2024-01-14, 15:36
Medlem
Har ett lite dåligt betonggolv i garaget, nån seriös lösning på o flytspackla eller gjuta om ligger långt i framtiden, men satt o fundera om man inte bara kan strö över torr betong/cement där de samlas vatten bara för o fylla ut groparna/hörnen där de samlas smältvatten

Härdar de om man bara strösslar de i vatten utan o vispa runt?
Binder det fast alls i gammal betong eller kommer det bara bli en lös kaka ovanpå?
Citera
2024-01-14, 15:39
Medlem
jackednstackeds avatar
Det kommer inte funka, det finns inget som binder ihop den gamla betongen med det nya. I värsta fall kan du säkert skada redan existerande betong ytterligare genom detta men hur och varför vågar jag inte säga.
Citera
2024-01-14, 15:41
Medlem
Blir en lös kaka.. borra hål i plattan där det är som djupast vatten. 10mm räcker. gör rent riktigt å låt det torka. prima sedan ytan å därefter lämpligt Spackel.
Citera
2024-01-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Blir en lös kaka.. borra hål i plattan där det är som djupast vatten. 10mm räcker. gör rent riktigt å låt det torka. prima sedan ytan å därefter lämpligt Spackel.

Alla spackel är min 50mm om ja inte missminner från när ja tidigare kollat. Nuvarande platta är för dålig för att flytspacla och har för lågt i tak för o spackla upp till rätt fall

Sku inte kunna funka o borra i låga delar(typ ett hörn de alltid rinner till) efter o rengjort o primat o sen bara strö på typ fiberarmerad betong?
Citera
2024-01-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghfgh
Alla spackel är min 50mm om ja inte missminner från när ja tidigare kollat. Nuvarande platta är för dålig för att flytspacla och har för lågt i tak för o spackla upp till rätt fall

Sku inte kunna funka o borra i låga delar(typ ett hörn de alltid rinner till) efter o rengjort o primat o sen bara strö på typ fiberarmerad betong?
Kanske.. Det finns ett specialbruk som funkar på blött å tunt.. Kommer fan inte ihåg vadet heter bara. Vi tätade med det i en källare väldigt tunt.. Ett namn å ordet special efter. annars brukar vi först prima blöt yta med ren cement å en filtputsskiva.. Skulle tro vanlig cementbaserad puts på det skulle funka.. bruket jag talade om heter nog heidi special eller nått... kolla det.
Senast redigerad av chonard 2024-01-14 kl. 22:28.
Citera
2024-01-14, 22:40
Medlem
Eller varför inte vanligt rapid Spackel... lätt att jobba med å går att skava av i rätt höjd innan det bränner helt.. Blir ju inte lika hårt som betong men fan så lätt att jobba med. Bara man prima först å emellan varje lager.. En visp å en Spackel på 50 cm är allt du behöver.
Citera
2024-01-14, 22:42
Medlem
Ta inte flytspackel... omöjligt att slipa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in