2024-08-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror inte att jag är den enda som ställer mig tvivlande till att Swift plötsligt ska komma ut som bindgalen TDSare, bli politisk och skrämma bort halva sin fanskara, men huggig och KLyban verkar ha hamnat i extas och förväntar sig att Swift ska vifta med sitt trollspö och göra Biden mindre dement. Men det lär ju inte hända.
Tänker ändå att jag bumpar denna politiskt viktiga tråd nån gång i veckan för att ser hur det går med politiken för Swift.

Vem vet, kanske hon snart blir gravid och en pro lifer. Skulle vara kul.

Är det intelligent att tro att hennes fanskara är 50/50? Hur tänker du där?

Allt fler talar om henne och siluettbilden gör att folk står på tå nu för att de är övervänt på vad hon ska säga. Det är så spännande!
Citera
2024-08-09, 17:55
Medlem
Citat:
Så trådens syfte är att diskutera att Trump är nervös för något som du inbillar dig kommer hända i framtiden? Jag är ledsen, men jag kan faktiskt inte se någonting av det du ser.
Swift uppmanar, i demokratisk anda, folk att registrera sig för att rösta och du går i taket och fantiserar ihop något oerhört.
Känns det inte lite udda att sitta och fantisera kring att en popstjärna ska träda fram och rädda världen från Trump, få alla kvinnor att begå aborter, göra Biden till återvald president och så vidare - allt för att hon uppmanat folk att rösta?

Detta är ju höjden av magiskt tänkande. Jag utnämner denna tråd till den mest malplacerade tråden någonsin. En hyllningstråd till Taylor Swift, som.är så stor och stark och fin att hon kommer stoppa monstret från att ödelägga alla kvinnors liv genom att de får föda barn istället för att bli aborterna. I fantasin.

För i verkligheten har hon ju inte ens uttalat sig politiskt. Hela TS är en komisk fantasi.

Du misstar dig och känner inte igen hur man bygger upp ett intresse. Nu när silhuettbilden är där så närmar vi oss. Det ser ut som om den bilden är Harris, gör den inte?
Citera
2024-08-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Så, en abortbimbo ihop med en HBQT-personen Travis försöker halvt om halvt göra sina HBQT-fans nöjda och pressa dem att registrera för att rösta på mer demens och ökad invandring.

Gissningsvis försöker hon vara "slug" och inte uttryckligen säga vad de ska rösta, men det säger ju sig självt att hennes fans finns väl främst bland unga, HBQT, kvinnor och etniska minoriteter som röstar på demokraterna. Särdeles mycket påverkan på republikanerna lär hon ju inte ha, men däremot kanske hon försöker få soffliggarna att gå från sin crackrökning till att rösta.

Ytterligare en med uterusavund, svår sådan. Och kalla henne bimbo hahaha. Det här inlägget är ett så mansdumt inlägg så det är helt underbart. Att en del män når en sån här botten av tänkande är ju faktiskt inte förvånande när man betänker att MAGA består av så många män, många fler än kvinnor.

Republikaner för Harris finns ju, och de och Swift kan nog samtala intelligent om politik. Men MAGA-sekten, den är nog bara att spola ner allt i toalettstolen nu. Trump är körd.
Citera
2024-08-09, 21:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Är det intelligent att tro att hennes fanskara är 50/50? Hur tänker du där?

Allt fler talar om henne och siluettbilden gör att folk står på tå nu för att de är övervänt på vad hon ska säga. Det är så spännande!
Har du smuttat på rosévinet ikväll, huggig? Ta det lugnt nu.

Efter vad jag har lärt mig i denna tråd är typ hela USA Swifties så ja, jag tror faktiskt inte hon kommer uttala sig politiskt för någon av kandidaterna.

Men jag märker att du är en trogen Swiftie och du projicerar mycket av din egen persona pä denna tidigare countryartist som är tillsammans med en cuarterback. Jag tippar på att hon är en republikan.
Citera
2024-08-10, 07:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du misstar dig och känner inte igen hur man bygger upp ett intresse. Nu när silhuettbilden är där så närmar vi oss. Det ser ut som om den bilden är Harris, gör den inte?

Oj. Jag vet inte vad jag ska svara på det.
Citera
2024-08-10, 08:19
Medlem
Citat:

Oj. Jag vet inte vad jag ska svara på det.

Men du ser siluetten? Den är ju ganska tydlig, vad tycker du det ser ut som då? Scoobidoo?
Citera
2024-08-10, 08:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men du ser siluetten? Den är ju ganska tydlig, vad tycker du det ser ut som då? Scoobidoo?
Det ser ut som om du håller på att spåra ur totalt. Menar du att Kamala i hemlighet åkte till Warzawa för att ställa upp på ett silhuettfoto?
Förstår du inte att du börjar förlora vett och sans. Enligt Swifts talesperson är det en doa. Kamalalooken är populär bland kvinnor över 40.
Citera
2024-08-10, 08:55
Medlem
Citat:
Det ser ut som om du håller på att spåra ur totalt. Menar du att Kamala i hemlighet åkte till Warzawa för att ställa upp på ett silhuettfoto?
Förstår du inte att du börjar förlora vett och sans. Enligt Swifts talesperson är det en doa. Kamalalooken är populär bland kvinnor över 40.

Ja det är troligare att det är en doa än scoobidoo. Det har du rätt i. Men man kan göra siluettbilder med AI så behöver inte Kamala åka runt på varje ställe som Swift befinner sig på. Det har du rätt i.

Ja Kamala är mycket populär bland kvinnor över 40. Taylor är mycket populär bland kvinnor under 40. Förstår du vad det betyder?

Valet är inte riggat, utan det kommer att rulla som en rulltårta med italiensk smörkräm. Godnatt!
Citera
2024-08-10, 09:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja det är troligare att det är en doa än scoobidoo. Det har du rätt i. Men man kan göra siluettbilder med AI så behöver inte Kamala åka runt på varje ställe som Swift befinner sig på. Det har du rätt i.

Ja Kamala är mycket populär bland kvinnor över 40. Taylor är mycket populär bland kvinnor under 40. Förstår du vad det betyder?

Valet är inte riggat, utan det kommer att rulla som en rulltårta med italiensk smörkräm. Godnatt!
Jag tippar på att fler kvinnor kommer rösta på Kamala än på Trump och att fler män kommer rösta på Trump än Kamala. Jag vet atg män röstaf i högre utsträckning än kvinnor.

Men vad tror du det betyder?

Sen måste jag bara säga att ditt tramsande om uterusavund är gulligt. Du är ju en flicka innerst inne. Det förstår vi. You go girl!
Citera
2024-08-10, 09:41
Medlem
Citat:
Jag tippar på att fler kvinnor kommer rösta på Kamala än på Trump och att fler män kommer rösta på Trump än Kamala. Jag vet atg män röstaf i högre utsträckning än kvinnor.

Sen måste jag bara säga att ditt tramsande om uterusavund är gulligt. Du är ju en flicka innerst inne. Det förstår vi. You go girl!

De senaste presidentvalen har kvinnor i högre utsträckning än män. Äldre befolkning och högre utbildningsnivåer, ( kvinnor ofta har högre utbildningsnivåer än män), har också bidragit till högre valdeltagande bland kvinnor. Och där har vi Swift som kommer att engagera unga kvinnor att rösta. Och de kommer inte att rösta på Trump.

Jag tror att det är relativt många män som finner det rätt så jobbigt och rent av fel att Harris och Swift är kvinnor med enormt stor makt i samhället. Det är väl därför de hittar på att försöka förbjuda abort. Och abort är som sagt en enormt viktig fråga för valet.
Citera
2024-08-10, 11:03
Medlem
Citat:

Ja jag är liten flicka som bor på hemmet och fick rulltårta till kaffet i dag. Lördagslyx. Jag har det bra.

Kvinnor röstar i högre utsträckning än män. Kamala drar kvinnor från 50 och uppåt, medan lilla Swiftis själv attraherar de unga flickorna med uterus som går att dras igång med kabel.

Så Trump får riktigt svårt att attrahera väljare denna gång, eller ska jag säga även denna gång. För många män anser att deras döttrar, systrar, mödrar, mostrar, fastrar och vänner ska få välja själv. Detta är ju en totalavgörande fråga. Men det har vi en tråd om ifall du vill utveckla den intressanta frågan där.
Citera
2024-08-10, 11:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
De senaste presidentvalen har kvinnor i högre utsträckning än män. Äldre befolkning och högre utbildningsnivåer, ( kvinnor ofta har högre utbildningsnivåer än män), har också bidragit till högre valdeltagande bland kvinnor. Och där har vi Swift som kommer att engagera unga kvinnor att rösta. Och de kommer inte att rösta på Trump.

Jag tror att det är relativt många män som finner det rätt så jobbigt och rent av fel att Harris och Swift är kvinnor med enormt stor makt i samhället. Det är väl därför de hittar på att försöka förbjuda abort. Och abort är som sagt en enormt viktig fråga för valet.
Jag har aldrig sett ngn undersökning som visar att kvinnor röstar i högre utsträckning än män. Däremot har jag sett flertalet som visar att kvinnor är mycket positiva till att tidsbegränsa aborträtten till runt 15 veckor, som Trump förespråkar.

Grejen är den att detta knappast kan göras till en fråga för presidenten. Det är ju kongressen som stiftar lagarna. Det är sannolikt därför som just aborträtten placeras väldigt lågt i prioriteringslistan när folk röstar.

Det känns lite som om du mest fantiserar och saknar egentlig kunskap om valsystem, valfrågor och mycket annat.

De delatater som har extremt restriktiv aborträtt kommer sannolikt förändra dessa inom en mandatperiod. Jag tror som du, att den stora majoriteten vill ha aborträtt. Men det är en fråga för delstaterna. Någon nationell lagstiftning kommer inte genomföras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in