2024-02-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Hon har inte företrätt Trump. Däremot har hon stött Biden tidigare.
Taylor Swift's politiska åsikter är helt motsatsen till vad Trump och MAGA står för.
Så om hon säger gå ut rösta så förstår alla väljarna vem hon egentligen syftar på utan att behöva nämna några namn.

Tiden får utvisa om hon säger nåt under valkampanjen i år. Men med tanke på hur viktig abortfrågan och kvinnors rättigheter blivit nu den senaste tiden så skulle jag bli förvånad om hon inte säger någonting alls. Extrem-högern är så pass långt ifrån dessa frågor som det bara går. Och värre blir det.

Men som sagt. Tiden får utvisa.
Vad jag menade var att hon haft med både republikaner och demokrater att göra.
Citera
2024-02-25, 18:02
Medlem
Så, en abortbimbo ihop med en HBQT-personen Travis försöker halvt om halvt göra sina HBQT-fans nöjda och pressa dem att registrera för att rösta på mer demens och ökad invandring.

Gissningsvis försöker hon vara "slug" och inte uttryckligen säga vad de ska rösta, men det säger ju sig självt att hennes fans finns väl främst bland unga, HBQT, kvinnor och etniska minoriteter som röstar på demokraterna. Särdeles mycket påverkan på republikanerna lär hon ju inte ha, men däremot kanske hon försöker få soffliggarna att gå från sin crackrökning till att rösta.
Citera
2024-02-25, 18:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror inte att jag är den enda som ställer mig tvivlande till att Swift plötsligt ska komma ut som bindgalen TDSare, bli politisk och skrämma bort halva sin fanskara, men huggig och KLyban verkar ha hamnat i extas och förväntar sig att Swift ska vifta med sitt trollspö och göra Biden mindre dement. Men det lär ju inte hända.
Tänker ändå att jag bumpar denna politiskt viktiga tråd nån gång i veckan för att ser hur det går med politiken för Swift.

Vem vet, kanske hon snart blir gravid och en pro lifer. Skulle vara kul.
Intressant med extas och när vi lugnar ned och berättar det bara handlar om registerringar för att rösta.
För det är inget mer än så.
Och varför man skulle skrämma bort någon för uppmana att gå och registrera sig är en gåta.
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Ja det är talande att intresset är enormt. Särskilt hos MAGA som blir nervösa bara hon säger registrera er så att ni kan rösta senare i år. Hå hå ja ja. Trump är särskilt orolig.
Dom har hamnat i ett svårt tantrum inser man, när man ser vad FOX och andra skräp kanaler basunerar ut, så låter det som hon vore hitler eller nått sånt hemskt.
Jag kan bara dra en enda slutsats till deras beteende, och det är att de är livrädda för Taylor.
Men varje gång jag skriver detta så förstår jag inte varför alls, för allt hon sagt är ju gå registrera er.
Kanske det är det som de inte vill ska ske?
Och jag som trodde rösta var nått bra.
Senast redigerad av klyban 2024-02-25 kl. 18:16.
Citera
2024-02-25, 18:46
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad jag menade var att hon haft med både republikaner och demokrater att göra.

Det vet jag ingenting om, men det är säkert möjligt.
En sak jag dock är säker på är att hon ogillar Trump.
Citera
2024-02-25, 18:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
På vilket vis är hon MAGA?
Helylleamerikan
Country
Familjevärderingar
Gift med en all american quarterback

Hon är ju the American Dream
Citera
2024-02-25, 19:07
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Helylleamerikan
Country
Familjevärderingar

Taylor Swift är inte gift med Travis Kelce.
För övrigt är inte "The American Dream" detsamma som MAGA.
Citera
2024-02-25, 19:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Taylor Swift är inte gift med Travis Kelce.
För övrigt är inte "The American Dream" detsamma som MAGA.
Jaha. Jag trodde de gift sig. Har ingen koll på hennes privatliv. Det var ju ett jävla liv kring det paret så jag misstolkade nåt.
Citera
2024-02-25, 22:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jaha. Jag trodde de gift sig. Har ingen koll på hennes privatliv. Det var ju ett jävla liv kring det paret så jag misstolkade nåt.
Ja, och pga att folk har uppmanats att registrera sig, så där har du rätt och pga det är ett jävla liv över inget.
Citera
2024-02-25, 23:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Så trådens syfte är att diskutera att Trump är nervös för något som du inbillar dig kommer hända i framtiden? Jag är ledsen, men jag kan faktiskt inte se någonting av det du ser.

För i verkligheten har hon ju inte ens uttalat sig politiskt. Hela TS är en komisk fantasi.
Nja, det var ju Trump som själv nyss och på ett lite patetiskt sätt vädjade till Swift att inte uttala sig politiskt.
Sen fanns det en post från ett satirkonto som fick spinn där Trump sågade Swift helt, men den posten är ju debunkad som fake.
Däremot har Swift uttalat sig rätt negativt om Trump under 2019, men frågan är hur aktuellt det är fortfarande:
https://people.com/music/taylor-swift-calls-out-donald-trump-gaslighting-autocracy/

Citat:
Helylleamerikan
Country
Familjevärderingar

BTW, det var väldigt länge sen Swift var country, så vet inte var du fick den referensen ifrån. Hon var 2019 uttalat "pro choice" dessutom, vet inte om du anser att det överensstämmer med "familjevärderingar". Jag gör det, men vet inte om du gör det.

I själva verket kom inte "Swift-fantasin" alls från TS utan från ytterkanten av MAGA-högern själva:
https://www.theguardian.com/music/2024/jan/31/taylor-swift-travis-kelce-super-bowl-rightwing-conspiracy-biden
Senast redigerad av Enterprise 2024-02-26 kl. 00:04.
Citera
2024-02-26, 06:27
Medlem
Citat:
Mer än hälften av amerikaner är Taylor Swift fans.

https://www.forbes.com/sites/marisadellatto/2023/03/14/more-than-half-of-us-adults-say-theyre-taylor-swift-fans-survey-finds/

Inte så konstigt att Trump och hans MAGA anhängare känner en stor oro kring hur Swift's fans kan tänkas rösta. Inte minst pga abortfrågan och jämställdhet. Men också det faktum att hon inte direkt visat sig vara ett fan av Trump....minst sagt.
Jag får väl helt enkelt erkänna att jag inte visste om att 53% av amerikanerna var fans av Swift. Röstar dessa som Swift vill så har naturligtvis demokraterna säkrat maktinnehavet för all framtid (eller åtminstone för Swifts återstående livstid).
Citera
2024-02-26, 12:19
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Ett par enskilda individer har en extremt stor förmåga att påverka USA:s politik genom att få sin enorma följarskara att göra som de ber dem att göra.

Precis som att Taylor Swift eller Billie Eilish kan få sin demografiska grupp av följare att rösta lite exta på Joe Biden om de vill så kan Elon Musk få sin demografiska grupp av följare att rösta på Trump.

Ska det vara ett ärligt spelfält så får man ju acceptera att det finns "influencers" som påverkar åt olika håll.
Citera
2024-02-26, 15:15
Medlem
Citat:
Så trådens syfte är att diskutera att Trump är nervös för något som du inbillar dig kommer hända i framtiden? Jag är ledsen, men jag kan faktiskt inte se någonting av det du ser.

Swift uppmanar, i demokratisk anda, folk att registrera sig för att rösta och du går i taket och fantiserar ihop något oerhört.

Känns det inte lite udda att sitta och fantisera kring att en popstjärna ska träda fram och rädda världen från Trump, få alla kvinnor att begå aborter, göra Biden till återvald president och så vidare - allt för att hon uppmanat folk att rösta?

Detta är ju höjden av magiskt tänkande. Jag utnämner denna tråd till den mest malplacerade tråden någonsin. En hyllningstråd till Taylor Swift, som.är så stor och stark och fin att hon kommer stoppa monstret från att ödelägga alla kvinnors liv genom att de får föda barn istället för att bli aborterna. I fantasin.

För i verkligheten har hon ju inte ens uttalat sig politiskt. Hela TS är en komisk fantasi.

Citat:
Ja, kanske det lämpligaste vore att starta trådar om faktiska politiska skeenden istället för om fantasier kring vad en popstjärna ska göra för politiska uttalanden i framtiden.

Citat:
Vivek Ramaswamy, a failed Republican presidential candidate and keen spreader of misinformation, had added his thoughts on Sunday.

“I wonder who’s going to win the Super Bowl next month,” Ramaswamy posted on X, in a reply to a post from Posobiec, who a Southern Poverty Law Center investigation found had “collaborated with white supremacists, neo-fascists and antisemites for years”.

Ramaswamy added: “And I wonder if there’s a major presidential endorsement coming from an artificially culturally propped-up couple this fall. Just some wild speculation over here, let’s see how it ages over the next 8 months.”

Early in her career, Swift, 34, avoided discussing Democrats or Republicans, but she has become more political in recent years. In 2018, she supported Democratic candidates in Tennessee, where she spent some of her childhood. In the 2020 election, she endorsed Joe Biden and vowed to then president Donald Trump on X that “we will vote you out”. Her fame and influence has only grown in the past four years, which appears to have the rightwing worried ahead of what is expected to be a close Biden-Trump contest.

“I have never been more convinced that the Super Bowl is rigged,” Jack Lombardi, a rightwing influencer who unsuccessfully ran to be a Republican congressional candidate in 2022, posted on X on Sunday, after the Chiefs had defeated the Baltimore Ravens 17-10.

“With all the unneeded and unwanted Taylor coverage at the games. KC’s journey to the Super Bowl – totally scripted. Next … Travis and Taylor together at the Super Bowl, appearing happy, and in love. Then KC wins. And then later announcing their support for Biden.”

Lombardi’s post, which had 35,000 likes as of Tuesday morning, continued:

“Coincidental? No.
Bought and paid for couple. SMH.”
https://www.theguardian.com/music/2024/jan/31/taylor-swift-travis-kelce-super-bowl-rightwing-conspiracy-biden

Det här magiska tänkande kom från Vivek Ramaswifty. MAGA-folk tycker att väldigt mycket är riggat. Att Vivek säger så här är ju för att späda på föreställningen att det var röstfusk i valet 2020. Han tror att han ligger bra till hos Trump. Magiskt tänkande om att han skulle få vara VP den lilla dumsnuten.

MAGA försöker med sina trick och är nervösa för vad hon ska ta sig till. Men de ska komma ihåg att det var DE som riktat MAGA-ljus mot henne. Hon har ju de senaste åren varit mer och mer politiskt engagerad. Så som läget nu ser ut så är jag intresserad av detta, då de faktiskt kan påverka valen som kommer framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in