2024-01-13, 09:38
Medlem
Filantrop78s avatar
Citat:
Närmare hälften av butikerna i Sverige har utsatts för brott under slutet av 2023. Antalet butiker där personalen uppger att de utsatts för hotfullt beteende eller brott under fjärde kvartalet låg på 45 procent. Det är en ökning från 41 procent under tredje kvartalet, visar Svensk Handels Trygghetsbarometer.
https://nyadagbladet.se/inrikes/vara...att-for-brott/
Trots att få anmälningar resulterar i fällande domar, uppmanar Svensk Handel handlare att rapportera samtliga brott till polisen. Anledningen är att en ökad mängd anmälningar kan bidra till att brotten prioriteras högre av polisen, även om de inte alltid leder till rättsliga påföljder. Att polisanmäla signalerar vikten av att bekämpa brottslighet och skapar en dokumentation som kan vara användbar för framtida utredningar. Tror någon på skitsnacket från Svensk Handel att polisen kommer bli effektivare? Detta som sker nu kommer leda till att många butiker stänger.
Citera
2024-01-13, 10:16
Medlem
halaltarzans avatar
Att anmäla buset i området kan naturligtvis leda till att du blir trakasserad, t.ex. får din bil vandaliserad eller skyltfönstret förstört. Har man sån tur att det finns någon klan eller liknande i området som bestämmer så gör man nog bäst i att göra upp med dem så de kan hjälpa dig, annars vet ej fan.
Citera
2024-01-13, 11:44
Bannlyst
Tycker det verkar vara låga siffror ändå

En procent lär man normalt räkna som svinn, som handlare, har jg för mig. Och det verkar vara snittet i mina försök att agera säljare med, sålt några hundratals varor genom årens lopp.

Och har man företag med tillhörande butik så lär man nog ha tusentals kunder på ett år

Verkar man i ett område där klanen eller buset bestämmer (annat än polis och svensk lag dvs) så är det nog hög tid att flytta.

En handlare i en by i närheten hade på sin affär en skylt med texten ”här slutar svensk lag” och en bild på ett gevär har jag för mig. Jag gick in och upplyste dem att så är inte fallet, men de skrattade typ.

Nu har affären annan ägare
Senast redigerad av Loveletter666 2024-01-13 kl. 11:47.
Citera
2024-01-13, 12:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kollar man vad som händer i USA så verkar de stora kedjorna tröttna på att bli plundrade av lokalbefolkningen och lägger helt enkelt ner dessa butiker.
De anklagas såklart for rasism när de inte längre vill driva en icke vinstgivande affär i ghettot.
Citera
2024-01-13, 15:21
Dags för beväpnade vakter i butikerna?
Man får ju anpassa sig efter det nya Sverige.

Sverige är ett ghetto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in