Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Kan ni inte sluta prata om hur smarta ni tycker att ni är och diskutera det som var frågan - Vore det jobbigt om er tjej var märkbart smartare än ni?
Går det att undvika att prata om hur smart man är, för att sedan svara på frågan hur det skulle vara om en tjej var smartare än en själv?
Men ok, de gånger jag märkt att en tjej varit smartare/vetat mer än mig om något ämne, eller i någon fråga. Så har jag för det första blivit imponerad, för att sedan vilja veta mer eller lika mycket som personen i fråga. Skulle det se likadant ut i alla frågor så skulle jag med stor säkerhet inte gilla det. Eftersom jag då hela tiden skulle sitta och störa mig på att personen vet mer än mig istället för att verkligen diskutera frågan som det gäller.
Men om personen är villig att diskutera med mig så att jag får chansen att lära mig av henne. Så skulle det vara mer ok än om jag hela tiden skulle bli överkörd med fakta. Så min uppfattning om någon tjej som skulle var smartare än mig skulle också bero på hur de skulle sköta "övertaget".