Citat:
Ursprungligen postat av
Tarzan70
Tror att det i nästan alltid en kvinna som skulle ställa en sådan fråga.
Om man är modig å ärlig nog att se världen å sig själv med objektiva ögon så känns det som att en fråga som din kommer från någon som är svag, feg å manipulativ.
Som man skulle jag inte kunna respektera mig själv om jag inte stod över det.
Struntprat. Det är ju fullständigt tydligt att män likväl som kvinnor försöker påverka världen till vad som passar en själv.
SD är ett tydligt exempel. Folk här som skriver en massa dömande saker om kvinnor och hur kvinnor ska vara, om hur dåligt samhället är, osv. Allt handlar om att man helst hade styrt andra till att va annorlunda - dvs. "påverka världen till vad som passar en själv".
Dessutom så snackas det här ur endast negativ aspekt (kan bero på att man snackar om kvinnor och då gärna fokuserar på allt som är negativt laddat), men det är tydligt att det har både positiva och negativa aspekter. Det är nämligen också en del av att vilja någonting, att stå för någonting. Om män saknade detta helt så hade alla män varit helt lealösa. Om inte folk hade det här behovet så hade inget förändrats till det bättre, för vissa saker är sunt att pusha på. Och olika grupper behöver jobba för sina olika intressen. I den negativa mening du menar det så är det inget som nästan endast matchar på kvinnor.