Du kan inte förändra formen på dina muskler. Styrketränar du kommer de att bli större. Bantar du kommer musklerna synas mer då fettet försvinner. Du kan inte göra detta samtidigt.
Högrepsträning kommer ge dig uthålligare och till viss del starkare (=större) muskler. Förhållandet mellan volym och styrka är inte konstant, men vid långvarig träning kommer det ena såklart leda till det andra.
Var inte rädd för att träna tungt med få reps. Du kommer inte vakna upp en morgon och se ut som ett maskulint muskelberg.
Den dagen när en tjej kommer fram till mig (ren) och säger att dessa armar har jag skapat med vanlig styrketräning, och då ska de verkligen vara såna där armar de säger att de ej vill ha, som de tror de får av att bara titta på ett par hantlar. Den dagen ska jag......Den dagen ska jag.....ehhh den dagen ska jag ta tillbaka allt jag sagt ang. tjejer och muskeltillväxt
Ps. med andra ord. Det är väldigt svårt om nästan omöjligt för en tjej att utveckla ett par rejäla armar. De finns självklart undantag men de är nog inte helt rena eller så har de genetiken samt motivation att va på gfymmat 4-5gr i veckan. Så du behöver ej oroa dig för att se ut som hulken
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!