2024-01-08, 14:53
Medlem
Jag nskar att f tips p hur man kan driva in pengar p ett lagligt stt frutom att g genom svenska kronofogden. Det skall vara lagligt, men kan vara "tuffa" alternativ.

Vnner, familj och gamla businesskollegor r skyldiga mig allt frn 20 000 SEK upp till miljonbelopp.

Notera att flera av dessa mnniskorna inte har strre mjlighet att betala tillbaka pengar just nu, och ngra bor inte ens i Sverige.
Citera
2024-01-08, 14:59
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltadelight
Jag nskar att f tips p hur man kan driva in pengar p ett lagligt stt frutom att g genom svenska kronofogden. Det skall vara lagligt, men kan vara "tuffa" alternativ.

Vnner, familj och gamla businesskollegor r skyldiga mig allt frn 20 000 SEK upp till miljonbelopp.

Notera att flera av dessa mnniskorna inte har strre mjlighet att betala tillbaka pengar just nu, och ngra bor inte ens i Sverige.

Kronofogden har monopol p att med tvng driva in pengar i Sverige. S det finns inga andra lagliga alternativ om du inte kan frm dina gldenrer att betala frivilligt. De lagliga "hot" du kan dra till med r vl att g till kronofogden.

edit: du kan vl hoppas att lnderna vissa av dem bor i har mer mjligheter till egen indrivning
Citera
2024-01-08, 15:02
Medlem
Beror p flera saker, vilka bevis har du fr att personerna i frga r skyldiga dig pengar? Finns det t.ex. skuldebrev eller annat undertecknat dokument dr de erknner att de r skyldiga dig den och den summan och tar sig att betala tillbaka pengarna inom en viss tid?
Citera
2024-01-08, 15:04
Medlem
Nochillss avatar
Jag knner sorg med dig, vnnen... du har blivit rejlt blst hr genom din godtrohet.

Sjlv r jag rejlt insyltad sedan lnge i ett anhrigdrama med en massa skitln upp ver ronen.
Citera
2024-01-08, 15:05
Medlem
sebastian66s avatar
Kan det vara mjligt du r fr snll och ppnar brsen till alla utan att fundera p betalningsfrmgan?
Personerna utomlands besvarar dom inte dina samtal mejl eller andra psttningar.
Tyvrr r det sjukt vanligt att lnar man ut pengar fr man bara ovnner strul med betalning etc etc.
Dvs det r i mnga fall bttre att INTE lna ut pengar. Det finns ett ordsprk som heter vill du ha en ovn s frga hur mycket polaren vill lna. Det brukar oftast vara en bra medicin.
Citera
2024-01-08, 15:07
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Spelar det nn roll vilken metod du frsker med om dom nd inte har ngra pengar att ge dig? Finns det nn metod att f skuldbrarna att trolla?
Citera
2024-01-08, 16:38
Medlem
OneTaps avatar
de hr funkar oftast. samla ihop ett dussin biff grabbar. svep ngra vodka shots o dra i er lite koks innan s ni blir en gnutta instabila o explosiva. knacka p hos offret o brja gapa o tjafsa o skrik om pengarna. lmna swish nummer o skrik att han ska betala inom 7 dagar. sen knackar ni p varje kvll klockan 00:00 o bankar o skriker o rjer runt. stt skrck i offret lixom :P sen brukar pengarna trilla in p kontot =) undvik mord hot o snt bara. d kan ni bli dmda :P
Senast redigerad av OneTap 2024-01-08 kl. 16:42.
Citera
2024-01-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
de hr funkar oftast. samla ihop ett dussin biff grabbar. svep ngra vodka shots o dra i er lite koks innan s ni blir en gnutta instabila o explosiva. knacka p hos offret o brja gapa o tjafsa o skrik om pengarna. lmna swish nummer o skrik att han ska betala inom 7 dagar. sen knackar ni p varje kvll klockan 00:00 o bankar o skriker o rjer runt. stt skrck i offret lixom :P sen brukar pengarna trilla in p kontot =) undvik mord hot o snt bara. d kan ni bli dmda :P
Ts sker efter lagliga metoder. Det stt som ni fresprkar blir som minst ofredande.
Citera
2024-01-11, 15:24
Medlem
Roidberts avatar
Lite tuffare metoder fr indrivning kanske r lagliga i det land - eller de lnder - dr de som bor utomlands befinner sig. Du borde sga vilka lnder det rr sig om och skuldernas storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in