Angående vad punk "är" står det så här. Inte skitbra text:
"Den är en proteströrelse mot allt kommersiellt: musik, kläder och frisyrer. Man gjorde allting själv och inga förkunskaper var nödvändiga."
Första meningen fungerar. Andra inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
De punkare jag kände när jag var ung, har idag vuxit upp, men inte kammat sig och skaffat sig jobb.
Det finns många punkare som skaffat sig jobb och infiltrerat $ystemet lite inifrån. Generellt sett är dom punkare jag umgåtts med rätt begåvade och har scorat högt på högskoleprov och liknande. Det finns ganska gott om högskolepoäng bland ...oss. Man får säga att det
kollektiva stinget är tappat sedan länge, länge bland mina vänner och bekanta. Ska säga att jag har umgåtts med diverse olika människor. Det var inte så att jag bara umgicks med "punkare", men mest sånt var det väl under tonåren och 20-årsåldern. En av mina bättre (eller snarare
sämre, egentligen, när man tänker efter) närmare "punkvänner" håller fortfarande fanan ganska högt, på egen hand. Tror jag. Kommer INTE nämna något namn.
Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
Typ 1: Den äkta punkaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
Lyssnar på annan musik än punk mestadels.
Det är väl det äkta punkare gör? Lyssnar på vilken musik som helst och har vilka kläder som helst? Att gå runt i punkuniform och enbart lyssna på punk känns inte så punk?
Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
De är omöjliga att anställa och har gått på socialbidrag sedan gymnasietiden, de är fortfarande fast där. Soc försöker inte utan har gett upp. De placeras på olika insatsprogram som skall leda till jobb men som inte gör det. År in och år ut, år efter år efter år.
Kanon!!!
OM dom gjorde någon bra musik t.ex.. Men det görs inte någon bra punkmusik i Sverige idag. Som jag känner till i alla fall. Knappt någon bra musik öht.
Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
50/50 att de knarkade ihjäl sig...
Bland bekanta till mig är det mer att dom supit ihjäl sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
GruppboendetFisken
De har klippt sig och skaffat sig jobb och lägenhet. Nosringar och tatueringar. Ensamstående mammor i vissa fall, när punkaren punkade sig och inte fungerade i familj, eller dog.
Vad gör dom nu då? Är dom frontrowbangers framför mellon på TV, eller?