2016-02-13, 13:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomahawken
Du skrev att skillnader man kan se bland IQ hos olika geografiska nationaliteter bl.a. har med näring att göra. Hittar inte längre det inlägget då det kanske togs bort p.g.a. OT.

Fortfarande intresserad av vart du får din fakta ifrån. Det jag hittar och hur världen runt mig ser ut tyder snarare på att en stor majoritet tjejer är F.

Vad menar du med självironi? Nyss skrev du att jag pratade till dig som om du vore en hund, vilket jag inte tycker du är eller att jag gör.

AWALT - alla tjejer vill manipulera sin omvärld så att den passar dem. Some of these niggas be bitches too.

Näring är en av aspekterna vid hjärnans utveckling. Gener och stimulans också.
Som det verkar är jag mindre svartvit i mitt resonemang än dig.

Jag har Universitetspoäng både i fysiologi samt psykosocialal utveckling.

Läser på så gott det går via mobilen ang kön på hjärnan. Jag har god kommunikation mellan höger och vänster hjärnhalva. Ett väl utvecklat språk. Skyhög EQ så nej det är inte särskilt troligt att jag har en manlig hjärna.

Nu är inte jag särskilt viktig det som är viktigt är ifall kvinnor har förmågan att vara förnuftsstyrda. Det som grumlar förnuftet är psykiska problem. Vilka ger bias.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-02-13 kl. 13:06.
2016-02-13, 13:06
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomahawken
Du skrev att skillnader man kan se bland IQ hos olika geografiska nationaliteter bl.a. har med näring att göra. Hittar inte längre det inlägget då det kanske togs bort p.g.a. OT.

Fortfarande intresserad av vart du får din fakta ifrån. Det jag hittar och hur världen runt mig ser ut tyder snarare på att en stor majoritet tjejer är F.

Vad menar du med självironi? Nyss skrev du att jag pratade till dig som om du vore en hund, vilket jag inte tycker du är eller att jag gör.

AWALT - alla tjejer vill manipulera sin omvärld så att den passar dem. Some of these niggas be bitches too.

Menar du att det finns människor som inte vill påverka sin omvärld så att den ska passa en själv?
2016-02-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Näring är en av aspekterna vid hjärnans utveckling. Gener och stimulans också.
Som det verkar är jag mindre svartvit i mitt resonemang än dig.

Jag har Universitetspoäng både i fysiologi samt psykosocialal utveckling.

Läser på så gott det går via mobilen ang kön på hjärnan. Jag har god kommunikation mellan höger och vänster hjärnhalva. Ett väl utvecklat språk. Skyhög EQ så nej det är inte särskilt troligt att jag har en manlig hjärna.

Ja, fast man behöver vara sjukt undernärd för att det ska få så stor påverkan.

Det jag stör mig på är att folk känner ett behov av att ändra verkligheten för att passa in. Vet att de flesta är så, och jag kan förstå varför. Dock får ju detta konsekvenser i form av t.ex. feminister som kör över pojkar och hela sin civilisation för att själva kunna ljuga ihop något för att få ihop deras version av verkligheten.

Du är INTJ och de flesta tjejer är inte som du, vilket är synd. Var stolt för det istället.
2016-02-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Menar du att det finns människor som inte vill påverka sin omvärld så att den ska passa en själv?

De flesta killar har inte EQ nog att göra det, hade de haft det samt om könsdynamiken hade ändrats, i form av bl.a. testosteron och tjejer haft större sug (heh...) efter bl.a. sex, hade de säkert oxå gjort så.

Edit: fast det hela bygger på att det finns en motpart som köper "sanningen" och som ger något av sig själv till den andra för att hålla uppe den sanningen och då ljuga för sig själv. Master and slave? Consumer and Producer? Och eftersom kvinnodjuret väljer så är det hon som får ljuga, annars väljer hon en annan som köper det.

Men nu är det som det är.
Senast redigerad av Tomahawken 2016-02-13 kl. 13:45.
2016-02-16, 09:40
Medlem
Citat:

Tror att det i nästan alltid en kvinna som skulle ställa en sådan fråga.

Om man är modig å ärlig nog att se världen å sig själv med objektiva ögon så känns det som att en fråga som din kommer från någon som är svag, feg å manipulativ.

Som man skulle jag inte kunna respektera mig själv om jag inte stod över det.
2016-02-16, 09:45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70

Om man är modig å ärlig nog att se världen å sig själv med objektiva ögon så känns det som att en fråga som din kommer från någon som är svag, feg å manipulativ.

Så du för en vegeterande tillvaro av lidande i din cell? Inget jobb, ingen utbildning, inget socialt liv med mera? För att få dessa saker måste man ju nämligen påverka sin omgivning.
2016-02-16, 10:13
Medlem
Citat:
Så du för en vegeterande tillvaro av lidande i din cell? Inget jobb, ingen utbildning, inget socialt liv med mera? För att få dessa saker måste man ju nämligen påverka sin omgivning.

På något sätt påverkar du alltid din omgivning genom att bara vara dig själv. Att manipulera sin omgivning för att få det man vill är nåt annat.

Men du har ganska rätt i hur mitt liv ser ut. Utåt sett är jag tämligen misslyckad i den här världen där det gäller att manipulera å slicka röv för att nå framgång.
2016-02-16, 20:41
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag är jättedum.

Skämt åsido, finns det några män som hatar intelligenta kvinnor? Jag upplever att detta är främst något som (möjligen intelligenta) kvinnor använder som försvarsmekanism när de stöter på åsikter/agerande de ogillar. Jämförbart med "män hatar/fruktar starka/självständiga/oberoende kvinnor".
2016-02-16, 20:48
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70

Struntprat. Det är ju fullständigt tydligt att män likväl som kvinnor försöker påverka världen till vad som passar en själv.

SD är ett tydligt exempel. Folk här som skriver en massa dömande saker om kvinnor och hur kvinnor ska vara, om hur dåligt samhället är, osv. Allt handlar om att man helst hade styrt andra till att va annorlunda - dvs. "påverka världen till vad som passar en själv".

Dessutom så snackas det här ur endast negativ aspekt (kan bero på att man snackar om kvinnor och då gärna fokuserar på allt som är negativt laddat), men det är tydligt att det har både positiva och negativa aspekter. Det är nämligen också en del av att vilja någonting, att stå för någonting. Om män saknade detta helt så hade alla män varit helt lealösa. Om inte folk hade det här behovet så hade inget förändrats till det bättre, för vissa saker är sunt att pusha på. Och olika grupper behöver jobba för sina olika intressen. I den negativa mening du menar det så är det inget som nästan endast matchar på kvinnor.
2016-02-16, 20:53
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag är jättedum.

Skämt åsido, finns det några män som hatar intelligenta kvinnor? Jag upplever att detta är främst något som (möjligen intelligenta) kvinnor använder som försvarsmekanism när de stöter på åsikter/agerande de ogillar. Jämförbart med "män hatar/fruktar starka/självständiga/oberoende kvinnor".

Jag upplever inte att tänket är allt för stort i Sverige heller. Men i viss mån finns det nog. Och om man ser globalt sett så finns det nog betydligt mer. I många länder i världen så pushas kvinnor ännu att välja mellan familj eller karriär, och jag har läst exempel på hur man i Kina pratar negativt om dessa karriärskvinnor. Här talar man däremot snarare ofta negativt om kvinnor som vill stanna hemma mer.

http://www.svd.se/valutbildad-kvinna-ofta-singel-i-kina
Senast redigerad av Mojokii 2016-02-16 kl. 21:06.
2016-02-16, 20:57
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Jag upplever inte att tänket är allt för stort i Sverige heller. Men i viss mån finns det nog. Och om man ser globalt sett så finns det nog betydligt mer. I många länder i världen så pushas kvinnor ännu att välja mellan familj eller karriär, och jag har sett exempel på hur man i Kina pratar negativt om dessa "karriärskvinnor". Här talar man däremot snarare ofta negativt om kvinnor som vill stanna hemma mer.

http://www.svd.se/valutbildad-kvinna-ofta-singel-i-kina

Lite snabb läsning avslöjar ju dock att detta främst beror på att kvinnorna inte vill gifta ned sig, snarare än att kinesiska män hatar intelligenta kvinnor.

Det är knappast fattige bonden Xin Mong Li som vägrar att gifta sig mer karriäristen Hu eftersom han hatar smarta kvinnor.

Snabb edit: detta fenomen existerar även i västvärlden, även om människor förnekar det eftersom de ogillar den obehagliga verkligheten.
Senast redigerad av FlamingBacon 2016-02-16 kl. 21:00.
2016-02-16, 21:12
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Lite snabb läsning avslöjar ju dock att detta främst beror på att kvinnorna inte vill gifta ned sig, snarare än att kinesiska män hatar intelligenta kvinnor.

Det är knappast fattige bonden Xin Mong Li som vägrar att gifta sig mer karriäristen Hu eftersom han hatar smarta kvinnor.

Snabb edit: detta fenomen existerar även i västvärlden, även om människor förnekar det eftersom de ogillar den obehagliga verkligheten.

Tror också att det är en relevant del av det ja. När kvinnor kan hantera sitt eget uppehälle så blir de ju inte tvungna att gifta sig med någon som de inte mår bra med.

Fattige bonden i Kina eller andra män som finns inom lägre klasser kan däremot nog ofta ha hårda och dömande tankar om gruppen i fråga, för att om man själv får styra så ska kvinnor ofta vara på ett visst vis. I många delar av världen så är det fortfarande män som styr mycket i en relation. Jag tror Sverige är närmre balansgången än vad utvecklingsländer är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in