Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-12, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl ett ännu mer omdömeslöst risktagande om mannen inte ser till att inhämta samtycke innan han idkar sex med henne - eller ens sover i hennes säng - eftersom det är han som kan åka dit för våldtäkt.

Kvinnan kan också åka dit för våldtäkt, det är en risk hon tar, omdömeslöst.

1-1

Vart vill du komma?
Citera
2024-02-12, 20:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Oddsen är 90% att hon är starkare än killen.
Oddsen är 100% att hon har betydligt bättre teknik än killen. Jag har redan skrivit allt detta.

Det är du som fantiserar, som inte kan förstå hur en tjej som tränar flera gånger dagligen och är bland de bästa i världen inom kampsport kan besegra valfri soffpotatis.

Är det ens något krav att hon måste svara i sin telefon mitt i natten, var kommer det av?

Din exempelman som ska motsvara Viking vägde väl just 100 pannor eller?
Varifrån har du fått det? Sitter du och yrar nu?

Varför skulle hon inte svara i sin telefon? Vad är det för konstiga krav du har på kvinnor?

Jag tycker du går ut och tittar på hur kvinnor inom Judo är byggda. Sporten går ut på att använda den andra styrka och rörelseenergi, inte att bygga muskler och bli som björnar.
Senast redigerad av micro113 2024-02-12 kl. 20:36.
Citera
2024-02-12, 20:36
Medlem
Citat:
Nej, kvinnor som tränar är inte överlag starkare än män som inte gör det.

Jo, om de tränar på elitnivå.

Citat:
Hon är inte i någon hög viktklass

Lögn. Hon är i den 6e av 8 viktklasser. Det är i en hög viktklass t o m för en lögnare som du.

Citat:
och judo är inte den typen av sport där det byggs stora muskler.

Jo, särskilt i de muskelgrupper som används vid kamp, brottning, slit och drag, greppstyrka osv.
Och styrkelyft och armbrytning bygger inte heller muskler?
Din okunniga, skamlösa, lögnare.

Citat:
Ni utgår ifrån att han är någon tanig svag stackare - men ni har inga som helst belägg för det.

Ni utgår ifrån att hon är en klen liten undergiven och handlingsförlamad fjolla, när alla belägg pekar på raka motsatsen.
Citera
2024-02-12, 20:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du vet förmodligen lika bra som jag, att det inte finns någon sätt att "inhämta samtycke", som inte därefter kan ifrågasättas.
Det gör det bara ännu omdömeslöst från killen att åka dit, eller hur.
Killar bör alltså vänta tills förhållandet är etablerat och det finns något som talar för dem innan de ger sig i lag med tjejer ensamma i natten.

Ansvaret för att inte råka ut för felaktig anmälan måste ju vara killens i lika hög grad som du hävdar att det för att tjejen att ansvara för att inte kunna råka illa ut.

För du har väl inte dubbla måttstockar?
Citera
2024-02-12, 20:46
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Varifrån har du fått det? Sitter du och yrar nu?

Varför skulle hon inte svara i sin telefon? Vad är det för konstiga krav du har på kvinnor?

Jag tycker du går ut och tittar på hur kvinnor inom Judo är byggda. Sporten går ut på att använda den andra styrka och rörelseenergi, inte att bygga muskler och bli som björnar.
Jag tycker du går ut och tittar på styrkelyftare och armbryterskor. Sök på Google Sarah Bäckman. Enligt dina teorier kan en finnig högstadieelev enkelt besegra henne med hjälp av sitt kön.

Men jag ser att det inte finns någon mening att försöka diskutera med dig. Du har din uppfattning klar och vad lagen säger struntar du fullständigt i. Alla killar som råkar ut för efterhandskonstruktörer som ångrat bör slängas i buren för att ta det säkra före det osäkra.

Man har haft stor framgång med att minska brottsligheten i Centralamerika genom att slänga folk som skulle kunna vara kriminella i buren. Varför skulle vi inte kunna införa detta här?
Citera
2024-02-12, 21:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det gör det bara ännu omdömeslöst från killen att åka dit, eller hur.
Killar bör alltså vänta tills förhållandet är etablerat och det finns något som talar för dem innan de ger sig i lag med tjejer ensamma i natten.

Ansvaret för att inte råka ut för felaktig anmälan måste ju vara killens i lika hög grad som du hävdar att det för att tjejen att ansvara för att inte kunna råka illa ut.

För du har väl inte dubbla måttstockar?

Har redovisat, hur jag ser på saken:

Om en kvinna inbjuder en man att sova i samma säng, så är det ett så oansvarigt risktagande, att rättsväsendet *inte* ska belastas, om det går illa.
Citera
2024-02-12, 22:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Om en kvinna inbjuder en man att sova i samma säng, så är det ett så oansvarigt risktagande, att rättsväsendet *inte* ska belastas, om det går illa.
Dubbelmoral med andra ord - eftersom du inte anser att män skall se till att inte hamna i situationer som leder till att de anmäls för våldtäkt.
Kvinnor har en skyldighet att skydda sig men inte män.
Citera
2024-02-12, 22:35
Medlem
Citat:

Är ju naivt om en kvinna inbjuder en man att sova i samma säng, högrisk-beteende om man inte känner mannen. Och människor kommer att tycka att desto högre risk hon utsatte sig för desto mer får hon skylla sig själv.

MEN om en kvinna bjuder in dig till sin säng innebär de inte automatiskt rätt till hennes kropp. Har du inte samtycke för sexuella handlingar är det ett övergrepp. Oavsett om hon bjöd in dig i hennes säng eller inte.

Svårt för många att hålla dessa saker isär verkar de som. Man kan utsätta sig själv för högre risk genom vissa beteenden men de förmildrar inte brottet som förövaren begår
Citera
2024-02-12, 22:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag pratar inte om någon enorm styrka -- det brukar för övrigt inte utövare inom Judo heller besitta.

Tjejen vann SM i styrkelyft 2022. Det gör bara den som besitter enorm styrka.

Vi får väl se om hon ställer upp i SM igen om någon månad.

Hon vann i alla fall en armbrytningstävling för bara ett par tre veckor sedan. Det gör man kanske också enligt dig utan att vara särskilt stark

Hon är en av sveriges starkaste tjejer.

Hon är en av sveriges bästa tjejer på självförsvar.

Inte undra på att hon måste ljuga för polisen om hon skall kunna försöka göra det troligt att hon inte hade några möjligheter att vara tydlig med sitt nej emot denna kille.

Istället har hon medgett att hon gav honom intrycket att hon var med på sex.
Citera
2024-02-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Är ju naivt om en kvinna inbjuder en man att sova i samma säng, högrisk-beteende om man inte känner mannen. Och människor kommer att tycka att desto högre risk hon utsatte sig för desto mer får hon skylla sig själv.

MEN om en kvinna bjuder in dig till sin säng innebär de inte automatiskt rätt till hennes kropp. Har du inte samtycke för sexuella handlingar är det ett övergrepp. Oavsett om hon bjöd in dig i hennes säng eller inte.

Svårt för många att hålla dessa saker isär verkar de som. Man kan utsätta sig själv för högre risk genom vissa beteenden men de förmildrar inte brottet som förövaren begår

Nej, det är inte svårt för de allra flesta att hålla de sakerna isär.
Kan du inte argumentera utan halmgubbar?
Citera
2024-02-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, det är inte svårt för de allra flesta att hålla de sakerna isär.
Kan du inte argumentera utan halmgubbar?

Kan du peka ut halmgubben?
Citera
2024-02-12, 23:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Dubbelmoral med andra ord - eftersom du inte anser att män skall se till att inte hamna i situationer som leder till att de anmäls för våldtäkt.
Kvinnor har en skyldighet att skydda sig men inte män.

Män kan aldrig ha sex utan risk för att anmälas och fällas för våldtäkt oavsett samtycke.

Det är redan sagt, det finns inget samtycke som inte kan förnekas i efterhand.

Det du håller på med är 2000-talets motsvarighet till häxbränning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in