2024-01-18, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piratepuppy
Statist eller liten roll stämmer ju inte. Han hade ju en av huvudrollerna i filmen
Jag skrev vad det betyder. Inte huruvida imdb har rätt eller fel kring Saids olika roller.
Citera
2024-01-18, 22:53
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Andra avenyn skådespelaren Mohamed Said 35 år död (januari 2024)

Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Beklagar det inträffade.

Vill bara klargöra en sak om obduktioner. Det är extremt ovanligt att privatpersoner får reda på när en obduktion ska genomföras. Och det gäller både vanliga kliniska obduktioner på patologiska avdelningar, men också de mer omfattande rättsmedicinska obduktionerna.

Även när anhöriga är väldigt angelägna om när en undersökning av deras släktingar ska genomföras, går inte läkarna ut med när den ska företas.

Det är ingen som svarar: "Jo, men återkom på tisdag. För vi kommer att obducera honom imorgon måndag."

Jag förutsätter att Mohamed kommer att undersökas på rättsmedicin av rättsläkare, eftersom att dödsfallet förefaller vara oväntat och omgärdat med flera frågetecken.

Det verkar även som att Mohamed avlidit utanför sjukhus, kanske till och med hemma. Plus att han var såpass ung och troligen utan någon känd sjukdomsbild som kan leda till döden.

Sådana fall blir alltid direktremitterade till rättsmedicin. Och där berättar de inte i förväg vilka läkare som kommer att genomföra obduktionen, eller när den ska äga rum. Sådana uppgifter når enbart polisen.

Mohamed är redan begravd. Det skedde i dag torsdag 18 januari klockan 13.00. Han vilar nu i sin grav på Österhaninge begravningsplats. Begravningen var öppen för alla. Mohamed var en mycket uppskattad och omtyckt arbetskamrat på TV4 och SVT
Senast redigerad av MercedesDeAcosta 2024-01-18 kl. 23:17. Anledning: Lagt till en mening
Citera
2024-01-18, 22:59
Medlem
Kalle.91s avatar
Övergav inte han skådespelet för att bli kock? Har för mig att han hade en restaurang som var med i kniven mot strupen för några år sedan? Alexander Nilsson var inte imponerad över hans insats i köket!
Citera
2024-01-19, 00:42
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja vad kan det rimligtvis vara om man bortser från alla mer eller mindre osannolika konspirationsteorier?

Hur stor är sannolikheten att en till synes helt frisk ung människa avlider i sömnen? Måste vara extremt ovanligt.
Även yngre dör av exempelvis aortaaneruysm. Låt honom vila i frid nu.

Allt det här spekulerandet om självmord, död pga vaccin etc är bara jävligt osmakligt.
Citera
2024-01-19, 09:35
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Andra avenyn skådespelaren Mohamed Said 35 år död (januari 2024)

Citat:
Ursprungligen postat av gregory124
Till er alla idioter som leker detektiver och skriver sån här jävla sjuka saker med ABSOLUT noll fakta.
Jag är en nära släkting till Mohamed. Och en av hans närmsta vänner , vi har umgåtts med varann i 20 års tid
Han dog i sömnen, förmodligen hjärtat eller propp! Han var fullt frisk och älskade livet och hade stora filmprojekt på gång som han så såg fram emot, har har alltid hatat droger och har aldrig ens testat en drog i hela livet.
Enda "drogen" han har tagit är corona vaccinet.
Obduktion på måndag. Sluta skriva skit för det e inget av det ni skriver som har en jävla aning om vad som hänt. Ni bara sitter som små efterblivna barn bakom era skärmar och ofredar hans dödsfall. Ha lite jävla respekt i kroppen.....

Vad gäller spekulationerna om hur Mohamed dog och om obduktion skrev en "nära släkting" detta den 15/1.
Senast redigerad av MercedesDeAcosta 2024-01-19 kl. 09:38. Anledning: korrigering av uppgift
Citera
2024-01-19, 21:04
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Mohamed är redan begravd. Det skedde i dag torsdag 18 januari klockan 13.00. Han vilar nu i sin grav på Österhaninge begravningsplats. Begravningen var öppen för alla. Mohamed var en mycket uppskattad och omtyckt arbetskamrat på TV4 och SVT

Återigen. Jag beklagar verkligen det inträffade och önskar hans anhöriga och vänner allt stöd framöver.
Citera
2024-01-21, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta

Oj är det inte väldigt ovanligt att begravning sker så snabbt?

Vila i frid mohammed.

Minneslund eller gravsten?
Senast redigerad av Radarraid 2024-01-21 kl. 06:48.
Citera
2024-01-21, 10:59
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Oj är det inte väldigt ovanligt att begravning sker så snabbt?

Vila i frid mohammed.

Minneslund eller gravsten?

Inte ovanligt bland muslimer. Enligt muslimsk tradition ska begravning ske så fort som möjligt, helst inom 36 timmar.
Citera
2024-01-21, 11:11
Medlem
3Godisars avatar
Rip.

När tiden begav sig mins jag att jag tyckte det var så otroligt weird att han och Alicia (efternamn?) i samma serie såg i princip exakt likadana ut.'
Citera
2024-05-21, 11:09
Medlem
Mohamed Saids Gravplats på Österhaninge Kyrkogård.
https://youtu.be/1PkD1ue7YeA?feature=shared
Vila i frid.
Citera
2024-05-27, 22:14
Medlem
ollepolle90s avatar
Seriöst vad hände? Stackare!!! Så ung, får ont i hjärtat. Kände honom när vi var tonåringar. Det var hjärtekrossande att se den första artikeln på aftonbladet att han har avlidit. Människor missuppfattar att vilja veta varför någon dog är en typ av skvaller. Långt ifrån. Vi som lever vill söka efter en logisk förklaring varför en ung person har avlidit, i synnerhet i de stunder där logik inte ens existerar som i detta fall. HUR kan en så ung människa plötsligt avlida? Vila i fred <3. Du vet det här nog redan, vi var inte bästa vänner i gymnaniset, men jag behöll skolkatalogerna i flera år bara för att kunna bevisa för andra att jag kände en så stor svensk stjärna som dig !
Citera
2024-11-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90
Seriöst vad hände? Stackare!!! Så ung, får ont i hjärtat. Kände honom när vi var tonåringar. Det var hjärtekrossande att se den första artikeln på aftonbladet att han har avlidit. Människor missuppfattar att vilja veta varför någon dog är en typ av skvaller. Långt ifrån. Vi som lever vill söka efter en logisk förklaring varför en ung person har avlidit, i synnerhet i de stunder där logik inte ens existerar som i detta fall. HUR kan en så ung människa plötsligt avlida? Vila i fred <3. Du vet det här nog redan, vi var inte bästa vänner i gymnaniset, men jag behöll skolkatalogerna i flera år bara för att kunna bevisa för andra att jag kände en så stor svensk stjärna som dig !

Känner precis samma. Även om jag inte kände honom privat.

Var och besökte hans gravplats häromdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in