2024-01-10, 17:48
Bannlyst
Har ni någon erfarenhet av Intuniv? Står på Fass att det inte ska förskrivas till vuxna för att studier om effektivitet och säkerhet inte finns. Är ju en medicin för barn och ungdomar mellan 6-17 år. Varför har jag då som vuxen fått det? Har ni det utskrivet? Hur fungerar det?
Citera
2024-01-10, 18:33
Medlem
Det är ju en fråga du får ställa till din utskrivande läkare. Antingen har du fått det för ADHD eller högt blodtryck. För ADHD finns det inga bevis för att det verkligen fungerar.
Citera
2024-01-10, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är ju en fråga du får ställa till din utskrivande läkare. Antingen har du fått det för ADHD eller högt blodtryck. För ADHD finns det inga bevis för att det verkligen fungerar.
Jag har fått det för ADHD. Nu måste du utveckla. Varför påstår du att det inte finns bevis att det funkar vid ADHD? Är det din åsikt eller har du läst det någonstans?
Citera
2024-01-20, 00:20
Medlem
Läs lite på reddit också om folks upplevelser av intuniv. Jag ska försöka börja med den snart igen fast utan att kombinera med elvanse, sist blev det inte alls bra.
Citera
2024-01-20, 00:48
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Jag fick "potensproblem" av den..
Jag kunde fan inte komma, haha.
Jag kunde bli kåt, få stånd, men det var totalt omöjligt att nå klimax.. Så den kastade jag.
Citera
2024-07-30, 00:47
Medlem
Någon som skulle kunna tänkas undvara en karta Intuniv? så skicka gärna ett PM.
Skippa gärna moralpredikningarna att man skall gå via läkare osv, jag vet detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in