Citat:
Ursprungligen postat av
Huggig
De senaste presidentvalen har kvinnor i högre utsträckning än män. Äldre befolkning och högre utbildningsnivåer, ( kvinnor ofta har högre utbildningsnivåer än män), har också bidragit till högre valdeltagande bland kvinnor. Och där har vi Swift som kommer att engagera unga kvinnor att rösta. Och de kommer inte att rösta på Trump.
Jag tror att det är relativt många män som finner det rätt så jobbigt och rent av fel att Harris och Swift är kvinnor med enormt stor makt i samhället. Det är väl därför de hittar på att försöka förbjuda abort. Och abort är som sagt en enormt viktig fråga för valet.
Jag har aldrig sett ngn undersökning som visar att kvinnor röstar i högre utsträckning än män. Däremot har jag sett flertalet som visar att kvinnor är mycket positiva till att tidsbegränsa aborträtten till runt 15 veckor, som Trump förespråkar.
Grejen är den att detta knappast kan göras till en fråga för presidenten. Det är ju kongressen som stiftar lagarna. Det är sannolikt därför som just aborträtten placeras väldigt lågt i prioriteringslistan när folk röstar.
Det känns lite som om du mest fantiserar och saknar egentlig kunskap om valsystem, valfrågor och mycket annat.
De delatater som har extremt restriktiv aborträtt kommer sannolikt förändra dessa inom en mandatperiod. Jag tror som du, att den stora majoriteten vill ha aborträtt. Men det är en fråga för delstaterna. Någon nationell lagstiftning kommer inte genomföras.