nysnön heller, 26x5 flyter ovanpå...
Så med vettiga kläder så är det en riktigt behaglig tur och man slipper trängas med de som väljer kollektivtrafiken eller bråka med en översnöad bil som dessutom är trögstartad (och stressen som det ger)
Citera
24-01-18, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Dubbdäck på vintern. De kan inte ramla av, som påtagbara broddar som ligger här och där.
Visste ärligt talat inte att det fanns dubbdäck till cykel. Det låter ändå inte som någon höjdare.
Citera
24-01-18, 07:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
En rätt märklig tråd. Man får väl ta sig till jobbet på det sätt som passar en.

På min arbetsplats är det inga "miljömuppar" som cyklar. Det är folk som tar hand om sig, om något kan man se en liten svag korrelation att de som cyklar är något mer energifyllda och ordentliga. Om något.

Vi har även folk som springer (!) till jobbet varje dag, oavsett väder. Vi har duschar och varm bastu som väntar, så kan det vara.

För egen del går det snabbare att cykla än att gräva fram garageuppfarten och ta någon av bilarna.
Citera
24-01-18, 07:11
Medlem
Citat:
Som trådrubriken lyder. Varför cyklar ni i snöstorm till jobbet? Är det för att ni vill kunna inbilla er att ni räddar jorden även i ur och skur?
Det är nästan bara män som gör sånt. Det är väl en machogrej. De vill visa att de är starka och inte känsliga för temperatur och väglag. Envishet kan också vara en faktor.
Citera
24-01-18, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Nu har det brunnit i så många huvuden, vem i helvete väljer frivilligt att sätta sig på en cykeljävel i en jävla snöstorm? Och sedan att cyklisterna väljer att cykla mitt i vägen också, helt sinnessjukt. Nästan så att man bara skulle vilja råka bromsa lite för sent.

Jag har t.o.m sett folk på sparkar mitt ute i gatan i snömodden, totalt absurt. Så borde verkligen inte alls vara tillåtet att ta sig fram och ge böter. Faktiskt har jag sett fler på sparkar än cykel, men jag gissar att merparten är från icke-skidåkande land. Jag har sett ett antal som både cyklat omkull, samt även folk på sparkar som trillat.
Citera
24-01-18, 07:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Åka bil, buss, tåg är väl mer naturligt när det är snöstorm eller vad tycker du? Varför åker du inte häst och släde till jobbet om det nu är så??

Man har lärt sig mycket om extremhögern de senaste veckorna.
- De hatar folk som tar hand om sig via fysisk aktivitet
- De hatar folk som vill försvara sitt land mot fiender

Så märkligt. Hade alltid trott att det var precis tvärt om, men där ser man...
Citera
24-01-18, 07:26
Medlem
PappaTribes avatar
Finna bara två svar

1. Snålkukar

2. De som får ut något av det psykiskt/fysiskt

Oftast är ju dessa de första alternativet då de aldrig är med och bjuder på något samt äter ica basic frysta köttbullar med två dagar gamla ideal makaroner och eldorado ketchup tre dagar i veckan, äter aldrig ute osv.

Det är inte för de inte har råd utan det är för dem är just snålkukar.
Citera
24-01-18, 08:23
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Publik självspäkelse i den sekulära världsreligionen klimatets namn.
Folket vet att de är slavar, därför cyklar de i minusgrader.
Citera
24-01-18, 08:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Publik självspäkelse i den sekulära världsreligionen klimatets namn.
Det kan ligga något i det. Puritanismen är klart levande i Sverige, djupt rotad, även bland folk som säger sig sakna religion.
Citera
24-01-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Finna bara två svar

1. Snålkukar

2. De som får ut något av det psykiskt/fysiskt

Oftast är ju dessa de första alternativet då de aldrig är med och bjuder på något samt äter ica basic frysta köttbullar med två dagar gamla ideal makaroner och eldorado ketchup tre dagar i veckan, äter aldrig ute osv.

Det är inte för de inte har råd utan det är för dem är just snålkukar.
Fast nu är det ju vanligt bland högpresterande att man just cyklar till jobbet pga just motion och många gånger för att det helt enkelt går fortare.

Typen som får matlådor med bra käk körda till jobbet eller att de utan problem har råd att äta ute varje dag.

Tror snarare det är vanligare bland låginkomsttagare/lågutbildade att de tar bilen varav den sämre hälsan.
Citera
24-01-18, 10:11
Medlem
Prisa dom som går och cyklar till jobbet i ur och skur!!
Jag jobbar på ett stort företag med många anställda, där många naturligtvis bor nära jobbet.
Gissa om det blir kaos på parkeringen,när många som bor nära jobbet, och vanligtvis cyklar eller går, väljer att ta bilen för det är lite ”snöstorm”.
Citera
24-01-18, 10:28
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tror snarare det är vanligare bland låginkomsttagare/lågutbildade att de tar bilen varav den sämre hälsan.

I den gruppen så finns de tjurskalliga, griniga gamla gubbarna som avskyr förändring trots att de skulle behöva ställa bilen någon gång i veckan om de inte vill trilla av pinn pga välfärdssjukdom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in