Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-17, 16:51
Medlem
Kavajfyllos avatar
Som trådrubriken lyder. Varför cyklar ni i snöstorm till jobbet? Är det för att ni vill kunna inbilla er att ni räddar jorden även i ur och skur?
Citera
2024-01-17, 16:55
Medlem
Rebiselles avatar
Har jag med undrat över. Självplågeri.

Offtop. Även dom som är ute och joggar i ur och skur och nästan -20 ute.
Citera
2024-01-17, 16:59
Medlem
Pengar, avstånd till jobb, hälsa.
Citera
2024-01-17, 17:01
Medlem
DrOutlaws avatar
Dom kanske inte är veklingar som vissa andra.
Citera
2024-01-17, 17:02
Medlem
Publik självspäkelse i den sekulära världsreligionen klimatets namn.
Citera
2024-01-17, 17:05
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Som trådrubriken lyder. Varför cyklar ni i snöstorm till jobbet? Är det för att ni vill kunna inbilla er att ni räddar jorden även i ur och skur?

Jag har gjort sådant för jag sett det som en utmaning, när jag vet att samtliga alla andra åker bussen. Jag har känt mig unik och bättre än de andra. Sedan har jag förstås insett effekten av att träna lite på morgonen, för det frisätter dopamin, det gör även kylan. Vilket ger effekten att jag blir pigg, klartänkt och stressfri under dagen sedan.

Har iofs bara rört sig om knappt 3 km enkel resa, vilket tagit 10-15 minuter, men det har räckt för positiv effekt. Vilket inte är så farligt vintertid.

Vår och sommar ett tag cyklade jag 10 km enkel resa till en fabrik där jag var administratör. Det var inte hållbart för jag blev övertränad i benen, vilket resulterade i trötthet och utmattning istället. En administratör sitter så mycket, att den lilla konditionsträningen är nödvändig för att behålla ett sunt blodtryck etc.
Senast redigerad av Hegamon 2024-01-17 kl. 17:07.
Citera
2024-01-17, 17:16
Medlem
3Godisars avatar
Undrar jag med. I morse var det på riktigt folk som försökte cykla i 2 decimeter snö ... både skitjobbigt och skitfarligt.
Citera
2024-01-17, 17:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har gjort sådant för jag sett det som en utmaning, när jag vet att samtliga alla andra åker bussen. Jag har känt mig unik och bättre än de andra. Sedan har jag förstås insett effekten av att träna lite på morgonen, för det frisätter dopamin, det gör även kylan. Vilket ger effekten att jag blir pigg, klartänkt och stressfri under dagen sedan.

Har iofs bara rört sig om knappt 3 km enkel resa, vilket tagit 10-15 minuter, men det har räckt för positiv effekt. Vilket inte är så farligt vintertid.

Vår och sommar ett tag cyklade jag 10 km enkel resa till en fabrik där jag var administratör. Det var inte hållbart för jag blev övertränad i benen, vilket resulterade i trötthet och utmattning istället. En administratör sitter så mycket, att den lilla konditionsträningen är nödvändig för att behålla ett sunt blodtryck etc.

Jag har 3,5 km till arbetet. Det stämmer det du skriver om hur pigg man blir. Och snygga ben och rumpa får man också.😺
Senast redigerad av Lill-Ann 2024-01-17 kl. 17:25.
Citera
2024-01-17, 17:25
Medlem
Vissa behöver göra sådant. Annars bryter dom ihop.
Citera
2024-01-17, 17:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Vissa behöver göra sådant. Annars bryter dom ihop.

Att inte träna betyder ofta att ni bryter ihop någon gång i livet. Då menar jag ni blir sjuka fysiskt. Samma som att inte äta grönsaker. En kanin äter grönsaker men ni blir inte en kanin av att äta grönsaker, utan det behövs för att bygga en stark och hälsosam kropp. Det funkar kanske bra att inte träna när ni är ung, men vänta ni, när ni blir äldre så kommer sjukdomen snabbare om ni inte motionerat och idrottat regelbundet.
Citera
2024-01-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo

För att jag blir varm av att cykla så det är bekvämare än att gå till tunnelbanan och frysa ihjäl mig vid busshållplatser. Det är även gratis och går snabbare än andra färdmedel. Rätt cykel med rätt däck så är det inga problem.
Citera
2024-01-17, 18:14
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det är förmodligen människor som alltid cyklar och därför varken har bil eller månadskort. Ofta är ju detta idioter som ALDRIG skulle gå eller åka kommunalt trots att det vräker ner snö. Det idioterna inte förstår är att dom utgör en fara för andra genom att vingla fram på moddiga bilvägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in