Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-17, 22:55
  #985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Du verkar har problem med läsförståelse, poängen med mitt inlägg är att det finns ett uppenbart överskott av manliga norska skidåkare, det är ju på den nivån att de konkurrerar med sig själva, och sporten är ju urtrist både för norrmän själva och för resten av världen, total dominans är ju inte sport, sport är kamp. dessutom så säger det inte så mycket ha ett handfull av idrottsstjärnor i andra sporter, och nej friidrott och cykel är inte stora globala sporter på det sättet som jag menar vi snackar om en större struktur än så, vi har ju också "världsstjärnor" i friidrott, golf, simning, dresyr, hästhoppning etc. Sen pratar jag inte enbart om VM när jag talar om hockey, utan även om NHL och de andra ligorna, där våra riktiga världsstjärnor som Nylander drar in extrema pengar som inte ens kan jämföras med pengarna i skidor eller cykel, han skrev precis på ett miljardkontrakt vilket aldrig kommer ske i en provinsiell sport som längd och skidskytte, vi har över 100 spelare i NHL tex, där de flesta tjänar mer på ett år än vad en skidåkare gör på ett årtionde

Nej, jag förstår att ditt argument är att Norge är för bra på skidor så de borde satsa på andra större idrotter med mer konkurrens. Och då är mitt argument att Norge är en framgångsrik idrottsnation som är bättre eller minst lika bra i en del idrotter som har utövare från hela världen, till skillnad från vintersporterna.

Och ditt svar på det är att Sverige har bättre hockeyspelare och man tjänar mycket pengar i NHL. Jag vet inte heller vad din definition på global sport är. Ge gärna exempel eftersom friidrott och cykel tydligen inte är det medan ishockey är det (?)

Det du verkar vilja säga är att Norge borde satsa mer på hockey och mindre på skidor. Men det var inte det du skrev.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback