2006-08-08, 15:33
Medlem
Bleeps avatar
Kickan2, om jag känner dig rätt vill du bara retas en smula, kolla vilken reaktion du får genom att provocera. Men jag ska svara ändå... så här:

Stora tuttar är sexigt. Men bröstmåttet får aldrig överstiga intelligenskvoten, det orkar ingen normal karl med.

Och när floskeln "män är rädd för starka kvinnor" kommer ur en kvinnomun så vet jag att jag har med en komplett idiot att göra... (om hon menar allvar alltså, du räknas inte)
2006-08-08, 15:38
Medlem
alcatrazs avatar
Nej jag har aldrig varit med om att män skulle känna sig hotade av smarta kvinnor! Faktum är att kvinnor nästan alltid förväntas vara duktiga på sådana smartämnen som matematik,samhällsmedvetenhet m.m så det är knappast någon som höjer på ögonbrynen över en smart och duktig kvinna.

Men det verkar snarare så att kvinnor vill se sig själva som offer och letar efter alla tecken de kan hitta som bedyrar hur svårt det är för dom. Hela tiden möts vi av en massa kvinnliga feministklyschor som spyr ut hur "män är rädda för kvinnor med makt", "hur män är rädda för den kvinnliga sexualiteten" m.m. Alltå hela tiden kvinnor som ska tala om för män hur de är och hur de tänker, och detta ska ses som en sanning för att smörja det kvinnliga egot.
Och nu hatar män smarta kvinnor jösses! Ja det är inte lätt att vara kvinna.
2006-08-08, 15:38
Medlem
järnfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Kan ni inte sluta prata om hur smarta ni tycker att ni är och diskutera det som var frågan - Vore det jobbigt om er tjej var märkbart smartare än ni?

Går det att undvika att prata om hur smart man är, för att sedan svara på frågan hur det skulle vara om en tjej var smartare än en själv?

Men ok, de gånger jag märkt att en tjej varit smartare/vetat mer än mig om något ämne, eller i någon fråga. Så har jag för det första blivit imponerad, för att sedan vilja veta mer eller lika mycket som personen i fråga. Skulle det se likadant ut i alla frågor så skulle jag med stor säkerhet inte gilla det. Eftersom jag då hela tiden skulle sitta och störa mig på att personen vet mer än mig istället för att verkligen diskutera frågan som det gäller.

Men om personen är villig att diskutera med mig så att jag får chansen att lära mig av henne. Så skulle det vara mer ok än om jag hela tiden skulle bli överkörd med fakta. Så min uppfattning om någon tjej som skulle var smartare än mig skulle också bero på hur de skulle sköta "övertaget".
2006-08-08, 15:40
Bannlyst
Om jag gillar kvinnor som är intelligentare än jag själv? Kickan gillar jag och hon är säkert intelligentare än mig. Fast hon har taskig humor tycker jag.
2006-08-08, 15:40
Medlem
Mr Drs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet
Citat:
Jag brukar inte ha fel, det är väl bevis nog.
Okej. Det jag menade var snarare på vilket sätt det framgått i situationen att det just är din intelligens män i allmänhet inte tål. Man skulle ju kunna tänka sig att det kanske är någon annan egenskap hos dig som inte går hem hos män, som du tolkar att är på grund av din intelligens. Om de inte uttryckligen säger så, självklart.
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Kan ni inte sluta prata om hur smarta ni tycker att ni är och diskutera det som var frågan - Vore det jobbigt om er tjej var märkbart smartare än ni?
Nej, absolut inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Happy_Seashell
Orkar inte rota i trådar, men här på flashback finns det ganska många killar som irriterar sig så fort en kvinna skriver något, oavsett hans eller hennes intelligensnivå. I verkligheten sker det inte lika ofta, eller så håller sig de här killarna på andra ställen än man själv.
Okej. Det har jag faktiskt inte märkt. Jag får vara mer observant i framtiden.
2006-08-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Dr
Okej. Det jag menade var snarare på vilket sätt det framgått i situationen att det just är din intelligens män i allmänhet inte tål. Man skulle ju kunna tänka sig att det kanske är någon annan egenskap hos dig som inte går hem hos män, som du tolkar att är på grund av din intelligens.
Men jag säger ju att jag tonar ner min intelligens hela tiden. Jag är följaktligen mycket populär hos det motsatta könet.
Fast det skulle ju kunna bero på att jag är så snygg, menar du? (tack förresten )
Det har jag faktiskt inte tänkt på.

Hjälp, nu blev det svårt....
2006-08-08, 15:56
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Kickan2, om jag känner dig rätt vill du bara retas en smula, kolla vilken reaktion du får genom att provocera. Men jag ska svara ändå... så här:

Stora tuttar är sexigt. Men bröstmåttet får aldrig överstiga intelligenskvoten, det orkar ingen normal karl med.

Och när floskeln "män är rädd för starka kvinnor" kommer ur en kvinnomun så vet jag att jag har med en komplett idiot att göra... (om hon menar allvar alltså, du räknas inte)
Det var roligt sagt. Så om man har jättestora bröst så spelar det ingen roll om man är hur smart som helst? För då lyssnar ni ändå inte utan bara stirrar i urringningen?
2006-08-08, 16:04
Medlem
Mr Drs avatar
Citat:
Men jag säger ju att jag tonar ner min intelligens hela tiden. Jag är följaktligen mycket populär hos det motsatta könet.
Fast det skulle ju kunna bero på att jag är så snygg, menar du? (tack förresten )
Det har jag faktiskt inte tänkt på.

Hjälp, nu blev det svårt....
Hehe, ja, så kan det ju vara.

Jag undrade mest för att jag själv inte upplevt eller hört talas detta fenomen mer än genom denna tråd. Men det är tydligen vanligare än man tror.

Jag umgås kanske i fel kretsar, men aldrig att jag hört någon pratat illa om någon tjej p g a dennas intelligens. Hur man nu väljer att tolka intelligens är ju en annan fråga, men i fråga om att vara snabbtänkt och klipsk o s v, anses det vara positivt - oavsett hos vilket kön.
2006-08-08, 16:10
Medlem
Citat:
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Jag välkomnar alla intelligenta kvinnor för jag är så förbannat trött på alla
tjejer utan hjärnor, det finns en hel del...
2006-08-08, 16:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Varför den danska och inte den svenska?
Jag har svårt att förstå danska.
För att deras test är mer utförligt. Tycker du att språket är ett hinder för att kunna dra slutsatser om vilken bild som hänger ihop i en logisk följd så behöver du inte göra testet. Jag är nöjd med det svaret.
2006-08-08, 16:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wigwag
Kickan gillar jag och hon är säkert intelligentare än mig.
Det är nog få som betvivlar det. (Och bara för att vara dryg, så heter det '... intelligentare än jag.')
2006-08-08, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det var roligt sagt. Så om man har jättestora bröst så spelar det ingen roll om man är hur smart som helst? För då lyssnar ni ändå inte utan bara stirrar i urringningen?

Japp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in