Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-01-15, 23:44
  #85
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Till synes immun mot anpassning till verklighet och historiens gång.

Ja han är helt verklighetsfrånvänd i det mesta. Bara alltid varit så förvånad att han hela tiden får sånt medialt utrymme år ut och år in.

Även om jag själv vore vänster så skulle jag väl nån gång vilja läsa en ledartext som faktiskt var BRA?

Det är så förvånande med den svenska vänstern. Hur låga krav dom har på sina högljudda ”företrädare”. Vad fan har dom ingen integritet? Inga kvalitetskrav? Varför står de ut med all propaganda?

Nåväl.. Ja han står helt still på samma plats medan resten av universum rör sig.
__________________
Senast redigerad av Macke85 2024-01-15 kl. 23:49.
Citera
2024-01-16, 00:05
  #86
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ja han är helt verklighetsfrånvänd i det mesta. Bara alltid varit så förvånad att han hela tiden får sånt medialt utrymme år ut och år in.

Han är Socialdemokrat och media är det också. Han tillhör kategorin underutvecklad självbevarelsedrift.
Citera
2024-01-17, 11:46
  #87
Medlem
Jordgubbes avatar
Även i Aftonbladet sägs nu att Greider tappat det, "ÖB varnar för krig och Göran Greider skriver ... att han 'hör en hemlig längtan ... alltid misstänkt att många utbildade militärer faktiskt hyser en hemlig längtan efter krig.' Så vrids en seriös utsaga, att Europa befinner sig i det svåraste säkerhetspolitiska läget sedan andra världskriget ... till en insinuation med vidhäftad anklagelse".
Citera
2024-01-17, 16:07
  #88
Medlem
Kalliss avatar
Denne Greider...
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...eider-bullshit

Greider; Jag har alltid misstänkt att militärer alltid vill testa sina kunskaper i krig, att det finns hierarkier i det militära som inte existerar någon annanstans.

Tornving skakar på huvudet och svarar Greider med att inom kulturvärlden finns värre hierarkier, som är tydligare, som är outtalade.... ( https://www.youtube.com/watch?v=p7kXFUnIJK0 )

Greider säger till Tornving att han helt enkelt har fel, för i den militära världen finns det något som heter ordergivning...


Tornving;
Men där har du fel, för till skillnad mot den kulturella världen finns det i den militära världen en chef som tar ansvar och står för sina beslut. Det gör man inte så mycket i den civila världen.

Greider; Och meniga måste lyda! Och det är det som är problemet! Jag som medborgare behöver inte lyda politikerna...

Tornving; Men vänta, din bild är hämtad från tidig 70-talet...

Greider; Säkert, men jag är uppvuxen då...
__________________
Senast redigerad av Kallis 2024-01-17 kl. 16:11.
Citera
2024-01-31, 22:30
  #89
Medlem
Denbredamittens avatar
Tornving på 2:an i Suhonen & Lifvendahl nu. Levererar som vanligt.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback