Citat:
Ursprungligen postat av
Lättöl
Britterna har tillräckligt med egna kärnvapen för att Ryssland inte kan överleva ett krig. Terrorbalans råder.
Självklart. Men skribenten jag svarade tycktes leva i inbillningen att vaddå, det är väl bara för Putin att trycka på en knapp och fyra minuter senare landar typ 24 stycken kärnvapenmissiler över Storbritannien innan de hinner reagera. Inget mer England. Som han föreställde sig det hela menade han ungefär som att drämma ett ölglas i bakhuvudet på någon kaxig jävel på krogen. Antar jag. Sen ligger den jäveln där medvetslös i sitt eget blod, och man kan fortsätta sin egen partykväll.
Och jag försökte bara förklara att nja, bortsett från att kärnvapenkrig inte riktigt funkar som i dataspelet Starcraft, så kommer Nato och USA (oavsett om nu USA skulle ha dragit sig ur Nato) omedelbart gå i försvar. Och därmed nej, Putin kan inte bara tova till England utan vidare och fortsätta partykvällen som inget har hänt.
Eller förenklat, nej det är för i helvete inte jättelätt att bara bomba bort England utan vidare. Och sen har man ett problem mindre.