2024-01-16, 19:01
Medlem
En person blir intagen för provtagning gällande ringa narkotikabrott. Provet som görs på polisstationen är negativt, likaså finns ingen narkotika att hitta på den som tagits in. Skickas provet ändå vidare för analys?
Personen i fråga är tidigare helt ostraffad.
Citera
2024-01-16, 19:05
Medlem
Nu skriver jag utan att veta om jag har rätt eller inte, men skulle intro det. Dels på grund av kostnadsfrågan. Högkänsliga urinprov är inte gratis. Är det negativt så är det negativt.
Citera
2024-01-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leledai
Nu skriver jag utan att veta om jag har rätt eller inte, men skulle intro det. Dels på grund av kostnadsfrågan. Högkänsliga urinprov är inte gratis. Är det negativt så är det negativt.

Instämmer. 99,9% så är du säker. Är det något polisen inte har så är det pengar och att skicka på dyr analys utan tydliga indicier på att dom kommer hitta något är inget man gör
Citera
2024-01-17, 08:15
Medlem
De två svaren innan mig är fel. "Provet" som görs på polisstationen är bara ett snabbtest som kan ge en indikation, men det kan inte användas som bevis. Urinprovet skickas på analys till RMV oavsett vad snabbtestet visar. Det är laboratorieanalysen som kan läggas till grund för fällande dom, alternativt nedläggande av förundersökningen. Snabbtestet är bara en bonus, det är inget som ens behöver göras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in