2024-02-04, 02:27
Medlem
Aja Bajas avatar
Jag har bott i Norge i ett antal r, s jag kan gra en lite jmfrelse mot NRK.
Nu r det mycket som r likt, men jag ska trycka p de skillnader som nd finns.

I Norge brukar man lta bda sidor komma till tal, oavsett vad man tycker om motparten.
I Sverige ska man svra sig till rtt sida, utan att komma med ngra argument som visar att man kanske bara hller med till 95%, och drmed tillhr de "dumma".

Norska debatter r sakliga och respektfulla, medan i Sverige r det viktigt med pajkastning och att frska gra ner den andre retoriskt i stllet fr att vertyga ngon om sakfrgan det handlar om.

I Sverige talar politiker till folket som en dagisfrken som ska frklara ngot fr smbarn. I Norge frutstts att folk i varje fall har en allmnbildning och kan frst enklare argument.

I Sverige hlls folk okunnigt om varfr man ska tycka p ett visst stt. Det enda viktiga r att folket fr veta vad som r de korrekta sikterna, s att man vet vilka man sen ska mobba, de med fel sikter.

Jag skulle kunna fortstta, men ni frstr skert vad jag menar. S hr har det gtt till lngt innan invandringen. Det r anledningen till att folket har varit s korkat att de gr med p vad som helst som kommer frn rtt hll.
Det r inte bara "den goda sidan" som beter sig p det hr sttet. Tyvrr verkar det som att all opposition har en liknande taktik av att frska tvinga in rtt sikter fr annars r man inte en del av gruppen. Till exempel mste man tycka illa om elbilar fr att vara en kta invandringsmotstndare, vilket borde vara 2 separata frgor att ta stllning till.
Citera
2024-02-04, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Jag tror att det kan bli fler n vad folk tror fr flera folk har vaknat upp frn hjrntvtten och brjar frst vad som hnder och sker bakom kulisserna.

Tnker alla som du s kommer det aldrig att bli en frndring.

Offtop.. har inte du mysbrallor p dig ibland? Eller ligger du exempelvis i jeans/kostymbrallor efter jobb och myser i soffan? 🤔

Det var tydligen flera som reste till Stockholm bara fr att delta!
Citera
2024-02-04, 02:30
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja

I Norge brukar man lta bda sidor komma till tal, oavsett vad man tycker om motparten.
I Sverige ska man svra sig till rtt sida, utan att komma med ngra argument som visar att man kanske bara hller med till 95%, och drmed tillhr de "dumma".

Norska debatter r sakliga och respektfulla, medan i Sverige r det viktigt med pajkastning och att frska gra ner den andre retoriskt i stllet fr att vertyga ngon om sakfrgan det handlar om.

I Sverige talar politiker till folket som en dagisfrken som ska frklara ngot fr smbarn. I Norge frutstts att folk i varje fall har en allmnbildning och kan frst enklare argument.

I Sverige hlls folk okunnigt om varfr man ska tycka p ett visst stt. Det enda viktiga r att folket fr veta vad som r de korrekta sikterna, s att man vet vilka man sen ska mobba, de med fel sikter.

Jag skulle kunna fortstta, men ni frstr skert vad jag menar. S hr har det gtt till lngt innan invandringen. Det r anledningen till att folket har varit s korkat att de gr med p vad som helst som kommer frn rtt hll.
Det r inte bara "den goda sidan" som beter sig p det hr sttet. Tyvrr verkar det som att all opposition har en liknande taktik av att frska tvinga in rtt sikter fr annars r man inte en del av gruppen. Till exempel mste man tycka illa om elbilar fr att vara en kta invandringsmotstndare, vilket borde vara 2 separata frgor att ta stllning till.
SVT har sakta men skert blivit barnjournalen till 100%
Jag tro fanemig de vrsta kommunisterna p SVT brjade med att infiltrera barnredaktionen fr att sedan ta ver totalt.
Alice Bah Kuhnke brjade som barnprogramledare och blev EU parlamatiker fr den rdgrna pesten.
r det en slump?
Senast redigerad av Slackoff 2024-02-04 kl. 02:34.
Citera
2024-02-04, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
SVT har sakta men skert blivit barnjournalen till 100%
Jag tro fanemig de vrsta kommunisterna p SVT brjade med att infiltrera barnredaktionen fr att sedan ta ver totalt.

Lskiga barnprogram ocks.
Citera
2024-02-04, 02:35
Avstngd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Minst 500 lste jag nnstans i nn kommentar.

Haha, nej det var inte 500 foliehattar p plats. 15-20 st frvirrade sjlar kanske, alla sg ut som nyvakna knallkorkar
Citera
2024-02-04, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja

Tack, sorgligt utveckling i Sverige mao.
Citera
2024-02-04, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Haha, nej det var inte 500 foliehattar p plats. 15-20 st frvirrade sjlar kanske, alla sg ut som nyvakna knallkorkar

Eh???? Det finns ju ett flertal filmer p YouTube utlagda...
Citera
2024-02-04, 02:37
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tching
Minst 500 lste jag nnstans i nn kommentar.

Nrmare 1000.
Citera
2024-02-04, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
N hur gick det med krlekstget blev det som SJ och instllt eller ?
Vad vet ni om arrangren ?
Polis p plats ?

Polis p plats, i alla fall.
Citera
2024-02-04, 02:38
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Nu har jag inte rknat, men p videorna kan man ju se att det r ett ganska lngt fackeltg. Du kan ju gra en rlig uppskattning i stllet fr att tramsa.
Citera
2024-02-04, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Den manifestationen kan de gott marknadsfra lite mer infr nsta gng, fr det kommer skert att bli fler demonstrationer av samma slag. Hoppas att fler organisationer ansluter.

Ja, troligen var detta bara brjan.
Citera
2024-02-04, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallekisjocke
Kan ocks ses som 10 miljarder per r att frstra fr smfretag. Mnga fel hos public service.

Public service har mnga fel, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in