Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajfyllo
Värt att åka åt helvete pga halka och bryta armar och ben för att du inte orkar gå?

Kan man ju bli sjukskriven 😉
Citera
2024-01-17, 20:08
Medlem
Citat:
Nej. Jag tycker det är stört att folk riskerar sina liv med att cykla när det är halka och dålig sikt. Risk för att bli överkörda osv enbart för att dessa behöver sin vardagliga dos av adrenalin.

Ungefär lika stört som att riskera livet i en bil i samma väder. Risk för att fronta med en lastbil bara för att ni inte orkar motionera.
Citera
2024-01-17, 20:11
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Ungefär lika stört som att riskera livet i en bil i samma väder. Risk för att fronta med en lastbil bara för att ni inte orkar motionera.
Åka bil, buss, tåg är väl mer naturligt när det är snöstorm eller vad tycker du? Varför åker du inte häst och släde till jobbet om det nu är så??
Citera
2024-01-17, 20:11
Medlem
Citat:
Som trådrubriken lyder. Varför cyklar ni i snöstorm till jobbet? Är det för att ni vill kunna inbilla er att ni räddar jorden även i ur och skur?
För att jag måste till jobbet?
Kan ju inte bara ringa chefen och säga att det är snö ute, jag kommer inte in idag..

Elcykel + skidglasögon kommer man rätt långt med.
Någon dm nysnö är inget problem, det som är jobbigt är isiga spår och snömodd där många bilar kört..

Elcykel är däremot rätt jävligt när det är kallare än -10 minus, då fryser jag som fan, har blivit för bekväm för att trampa själv och hålla värmen uppe..

-edit-
Har 90% cykelväg och 10% delad bilväg till jobbet / ~7 KM
Senast redigerad av Asguk 2024-01-17 kl. 20:17.
Citera
2024-01-17, 20:14
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Ja, idag frågade jag mig samma sak när jag cyklade från jobbet. Men jag är så jävla lat och okonsekvent av mig också så sen när jag kommit hem har jag glömt bort att det var ett helvete att cykla och att jag borde skaffa en bil. Sen imorgon ger jag mig fan på att jag står och svär åt det där cykeldrället igen. Men köpa bil känns som de blir en massa bök och saker att hålla reda på, fylla på olja, byta wunderbaums och sånt. Nä då är de nästan hugget som stucket kan ja tycka.
Citera
2024-01-17, 20:14
Medlem
Citat:
Värt att åka åt helvete pga halka och bryta armar och ben för att du inte orkar gå?

Lite som att hoppa fallskärm eller klättra i bergen, åka skidor ja listan kan göras lång på saker som folk utsätter sig för,
Fast cykla är gratis 😉
Citera
2024-01-17, 20:16
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
För att jag måste till jobbet?
Kan ju inte bara ringa chefen och säga att det är snö ute, jag kommer inte in idag..

Elcykel + skidglasögon kommer man rätt långt med.
Någon dm nysnö är inget problem, det som är jobbigt är isiga spår och snömodd där många bilar kört..

Elcykel är däremot rätt jävligt när det är kallare än -10 minus, då fryser jag som fan, har blivit för bekväm för att trampa själv och hålla värmen uppe..
Finns det inte normala färdmedel för vädret som bil, buss, tåg att tillgå?
Citera
2024-01-17, 20:17
Medlem
Dyschlexie.s avatar
Riktiga spektaklet är väl foodoraligan som glider runt på en sleten baotianmoppe med båda fötterna i backen och levererar våran smashburgare.
Aldrig sett så mycket folk på moppe mitt i vintern som i år..
Citera
2024-01-17, 20:17
Avslutad
Jag gör samma som jag alltid gjort och som min far och hans far gjorde dessförinnan

Väder är en detalj
Citera
2024-01-17, 20:18
Medlem
Citat:
Finns det inte normala färdmedel för vädret som bil, buss, tåg att tillgå?
Tar längre tid och bussarna går rätt oregelbundet när det har snöat mycket. Inte fan vill jag stå och vänta på en buss som kanske kommer eller inte kommer..
Citera
2024-01-17, 20:19
Medlem
Citat:
Åka bil, buss, tåg är väl mer naturligt när det är snöstorm eller vad tycker du? Varför åker du inte häst och släde till jobbet om det nu är så??

Säg en sak som är naturligt med buss, tåg och bil.

Jag har ingen åsikt i frågan. Vissa cyklar, vissa går och andra åker bil. Alla tre är fullt legitima färdmedel.

Jag åker bil till jobbet men önskar att jag kunde cykla.
Citera
2024-01-17, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är förmodligen människor som alltid cyklar och därför varken har bil eller månadskort. Ofta är ju detta idioter som ALDRIG skulle gå eller åka kommunalt trots att det vräker ner snö. Det idioterna inte förstår är att dom utgör en fara för andra genom att vingla fram på moddiga bilvägar.
Du inser att personer som cyklar till jobbet året runt är tuffare och har högre lön än dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in